afvallen, wie heeft tips die het zelf doet??

Discussie in 'De lounge' gestart door nijnonijntje, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Dag dames,

Ik lees hier allemaal verhalen van dames die uit zichzelf, door bijv hun eetpatroon aan te passen of wat dan ook.
    Hoe doen jullie dat?
    Kunnen jullie me voorbeelden geven? EN me even op weg helpen?
    Zou super zijn!!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    het zelf doen vind ik erg ingewikkeld. Vooral in het begin. Ik heb het via weightwatchers online gedaan. Ben 25 kilo afgevallen.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Eigenlijk is het niet enorm moeilijk...
    Je moet eerst inventariseren wat je eet en beweegt...
    En dan daaruit je conclusies trekken...

Eet je 3kg drop per dag... Dat valt wel op.
    Eet je elke middag bij je lunch een snicker.. Dat valt ook op.

Maar eet je elke dag naar je gevoel gewoon normale porties, snoep je niet veel en beweeg je genoeg zul je het wat beter moeten aanpakken.

Hier bleek binnen een week wat er mis ging.. Ik at zo'n 800kcal per dag.
    Dat is zegmaar minder dan het gemiddelde crashdieet en dat jarenlang :)
    Dan weet je precies waar je moet beginnen.

Ik heb een week lang letterlijk alles wat ik at en dronk opgeschreven.. Tot aan de vele koffie met suiker aan toe...
    En vanuit het startpunt wat ineens heel inzichtelijk was... Begonnen mijn eetgewoontes aan te passen.
    En dat lukt je heus iet in een week tijd... Dat kost tijd en moeite.
    Meer bewegen hielp ook om in een beter voedingsritme te komen.
    (zonder ontbijt 7,5km fietsen... Bleek zo makkelijk nog niet :)
    Dus begonnen met vloeibaar ontbijt en een appeltje onderweg.... En inmiddels eet ik elke dag met dochterlief gewoon 2 boterhammen maar in het begin kreeg ik dat echt niet weg.
    Tussendoortjes, normaal lunchen en meer groenten...

En ben inmiddels al 5 jaar lang prima op gewicht :D
    Natuurlijk schommelt het weleens... Maar gemiddeld genomen blijf ik tussen de 80 en 83 zitten nu.
    En dat terwijl ik daarvoor minimaal 100+ woog en niet op de weegschaal durfde.
    Meer gaan eten is dan ook een behoorlijke mentale knop die om moet :)

Dus tja.. Probeer het eens zou ik zeggen...
    Misschien merk je wel hetzelfde als ik.. Of juist dat je ongemerkt per dag toch nog behoorlijk snoept.

En niet vergeten te bewegen natuurlijk...
    Auto blokje verder parkeren, niet voor de deur op de bus stappen.. Eens lopend boodschappen doen of naar school...
    Keertje extra de trap op of af..
    Kleine beetjes helpen ook en zijn stuk makkelijker om even tussendoor te doen.

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Als ik jou was zal ik eens contact opnemen met je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een dieetiste of huisartsondersteuner! Dan heb je toch een stok achter de deur en kun je normaal en gezond blijven eten!

Ik ben nu door hulp van een dieetiste 15 kilo afgevallen! :D

5. nijnonijntje

Ja het probleem is, dat ik maar iets van 8 kilo ofzo af moet vallen. Niet zoveel. De ha verwijst je hier dan niet door naar een dietiste. Omdat je dat makkelijk zelf moet kunnen. Ik zit dan maar heel iets boven mijn bmi en is dus niet zorgwekkend in hun ogen.
    Dat is ook zo, maar ik voel me dan niet heel lekker in mijn vel en mijn kleding zit niet lekker. Bal asl een stekker. Dus hoop zo zelf tips te vinden. Stok achter de deur ben ik wel voor mezelf. Als ik maar een juist eetpatroon/dieet kan vinden waar ik mezelf in kan vinden.
    Het blijkt bij mij puur het eetpatroon veranderen zei de HA

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik vnd south beach heel fijn. eerst moet je van alle suikers en koolhydraten af om af te kicken en daarna ga je het weer mondjesmaat toevoegen tot je de balans weer gevonden hebt in een normaal eetpatroon. Je valt niet extreem veel af, maar he leert wel de juiste vetten en suikers te herkennen. Voordeel vind ik dat je het zelf kunt indelen. Dus geen vast voorgekauwd menu. Maar wel 6x daags eten van de producten uit de voedingslijst. En de toegestane lijst is vele malen groter dan de verbodslijst.

7. giraf

giraf Niet meer actief

Net wat Saskia78 al zei, schrijf gewoon eens een week lang op wat je eet/drinkt. Misschien kun je daar al veel uit halen....

3x per dag eten, 2x tussendoortje

Veel variatie in je eetpatroon, bijv
    ontbijt / lunch
    crackers, boterhammen, yoghurt, fruit, rijstewafels

tussendoortjes
    fruit, rauwkost, klein koekje, bouillion

diner
    varieer met aardappels, pasta, rijst, vis, vlees, vleesvervanger/vegetarisch.

Drinken tussendoor
    Veel water, voor de rest alles met mate (ook light drankjes)

Zo kom je denk ik al een heel eind.

En sporten, bewegen is altijd goed! :)

8. nijnonijntje

Ja bewegen doe ik oa voor mij werk veel, maar extra is altijd goed.
    Maar hier kan ik zeker wat mee.
    Ik ga inderdaad eens opschrijven wat ik per dag eet. En jou schema daar eens naast houden.

Deel Deze Pagina