Woelen, beweeglijk, onrustig IN slaap. Help!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dolce82, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hallo,

Er zijn hier al een aantal topics geopend over onrustige nachten, maar daar gaat het dan altijd om kindjes die echt wakker worden/zijn, die wenen en die niet willen slapen, en dat is hier wel net wat anders.

Mijn zoontje is nu dus 5 maand en half en sinds een maand is hij 's nachts in zijn slaap enorm onrustig, hij woelt, stampt met zijn benen, slaat met zijn armen op de matras, draait zijn hoofdje van links naar rechts, kreunt soms stilletjes.... en dat allemaal terwijl hij dus slaapt!!! Hij is dus niet wakker maar heel erg "beweeglijk" zeg maar. Hij ligt nog naast ons in een co sleeper dus gelukkig moet ik geen 100x uit bed om hem terug in te dekken en zijn tutje te geven (dat hij trouwens enkel soms maar neemt) maar het is me wel stilaan op aan het breken want ik slaap dus niét! :(

Gisterennacht is hij bij mijn ouders blijven slapen omdat wij weg moesten en zij hebben net hetzelfde kunnen vaststellen :(.

Eerst dacht ik nog van een fase, dan dat het zou zijn omdat hij wat verkouden was maar intussen is dit dus zo al een dikke maand en begin ik me eigenlijk wat ongerust te maken!
    Mocht hij nu gewoon wakker worden en om een voeding vragen, maar dat is dus helemaal niet het geval.
    Voor de rest is hij een vrolijk mannetje met de nodige slaapjes door de dag (wel nog geen ritme hierin), het is dus enkel 's nachts :(.

Klinkt dit herkenbaar bij iemand? Of heeft er iemand tips?
    Ik vind dit niet enkel maar een probleem omdat ik er mijn slaap voor laat maar maak me toch ook de bedenking dat dit voor hem niet ideaal is want eigenlijk heeft hij geen echte "rust" op deze manier...

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar je kindje word er zelf niet wakker van?

Dan maakt het toch niet zoveel uit...?

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ja maar als ik niet "ingrijp" wordt het gevaarlijk want hij ligt soms dwars in zijn bed met zijn hoofdje tegen de spijlen enz...

Misschien moet ik hem eens in een slaapzak leggen??

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar waarom is dat gevaarlijk?
    Vanwege de dekentjes/lakentjes bedoel je?

Dan zou ik een slaapzak aandoen en de dekens eruit, dan kan hij ronddraaien wat hij wil...

Dat het hoofdje tegen de spijlen ligt maakt niet uit hoor, ze gaan zelf wel anders liggen als ze het vervelend vinden

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou hem inderdaad een slaapzakje aan doen en dan lekker laten gaan. Als hij er zelf geen last van heeft ;)
    En slaapt hij nog bij jullie op de kamer? Dan zou ik hem naar zijn eigen kamertje doen als hij jouw nachtrust verstoort hiermee.
    Hier ook al snel naar zijn eigen kamer gedaan, eerst stonden beide deuren altijd open, nu zitten beide deuren dicht, omdat we hem anders nog hoorde woelen en elk kreuntje hoorde.
    We horen hem nu alleen als hij huilt en dat is voor ons voldoende. Heb de babyfoon met camera naast m'n bed liggen, als ik even wil kijken of checken dan klik ik 'm aan, kijk even en doe 'm weer uit.
    Gaf ons veel meer rust.

Deel Deze Pagina