Wat voor kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Robynn, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Misschien wat vroeg, maar ik ben alweer een beetje aan het rondneuzen
    wat voor kinderwagen bij ons past.
    Nu mag hij best van Marktplaats komen..want mijn vorige kar had ik nieuw gekocht voor 600 euro!
    Daar begin ik niet weer aan. Dat was toen zo'n nieuw model van Quinny Buzz.
    Vond het een mooie wagen, maar niet erg praktisch.
    Het voorwiel draaide 9 van de 10x niet mee, vooral in winkels niet.
    Dus had veel ruzie met die kar. Ook luchtbanden vind ik niets.

Wil nu een wat sportiever/compactere wagen.
    Bugaboo vond ik altijd vreselijk, net een klein doodskistje op wielen vond ik het.
    Maar moet heel eerlijk wezen, begin hem steeds meer te waarderen.
    Ik ben een stadsmens, wandel veel.. dus hij moet echt tegen een stootje kunnen..en veerbaar zijn in de wielen..

Iemand tips? Of een mooie wagen over? Ik wil er niet meer dan 300 euro aan uitgeven..

Zelfde geld voor een babykamer, mag ook aangeboden worden, kan ik altijd kijken of ik het wat vind.

:)

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik heb ook altijd een allergie gehad voor de bugaboo, maar nu staat er een bugaboo buffalo klaar voor de baby! Echt een totaal ander ding dan die lage karren met kleine wieltjes die hier t bos niet halen.

Ik vond t eerst kolossaal maar toen ik m naast de joolz zette was ie net zo hoog en breed, maar met veel meer voordelen (grote boodschappenmand enz)

Maar goed deze is net nieuw en dus op mp nog bijna niet te vinden of voor nog een behoorlijk hoge prijs.

Er is zoveel keus, maar ik zou eerst in een babyzaak gaan kijken.
    Zo vonden wij die kleine wagen schattig die in een mini past (easywalker dacht ik, met engelse kap) maar wat loopt dat ding dramatisch zeg! En zo hadden we ook de joolz in gedachte maar voldeed ook niet in de praktijk.

3. soeee

soeee Niet meer actief

Ik heb een Bransson. Is een combiwagen. Lijkt wat op Bugaboo maar dan wat hoger op de wielen. Nieuw voor maar 200 euro. Ben erg tevreden. Weet niet of ik hier de site mag zetten. Heb hem van prijskiller punt nl

4. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    die zijn idd erg leuk! en betaalbaar.. die zet ik in mijn favorieten..

Helaas gaat zo'n dure kar het niet meer worden (bugaboo oid.. of via een mazzeltje)

mijn ervaring is ook dat het eigenlijk te zonde is om een dure kar aan te schaffen..
    Ze liggen er maar even in, en ik loop vrij snel en liever met een buggy (model)..
    Ook heb ik ze vaak in de draagzak in het begin.. dus ik ben echt op zoek naar een kar die stevig is, vooral in de buggy stand..

5. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Maarja, ik moet nog even afwachten met de kleur haha..
    Alhoewel zwart of grijs ook erg leuk is..

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou als ik jou was naar de winkel gaan en daar eerst goed kijken en uitproberen. Wat is voor jou belangrijk en welke wagens voldoen daar aan. Daarna kan je nog eens op internet zoeken. Dat is vaak wat makkelijker wanneer je de wagens in het echt hebt gezien.
    Zo wilde ik een kinderwagen met een grote bak zodat de baby er langer in kan liggen. De Joolz, Maxi Cosi Mura Plus en de Transit (van Baby-Dump) bleven daardoor over. Bugaboo vonden we ook erg mooi maar die bak is heel smal. We hebben alles opgemeten in de winkel zelf.

Uiteindelijk gekozen voor de Maxi Cosi Mura Plus 4 omdat dat een stevige, robuuste wagen is (we wonen in een dorp) en omdat de kap lekker groot is. Maar zo heeft ieder haar eigen wensen en voorkeuren.

7. soeee

soeee Niet meer actief

Ik heb hem in het zwart met zandkleurig. Zwarte bak en zandkleurige kap. Maar die hebben ze geloof ik niet meer! De inzet kan ook naar je toe!

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb voor dochterlief een bugaboo,ik zou niet anders meer willen.
    Helaas is de donkey veel te duur en hebben we nu voor een andere dubbele wagen moeten kiezen.

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Hebben al wagens verstelbare handgrepen? Mijn man en ik zijn erg verschilend van lengte.

10. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb een Bugaboo Frog (oude model Chameleon).
    Is van mijn zwager geweest, ondertussen 8 jaar oud, 3 kinderen van hem in gelegen en eentje van ons. Maar hij staat weer klaar voor de baby.
    Ik vind het een heerlijke wagen, grote wagenbak, lekker grote wielen (ook voor bos etc goed te doen). Nooit problemen mee gehad.

Ik denk dat je via marktplaats echt wel een betaalbare Bugaboo kunt kopen van een paar jaar oud.
    En als je dan snel overgaat op een buggy (na een jaar ofzo) kun je hem waarschijnlijk voor hetzelfde bedrag weer verkopen.

11. soeee

soeee Niet meer actief

Die Bransson die ik net stuurde heeft dat wel :)

12. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Ik heb hier de quinny buzz staan ,maar heb geen last met de wielen die doen netjes wat ik wil en mijn man is twee koppen groter als ik en ook die vind het super fijn.
    Zelfs met mijn zoon van 19 kilo die er af en toe nog in zit rijd hij super en geen gemekker met de wielen.

13. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik vind die Bransson echt leuk voor een voordelige wagen..

14. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Hier staat de bugaboo cameleon 3 al klaar..
    was meteen verlieft al in de winkel. Handig in en uit elkaar te klappen en eenvoudig in de overige handelingen..Wel duur idd..

Wellicht toch mp

15. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
  16. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    dat is de frog, dus t wat oudere model dacht ik. Het dekje zit over de bak heen, de cameleon heeft t erin geritst.

Als de wagen in orde is dan is t nog een prima wagen. Bugaboo is erg stevig. Als t is, gewoon erheen gaan en uitvoerig testen. In en uit klappen en vooral even kijken naar de rem.

17. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Vind de kleur erg mooi, daarom sprak hij me aan..
    Kan toch best voor jongen en meisje dacht ik zo?

18. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik ga zo even kijken... hij is trouwens blauw/aubergine

Misschien ben ik wat vroeg voor een kinderwagen..
    Maar voor die prijs, en het is ook nog eens de kleur die ik zoek.
    Maakt mij echt niets uit dat het een ouder model is. Ben daar niet zo van.
    Als de wagen maar doet wat ie moet doen..

19. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb een mura 4 van maxicosi. Inderdaad vanwege de grote bak en dat je er ook nog fatsoenlijk mee in het bos kan wandelen :)

20. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Wij hebben vandaag ook de Mura van Maxicosi besteld. Gewoon echt eenvoudig te gebruiken. Zo in te klappen en sterk frame, dus goed voor beetje off-road. Ik vind die prijs ook nog wel redelijk acceptabel maar als je niet meer dan 300 euro uit wil geven heb je alleen maar de bak :p dat schiet niet op.

Deel Deze Pagina