Gekke Eet gewoontes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal1984, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Welke gekke eet gewoontes heb jij nu sinds dat je zwanger bent ?

En zijn er producten die je normaal nooit zou eten en nu ineens wel ?

Ik heb dus de gewoonte om iedere week een klein potje met asperges op te eten( alleen ), ik moet iedere zaterdag zo'n potje hebben anders word ik gek hahahahaha

Het zelfde met tomaten soep, ik moet iedere week een keertje tomatensoep MET balletjes hebben gegeten

hahahaha Op zich niet echt gek maar normaal doe ik deze dingen niet dus voor mij wel een beetje gek ;)

En jij ?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb geen gekke dingen, ben wel gek op fruit maar dat was ik zowizo altijd al, vooral mango! Heb eerder dingen die ik niet meer lust; maceroni heb ik echt een afkeer tegen... Als ik het eenmaal in mn mond heb valt het wel mee maar me ertoe zetten... Zelfde met soep. Normaal eten we dit elke week wel, maar sinds ik zwanger ben heb ik er erg veel moeite mee, eten we meestal gewoon AVG. Zuivelproducten gaan er wel in grootverbruik doorheen, melk is heerlijk!

3. chantal1984

Gek is dat he dat je ook ineens van dingen absoluut niets meer moet hebben ..

Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap, ik moest toen elke dag een cracker met Selderie Salade, heerlijk vond ik het en ineens bij 21 weken zwangerschap moest ik er niets meer van hebben en tot op de dag van vandaag vind ik het nog steeds zooooooo vies ..

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb zowizo altijd wel wat moeite met vlees gehad ( Gehakt en kipfillet lust ik wel ) laatst was ik met mn moeder boodschappen doen en moest toch wel snel wegstappen bij de vleesafdeling met een braakneiging. Ik geef ook vaak al de helft van mn stuk vlees aan manlief ( Behalve gehaktballen! Daar pak ik er extra van... Mjam ) maar had laatst zomaar 1 hap kip cordonbleu in mn mond en dat kreeg ik echt niet weg. Dus bij mij meer dingen niet lusten als echte cravings....

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik heb het ook nog niet...wel eet ik meer fruit..zorg ervoor dat ik altijd een bakje fruit in huis hebt..gemengde meloen ofzo...en dat at ik eigenlijk bijna nooit..en nu elke dag..
    begin ook meer afkeer tegen voedsel te hebben...ging net bijvoorbeeld een boterham met zeeuwsspek eten..zeeuwspek at ik heel vaak..heerlijk vond ik het....nam net 1 hap en het smaakte me zo raar..was meteen kotsmisselijk! hoef ik niet meer dus..

oh en word zo misselijk van de prullebak lucht en kattenvlees lucht...het ruikt beide sowieso al niet fris maar nu ga ik er echt van over mijn nek..

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

appel compote:D potten gaan er doorheen..
    en kouwe sperzibonen uit pot..:)

7. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik eet meer fruit dan normaal en koude chocolademelk vind ik ook opeens heerlijk. Dat laatste haal ik maar niet te veel in huis.

8. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nu heb ik dat eindelijk helemaal niet, toen ik van de eerste zwanger was at ik me (letterlijk hihi) rond aan frikandellen met satésaus ook sinds die zwangerschap niet meer op......

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Fruit! Kilo's!
    En helemaal in het begin wilde ik elke dag een bruine boterham met kaas, augurk en rode paprika, en veel appelsap.

10. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    #10 megamom, 7 aug 2010
    Laatst bewerkt: 7 aug 2010
    zoute rijen van de haribo

11. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Frikandel speciaal! Word gewoon een beetje high als ik het ruik. Ik mag me er één keer per week aan toegeven, zou het anders iedere dag wel kunnen eten. Bij mijn eerste had ik het met tomaten...stuk gezonder!

Ik kom niet meer bij de C1000, word misselijk als ik langs de vleesafdeling loop...

12. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik heb in korte tijd nog nooit zoveel waterijsjes gegeten.. Echt niet normaal. Elke week halen we wel een paar pakken raketten of van die perenijsjes van festini. Zo lekker!!!!!!!!

13. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Ik eet superveel brood, liefst maisbrood met vleeswaren
    Zoetigheid, vis en kipfilet hoef ik niet meer
    Melk gaan er liters doorheen

ohja en ik vind benzine opeens HEERLIJK ruiken

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    fruit.. en ijskoud water

verder totaal geen zin in zoetigheid of zo.. en meer dingen staan me tegen dan dat ik er trek in heb.
    wel kan ik spontaan ergens heel erg veel zin in krijgen, zoals gisteren een broodje paling.. maar dat is dan eenmalig en geen dagelijks terugkerend iets.

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb vaak dat ik opeens trek heb in iets en dat ik dat dan echt moet eten:p
    Ik at in het begin van de zwangerschap best veel frikandellen..
    En sinds kort verslaafd aan de mac! Alleen als ik het op heb voel ik me beroerd en heb ik spijt:p

Verder ook maisbrood.. maar dat gaat niet meer met de stoelgang..

16. chantal1984

Ik heb trouwens ook continue trek in watermeloen, kan zo een hele in mijn eentje opeten, en dna niet zo'n kleintje ;)

Gelukkig zijn ze nu niet meer zoveel in de aanbieding ..

Maar het is ook gezond dus ik eet het wel hoor hahhaha :D

17. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wel: heel veel waterijsjes! water met ijsklontjes, kroket, danoontje, cracottes, soep.

Niet: gewone snee brood, pizza, koekjes, sate (was ik echt gek op) en alles wat er uitkwam nadat ik het at, en daarmee wordt de lijst nog veel groter.

Wanneer is die 'gekke' smaak eigenlijk over? Pas na de bevalling, of wanneer hcg minder wordt?

18. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb sinds vorig jaar na mijn 1e mk ineens dat ik geen cola meer lust, dit is tot nu toe niet meer weggegaan, dus ik weet niet wanneer en/of het nog weggaat

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Heel veel fruit!!!! En tomaten (liefst snoeptomaatjes) en komkommers!
    Vlees, patat en meloen vind ik echt niet lekker nu

20. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Owja en chinese tomatensoep van de chinees vind ik heeeerlijk!!!!
    Heb m zelfs gister naar de chinees gestuurd voor een beker soep (de mensen daar: "Alleen soep??")

Deel Deze Pagina