ik heb een leuke trui gezien van mexx. helaas gaat deze pas vanaf 92, mijn zoon heeft nu 80. als mexx nu wat kleiner valt bestel ik de trui gewoon want in de winter zal hij wel in maat 86 zitten..
Mexx valt idd klein, Sem is nu ook maat 80 en ik heb zijn winterjas van Mexx gekocht in maat 92. Hij kan hem nu al aan bij wijze van spreken. Alleen de mouwtjes wat oprollen, dat kan bij een trui ook.
Ik vind het wel meevallen! Hier veel Mexx shirtjes (van die longsleeves) en die vallen allemaal normaal. Zo ook de broekjes
Ik vind het ook klein vallen. Waar ze van andere merken nu 68 heeft en dat nog ruim zit, heb ik van Mexx alles al in 74.
Volgens mij ligt het heel erg aan het kledingstuk. Ik heb een jasje van mexx voor Thijmen mt 68 en dat kan ie nog steeds aan. Terwijl ie van veel dingen al 74/80 heeft. Misschien de trui even vergelijken met een trui die hij nu goed aan kan?
volgens mij valt het meeste klein, maar ik heb een jurkje voor fae in maatje 50/56 en dat kan ze nog prima aan. Qua lengte is dat makkelijk met jurkjes, maar ook in de breedte en qua armsgaten zeg maar. Dus ik vond dat jurkje toch weer erg groot vallen (soepel vallend shirt jurkje zeg maar) . Zeker voor mexx-idee..
Ik vind het ook erg wisselen. Ik heb een shirtjes die vrij strak zitten (68) en broekjes die nog te wijd zijn (ook 62) ... terwijl ze nu tussen 68 en 74 in zit qua maat ... Ik zou dus even wachten met kopen (en passen tzt)
Ik heb onlangs in de uitverkoop een jasje gekocht van Mexx voor mijn dochter. De jas is mt 86, terwijl ze zelf mt. 92 heeft. Dit is ook echt het enige van Mexx wat ik ooit kleiner heb gekocht. De shirts koop ik zeker een groter! Onlangs zelfs twee leggings mt. 104/110 gekocht (ipv mt 92 dus), zo klein vielen ze!
Mijn ervaring is dat shirts met lange mouw juist niet klein vallen. Andere Mexx kleding wel. Het ligt er volgens mij dus maar net aan...
ik koop heel vaak bij de h&m, en af en toe ook mexx kleertjes. maar de kleding van mexx valt in vergelijking met H&M heel klein.