Ik ben een beetje aan het zoeken wat de beste tijd is om ons meisje in bad te doen of te wassen. De kraamzorg deed het s'ochtends. Als ik straks weer ga werken kan het s'ochtends niet meer. Hebben jullie echt vaste tijden voor het badje/wasje of doen jullie het wanneer het kan? Alvast bedankt voor de reactie's
Ik deed het ook altijd eerst 's ochtends, maar doe het nu 's avonds. Ze wordt altijd lekker rossig van het badje en slaapt 's nachts dan ook wat langer.
Wij deden het in de ochtend. In de avond werkte niet, aangezien mijn jochie er erg actief van werd. Hij ging om de dag in bad ongeveer. Hij had een droge huid, dus elke dag badderen is dan juist af te raden. Wel even elke avond een nat washandje over gezicht, handen en billen.
Ik doe het wisselend.... Toevallig net sochtends gedaan omdat ik vanavond weg moet... Meestal savonds maar soms ook tussendoor. Ligt er ook aan hoe haar bui is, als ze onrustig is doe ik het meestal omdat ze het wel fijn vindt. Wilde eerst op een vast moment zodat ik een vast ritueel kon instellen, bad, fles, naar bed... maar het komt gewoon niet altijd uit, dan slaapt ze bijvoorbeeld ofzo..
vaak s`ochtends even snel een washandje over haar gezichtje handjes voetjes en billen en s` avonds in bad.
ik doe het altijd rond 21:00 ze is s'avonds veel wakker ik voed op verzoek dus reken gewoon uit dat er in iedergeval 3 uur tussen heeft gezeten dan doe ik haar eerst in bad lekker met weltrusten badje dan olie ik haar in dat ze goed moe word dan een flinke fles erin en slapen maar
hier zijn ze allemaal steeds 's avonds gegaan, even voor het slapen gaan. ze worden er lekker soezig van en slapen dan heerlijk in.
sochtends rond een uur of 10-11. Dan heb ik al ff de tijd gehad voor mezelf en wat huishoudelijke dingen. Ik ben TBM dus heb niet dat ik om een bepaalde tijd op mn werk moet zijn ofzo.
hier in de avonduren, daarna voorlezen en naar bed. Vaak worden kids moe van het badderen en de hitte, lekker met lavendelolie. Gewoon lekker avondritme (om de dag in bad) gaat prima zo
Ik doe Simone op zondagochtend in bad. Op woensdagochtend doucht ze met papa (op papadag), en nu beginnen de zwemlessen weer dus wordt ze op vrijdag ook lekker schoon. Verder was ik haar elke ochtend en avond met een washandje. Op werkdagen dus ook.
Hier ook 's avonds hoor, zou alleen in het weekeinde en op de woensdag 's ochtends kunnen. Ben nu alleen even aan het puzzelen met het tijdstip omdat mevrouw net over is op 4 flessen en het schema op heeft geschoven. Fles om 16.30, tegen 18.00 thuis van werk, KDV en BSO. Voordat we dan over bad kunnen praten is het na zevenen en dan slaapt ze bijna. Denk dat iets langer ophouden en direct uit bad bed in gaat worden.
Hier gaat de oudste elke ochtend onder de douche en soms ook in de avond dus dan 2x pdg ( ik werk niet) en de baby om de dag , maar geen vaste tijd.. En soms gaat ie in badje en soms gwn ff onder de douche met papa of mama en soms zetten we t badje op de grond en badderen de 2 boys ff samen ( de baby hou ik dan vast) het lukt niet met de baby een vast tijdstip voor badderen want echt een ritme zit er nog niet in.. slaaptijden verschillen soms, soms ie ie niet lkkr en wil ie niets, en soms komt t er niet van een bepaald tijdstip.
hier 2 vaste avonden in de week, soms gaat de oudste elke ochtend douchen is maar net wat hij zelf wil de jongste gaat 2 vaste avondnen in bad en daarnaast nog de dagen dat hij "vies"is van buitrn spelen meestal savonds met hun beiden in bad als er buitengespeeld is met zand/water stoepkrijt etc dus verschilt eigenlijk wel per week en wat het weer doet
Wij doen het meestal 's avonds met z'n tweeën, das gewoon makkelijker. Toen ze nog op 5 flessen zat deden we haar voor de laatste fles in bad of onder de douche, dat was vaak rond 22:00. Nu is die laatste fles er af en gaat ze meestal rond 19:00 in bad. Soms als er heel weinig tijd is dan was ik haar op het aankleedkussen.
Tijdens mijn zwangerschapsverlof had ik eigenlijk helemaal geen vast ritme met in badje gaan. Gewoon hoe het die dag uitkwam. Meestal om de dag, en soms ook paar dagen achter elkaar.... Sinds ik ben gaan werken gaat hij bijna altijd s´avonds in bad. Zo rond een uurtje of 19.30 uur. En dan rond 20.30-21.00 flesje en lekker slapen. Soms gaan we smiddags samen in het grote bad op mn vrije dag.
Hier gingen en gaan ze altijd 's avonds in bad. Want na het badje gaan we niet naar buiten, vooral niet met slecht weer. iemand hoeft maar een keer hard te blazen, en mijn zoontje krijgt een oorontsteking, dus naar buiten na baderren durf ik niet. Behalve als het echt zomers warm is natuurlijk.
Hier 's avonds, hoort echt bij zijn ritueel en sinds we dit doen slaapt hij stukken beter We maken Remus een half uurtje voor de één-na-laatste fles(rond 20 uur, soms eerder en soms later) wakker, badderen hem, lekker masseren met neutralolie (tenzij hij nog vettig is) dan krijgt hij zijn meds en zijn flesje, even spelen en naar bed. Nu is hij al een poosje verkouden. We kleden hem aan in de badkamer, zet ik meteen lekker de hete douche aan kan hij stomen. Werkt als een tierelier, slaapt hij zo lekker van! Wassen doen we elke ochtend(gewoon met water).
wij deden en doen het altijd s'avonds.elke avond als onderdeel van eht dag en avond ritueel. we zijn van baby af aan begonnen met de tijd van ongeveer een uur of 6/7 hoewel dat als baby natuurlijk nog niet voor de echte nacht is. maar zo had hij meteen het ritme waaraan later het avondritueel vastgeplakt werd. nu gaat ie dus in bad na het eten, eerst nog met een flesje erna , tegenwoordig nog even naar beden tandjes poetsen 10 min tv kijken en dan slapen.(2 en half issie ondertussen)
ik heb het er al redelijk snel in gegooid om het savonds te doen...voor de 1 na laatste voeding...dus rond 19/20....daar wende hij heel snel aan, hij liet al snel de lataste voeding rond 22/23 vallen....toen verschoof hij zn slaaptijd naar 21u...en toen sliep hij vanaf 12 wkn van 21 tot 9...liet ook de nachtvoidng vallen