Ervaring wonen in Abcoude, Ouderkerk a/d Amstel e.o

Discussie in 'De lounge' gestart door Boeketje, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Het plan is om binnenkort te gaan verhuizen (ivm werk).
    Nu zijn we aan het kijken naar de omgeving van Abcoude, Ouderkerk a/d Amstel (evt Weesp, Vinkeveen), maar we zijn helemaal niet bekend in deze omgeving.

Wie kan me meer vertellen over het wonen in deze plaatsen? De sfeer,voorzieningen, welke buurten aan te raden zijn en welke niet (en waarom), leuke/goede basisscholen/peuterspeelzaal enz ( eigenlijk alles wat van belang is voor een gezin met jonge kinderen :D)

Alvast bedankt!

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    ik lees even mee ivm mogelijke verhuisplannen in dezelfde richting.

3. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Vinkeveen zou ik zelf niet doen omdat ze daar geen treinstation hebben, vind ik zelf altijd wel van belang. En Weesp is opzich wel te doen, alleen hebben ze daar niet echt een winkelcentrum, weet niet of dat van belang is. En vind daar de wijk leeuwenveld wel een leuke wijk.

4. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle buurten die je opnoemt zijn leuk. Leuk wonen, veel groen, rust etc. Amstelveen is ook leuk. Veel nieuwbouwprojecten!

5. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Een treinstation is voor ons niet van belang. Wel belangrijk is dat je "snel" in Amsterdam zuid kunt zijn (omg van het AMC) vandaar de keuze van deze plaatsen.

Amstelveen weet ik nog niet. Is een grote plaats en neig toch meer naar een dorp, de reistijd naar Amsterdam met de auto (omg AMC) en weet ik ook niet waar je daar moet wonen ivm "overlast" van Schiphol.

@pinguin72, leuk dat je ook in die omgeving aan t kijken bent. Weet jij al meer waar je zou willen wonen?

6. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Vanaf weesp ben je met een kwartiertje bij het AMC, hetzelfde geld voor vinkeveen, weet alleen niet of er veel files staan op de A2 vanuit vinkeveen naar amsterdam.

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    vanuit vinkeveen staat er geen file meer richting adam doordat de a2 nu verbreed is. ivm privacy wil ik er niet te veel op ingaan masr je mag pben ik weet veel over deze omgeving.

8. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Heb je een pb gestuurd, puzzelstukje.

Nog meer mensen die hun ervaring over deze plaatsen willen delen?

9. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ouderkerk ad Amstel is errug leuk! Je bent binnen no time in amstelveen, AMC vlakbij maar toch het gevoel van een dorp!
    En een bakker met lekkere broodjes :D

10. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    @ilseroc: ik ben om...een goede bakker is zeker een must ;)
    Maar qua plaats, is de sfeer goed en zijn er wijken waar je wel of niet wil wonen? Kinderrijk?

11. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ouderkerk: heel er leuk! Heel dicht bij Amsterdam, zo de snelweg op naar Utrecht, Schiphol. Het is wel een dorp met weinig winkels (wel dus die hele goede bakker! ;)) maar je zit werkelijk in no time in de grotere winkelcentra/-gebieden van Amsterdam-Zuid, Amstelveen, Amsterdamse Poort.
    Erg kindvriendelijk, goede sfeer, goede scholen en kinderopvang. Yup: leuk wonen vind ik!

12. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Winkels zijn makkelijk als ze er zitten, maar aan een supermarkt en evt een bakker en een slager heb ik genoeg. En idd je bent zo in grote winkelcentra.
    Sfeer in een dorp/stad is voor mij belangrijker.
    Hoe zit het trouwens met sportfaciliteiten? En dan ook met name voor kinderen

13. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Toevallig nog meer mensen die iets over de plaatsen/omgeving kunnen vertellen?

14. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    In Weesp wonen is het ook leuk, nigtevegt, bussum, zijn allemaal ongeveer op 15 minuten afstand. Erg dorps en fijn wonen. Weesp is het dichtsbijzijnd van AMC. Ik haal daar regelmatig mijn boodschappen (woon zelf achter AMC). Vind het een leuke sfeer hebben, aardige mensen, gezellig..

15. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ollebolle, goed te horen dat Weesp een goede sfeer heeft. Binnenkort maar eens gaan kijken!

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Nou sorry ik haat Weesp. Oké ik overdrijf een beetje. Mijn moeder woont daar nu 15 jaar en als meisje (ben nu 21) moest ik dus om het weekend daarheen. Ik woonde bij me vader.

Weesp is wel heel dicht bij het AMC.
    Maar om daar tussen het volk te komen duurt wel even , ik vind ze vrij stug en voor buitenstaanders moeilijk je der tussen te wringen.
    Ken meerdere mensen met deze mening!!
    Daarin tegen als je er dan geaccepteerd bent is het wel heel leuk wonen. Kindvriendelijk e.d.
    Wel zijn er veel van die rot jochies op elke hoek van de straat vooral bij de alberthein . Daarbij zijn er gewoon weinig winkels en gemeente Weesp wil daar ook weinig tot geen verandering in brengen.

Ik zelf heb er ook 1.5 jaar met mijn vriend en dochter gewoond maar was blij toen ik weer weg was. All hoewel het voor mij anders is , in die 15 jaar ken ik veel mensen , heb altijd paard gereden op de manege , en werk nog steeds 3 dagen in Weesp en 2 dagen in me eigen woonplaats. (Dubbele vestigingen ).

Ik denk wel als je daar komt wonen met kindjes die naar school gaan dat je sneller in contact komt met moeders en misschien zo vrienden kan maken of kennissen.
    Als je het echt moet hebben van een avondje kroeg , vriendelijk hallo in de winkels zeggen kan je het vergeten daar...

Pluspunt vind ik wel je bent overal zo in de buurt , wel veel kinderen , leuk aan het water e.d.

Zou dan wel voor Aartsveld kiezen of voor de huizen aan de vecht iets buiten Weesp .

Succes !!

17. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Oke. Dit zet me wel weer aan het denken. Maar ben erg blij met je eerlijke mening/visie. Daar moet ik het van hebben aangezien ik de buurt niet ken (en ben me er van bewust dat niet elke plaats voor iedereen geschikt is/bevalt)

Dus nog meer mensen die hun ervaringen willen delen?!

18. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik woon ook in die richting, voor meer info mag je pben!

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Kijk het is niet zo dat het helemaal rot is hoor , ik geloof best dat je er best leuk kan wonen met je gezinnetje is een mooie plaats maar ik vind de mensen erg stug als je buitenstaander bent.
    Ik ken verhalen van meerdere mensen die zich pas echt later welkom voelde onder de mensen...

Toch denk ik dat je zelf moet gaan kijken bij de plaatsten wat je gevoel erbij is wat ik er van vind kan voor een ander anders zijn.

Deel Deze Pagina