Mijn meisje van 16 maanden is zo zielig! Ze heeft een tong vol plekken (zweren/blaasjes/witte uitslag) en het zit ook op haar gehemelte. Vandaag naar de huisarts geweest: een mondinfectie en ze heeft lidocaïne meegekregen. Maar ze wil nog steeds haast niet eten en ze huilt heel veel. Ze ligt nu op bed met een paracetamol maar wordt om de kleinste dingen weer huilend wakker. Ook heeft ze met vlagen koorts. Afgelopen nacht ieder half uur even wakker geweest met het resultaat dat ze oververmoeid raakt. Ik voel me zo machteloos! Zeker als ze 's nachts zo te keer gaat en ze graag wil slapen maar dat het niet lukt. Wat kan ik nog doen voor haar?
Arm ding. Wat was de diagnose van de arts? Spruw of een andere infectie? Lidocaïne is alleen om wat te verdoven, maar het werkt niet tegen de oorzaak. Ik zou iets verwachten van een middel tegen schimmelinfecties of zo. Nystatine is een voorbeeld wat je in de mondholte kunt smeren, maar weet niet of het ook voor kinderen geschikt is.
Het was een virus zei de huisarts en dat moet vanzelf overgaan.. duurt zo'n 2 weken. Zolang dus verdovingszalf smeren en kijken of het minder wordt. Maar vind het zo zielig... als dit nog twee weken gaat duren. Jeetje!
Mijn zoontje ook gehad. Die licodine hielp wel tegen de pijn. Ik gaf vooral appelmoes en fruithapjes uit potjes want dat deed het minst pijn, want dat kun je zo doorslikken zonder te kauwen. Voor de rest kun je weinig doen.