Ha meiden, Even een vraagje over een meegroeikinderstoel. Welke hebben jullie en wat vinden jullie er zo fijn aan? Ik weet dat je de triptrap hebt en iets van de dapper stoel ofzo, maar zou graag van jullie willen weten welke fijn is (en ook nog een beetje betaalbaar) waar je gewoon jaren mee kunt doen. Ik heb er totaal geen idee van en dit is ons eerste kindje, dus ben heel blij met jullie hulp! liefs Megan
Wij hebben de triptrap. Het nadeel daarvan is dat er geen blad op zit, maar voordeel is dat hij niet diep is, en makkelijk aan de eettafel past. Zo eet het kindje echt mee.
ik heb de tiamo meegroeistoel gekocht , voor 60 euro incl verzenden, is een heele stevige stoel voor een betaalbare pijs! ik heb hem hier vandaan Tiamo 1-2-3 Meegroeistoel Blank (Houten stoelen) - Baby & Tiener Superstore - Alles voor je kind; Kinderkamers, autostoelen, kinderwagens, buggy's en meer! je hebt hem ook in andere kleuren maar die zijn iets duurder.
Ik heb de brevi slex. Dat is een meegroeistoel van metaal en kunststof. Hij heeft wel een blad, maar dat kun je er ook afhalen. Deze stoel groeit in principe mee tot 100 kg. Je haalt er steeds meer van af tot je een gewone stoel over houdt. Ik vind hem in de praktijk erg prettig! Gaat makkelijk omhoog en omlaag en zit goed voor Thijmen.
Ik raad je de triptrap aan van Stokke. Tegenwoordig heb je er wel een blad bij die je er ook af kunt halen. Succes met de keuze! x
Wij gaan ook voor de triptrap stoel. Je kan er accessoires bijkopen zoals en blad en babyzitje. De reden waarom wij hem willen is omdat er ook volwassenen op kunnen zitten voor noodstoel. Mijn schoonzusje heeft er eentje en mijn man zit vaak op de triptrapstoel als de andere stoelen bezet zijn. Je kan er dus heel lang meedoen.
Ik denk dat wij ook voor de triptrap gaan straks. Gewoon een mooi ding! Maar je hebt ook bij de prenatal een meegroeistoel met blad ervoor (tiamo geloof ik).
Bedankt voor jullie reactie! Het is heel moeilijk, heb eens goed op internet gezocht en heb er nu een paar. Ga dus even met mijn man kijken welke we uiteindelijk gaan nemen. groetjes
Voor onze oudste 2 hadden we een stokke triptrap en de jongste de chicco omdat ze in het begin nog te klein was voor de triptrap en ze er wel bij wilde zitten. Hij was echt super voor de eerste maanden omdat hij in hoogte en ook in ligstand geklikt kan worden. Nu stata hij al een hele tijd in de kast en hebben we de triptrap stoelen doorgeschoven. Ik vind die stoelen echt ideaal!!
Wij hebben de tiamo, die bevalt prima, al was die gratis bij de juniorspaarrekening.. Stevige stoel, met blad. Inmiddels hebben we het blad weggehaald en zit de kleine gewoon aan tafel. En ik kan er zelf nog een beetje op zitten. Vol er op leunen heb ik niet geprobeerd, maar rustig even half steunen kan prima..
Wij gaan voor de Geuther. Zelfde principe als de triptrap, maar nu met standaard blad. En je kan er als volwassene prima opzitten, dat hebben we al regelmatig gezien bij bijv. een verjaardag.
Meid, ik zou die nog niet gaan kopen. Je bent zeker een half jaar verder tegen de tijd dat je kindje erin kan. Dan is er misschien iets anderds op de markt gekomen, krijg je er een kado, staat er ergens een in een super-aanbieding enz. Kijk overigens ook op www.meegroeistoelen.nl. Deze zijn eigenlijk precies hetzelfde als trip-trapp, alleen een stuk goedkoper.
Wilde precies hetzelfde schrijven als Adi; wacht nog even met kopen!! Sowieso gaan ze er pas met ongeveer 6 mnd in, dus dan zit je in mei 2011.... Er zijn vast wel weer mamamazzeldagen bij de prenatal in april, vaak krijg je dan 20% korting op de stoel en accessoires, nog meer reden om te wachten dus!
Lief dat jullie me daar nog op wijzen.....we krijgen er alleen een kado als kraamkado en dus mogen we hem nu al uitzoeken. Anders had ik inderdaad nog even gewacht. Ik heb op meegroeistoelen gekeken, zijn inderdaad erg mooie stoelen. Ze hebben hem alleen helaas niet in het zwart wat wij graag willen. De tiamo stoel wel. Ik ga nog even de dapperstoel bekijken en anders wordt het de tiamo. Voor degene met de tiamo, hebben jullie de bijbehorende stoelverkleiner of kan er ook een andere in? of zit je dan met het tuigje dat je die niet goed aan kan doen? In de bijpassende verkleiner zag ik dat er gaten zitten om de riempjes er door te doen. xxx
Ik ga zeker voor de tripp trapp. Heb jarenlange werkervaring met deze stoelen in de gehandicaptenzorg en de stoelen zijn niet kapot te krijgen! je kan er vanaf baby af aan op zitten en zekfs als volwassenen zitten ze nog prima.... dus heb je een keer een verjaardag en stoelen tekort..... zet het zitgedeelte wat lager en hup.. een stoel erbij!
Hier ook absoluut tripp-trapp! Ik vind zo een blad net heel onhandig... mijn zoontje vond het geweldig om meteen mee aan de grote tafel te zitten! Is ook veel gezelliger
Wij hebben de tiamo meegroeistoel in het limegroen! En hij bevalt echt super! Wij hadden eerst het blad erop zitten met stoelverkleiner. Nu onze zoon oud genoeg is hebben we het blad eraf gehaald en kan hij er zelf in en uit klimmen en zit hij heerlijk bij ons aan de tafel! Wij hebben nooit het tuigje gebruikt eigenlijk dus daar kan ik je geen info over geven. En stevig is die! Ik zit zelf soms ook heerlijk op de stoel!
Wij hadden een standaard verkleiner (gratis gekregen). maar helemaal goed paste het niet met het tuigje. Er zaten geen gaten in voor de heupgordel. Dus die liepen over de zijkanten van de verkleiner heen. maar opzicht bleef hij er dan prima in zitten. Moet wel zeggen dat hij er pas vanaf 8 maand een hele maaltijd lang inzat. Daarvoor alleen de korte hapjes.