2,5 en in de bob?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marieke1983, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Over drie weekjes ga ik samen met mijn oudste naar de efteling. Heb er heel veel zijn in! In december zijn we ook geweest en hij vond het helemaak geweldig.

Nu vraag ik me af: hij mag al in de bob, zijn er mensen hier die dat met een kind van die leeftijd ook hebben gedaan? Ties is een enorme wildebras, maar toch twijfel ik of dit niet te heftig is.

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

hmm ik zou het denk ik niet doen! je kan er niet uit halverwege en het gaat best hard volgens mij..

ik ben toen mijn zoontje bijna 2.5 was ook naar de efteling geweest .. en hij vond bijna alles DOOD eng. fata morgana, droomvlucht... hij was totaal in paniek. voelde me zooooo schuldig....... dus kijk goed waar je wel en niet ingaat!! :D

verder vond hij het super, vooral sprookjesbos haha

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ja, ik ben toen hij ook ongeveer 2,5 was in de bob gegaan, meneer is inmiddels 4 en vind de bob saai en mag nu sinds kort in de joris en de draak hahahaha ... Dus ja hoor, als je net zo'n ventje heb zoals ik zou ik er lekker van genieten..

En er zullen zat kinderen het al doen op die leeftijd, er staat niet voor niets een bordje met de tekst '' Kun jij al lopen, dan gaat ook voor jou de deur open '' ( ofzoiets ;) )

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier nog een ander topic erover:

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/246682-bobslee-efteling-vanaf-zelf-lopen.html

mijn zoontje is ook echt nergens bang van en het kan hem niet hard genoeg gaan maar toch zou ik hem er nog niet in doen.
    Vind het toch eigelijk te hard gaan voor die leeftijd en zou bang zijn dat hij dadelijk nergens meer in durft omdat dit toch te hard gaat? In ieder geval zou mijn gvoel bij mijn zoontje zijn niet doen, ook al is hij nergens bang voor en houd hij van harde attracties

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou.. ik vond m voor mijn zoontje van toen 4,5 nog best heftig (maar hij vond m gewéldig haha. Maar 2,5 no way!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Wij zijn vorige week geweest, ik denk dat mijn zoontje het prima had gevonden, dat is zo'n wilde, maar hij had net gegeten en ik had geen zin dat zijn eten er weer uit kwam. Mijn dochtertje van 4,5 jaar is wel geweest, die is juist altijd wat voorzichtiger, maar ze vond het geweldig, ze zijn gelijk nog een keer gegaan (zij en papa).
    Ze mogen in de bob zodra ze kunnen lopen.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Even ter info

de Bob gaat 60 kilometer per uur en de dit duurt 2 minuten en 10 seconden

de python gaat 85 kilometer per uur, vliegende Hollander 70 kilometer per uur, en Joris en de draak 75 km per uur
    zover je het daar mee kunt vergelijken

de snelheid komt dus dicht in de buurt van oa de vliegende Hollander en dat vind ik eigelijk best hard gaan voor een kleintje van 2,5

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hmmm misschien nog een jaartje wachten dan.. Ik denk dat hij het geweldig vindt, heb nog niks kunnen intdekken wat hij eng vindt. Maar het is idd een heel vreemd idee met zo'n kleintje.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou het ook niet doen...
    Vindt het een beetje een vreemde 'regel': als ze zelf kunnen lopen mogen ze in de bobslee. Weet niet waar dat op gebaseerd is.
    Ook al is je kindje een 'daredevil', dit is toch wel van een andere categorie vind ik!

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Als jij een zoontje hebt wat echt een daredevil is dan zie ik het probleem niet zo..

Wat ik zeg, die kleine van mij heb ik rond die leeftijd ook mee genomen, geloof me, hij is nog erger als ik met die achtbanen, hoe sneller hoe beter ..

Je kent je kind zelf het allerbeste zeg ik altijd maar...

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je kan het toch proberen? Je kan je kindje stevig vasthouden en het gaat toch om de veiligheid? Je kan je kindje tot het laatst laten beslissen als je bij de karretjes komt.

Onze dochter is in disneyland in de mijn-treintjes geweest. Om te proberen. Ze wilde het érg graag - ze was toen 3 . En nee , ze vond het niet zo'n succes.. maar de volgende dag, wilde ze tóch weer ;) .
    Ik heb zoiets van: Ze houden er volgens mij geen trauma's aan over (daar heb je als ouder ook wel wat invloed op denk ik) en als ze het willen proberen, probeer maar :) .

Ik heb juist 2 héél voorzichtige meiden ;) dus ik stimuleer juist wat meer dingen die ze wat eng vinden, zodat ze kunnen ervaren dat het juist leuk is ;) en niet eng :) en dat gaat meestal goed :)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    op de veiligheid?

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn is 2 weken geleden mee erin geweest echt hij vond het super leuk! zo leuk dat hij er niet uit wou (en we mochten ook nog blijven zitten ook hahaha)

ze mogen trouwens mee zo gauw als ze zelf kunnen lopen

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke nu is mijn zoons bijnaam van jackass maar ik denk dat de meeste kids het wel erg leuk vinden

15. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Onee...veel te klein. Ik zou t zelf zeker niet doen. Ik ben er enkele maanden geleden geweest en Fata Morgana vond ze ook echt doodeng..kijk goed uit waar je ingaat met zo'n kleintje. Ze kunnen altijd nog in dat soort dingen, toch.

16. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij gaan over 3 weken ook naar de Efteling.
    Onze dochter is ook nergens bang van, en ze vindt alles leuk :)
    Maar ik moet er niet aan denken om haar nu al in de bobslee te laten gaan.
    Het zal een hele indruk maken voor zo'n kleintje.
    Ik vindt onze dochter er nog veel te jong voor.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.205
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Die van ons is er in geweest met die leeftijd en hij vond het prachtig:). De efteling zou het heus niet toestaan als er teveel risico is lijkt me!?

Ach je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt. Wij zijn gewoon niet zo heel moeilijk daarin

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mijn zoontje van net drie vond de bob ook geweldig.
    Toen hij 2,5 was zijn we in Plopsaland geweest in de Draak en dat vond hij ook super. Als hij het zelf durft, zou ik het gewoon doen. Ik zou hem wel goed vasthouden, want in de bochten schudden ze anders wel flink op en neer.

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mag je hem op schoot houden? Ik ben niet zo bekend met die 'nieuwe' karretjes. Vroeger was het zo'n bank zeg maar.

Vorig jaar zijn wij met onze zeven maanden oude jongen naar de efteling geweest en toen heeft hij zich enthousiast opgetrokken aan de voorstang van die fata morgana bootjes om toch maar niks te missen :p.
    En in de droomvlucht en de carnaval festival zat hij met zijn standaard droge het-doet-mij-niks gezicht te kijken. Ik ben benieuwd wat hij er dit jaar van vindt en misschien gaan wij wel met hem in de bob hoor. Hij is dan 1,5.
    Ik denk dat als je er als ouder juichend instapt dat je kleine het ook snel leuk zal vinden. Mits het geen kleine angsthaas is natuurlijk maar daar heb je als ouder wel zicht op denk ik.

Het lijkt me super leuk!

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oja dat is wel zo natuurlijk. Dat was ik alweer vergeten maar het schud en knalt inderdaad wel erg hard.
    Dan slaan wij bij nader inzien toch maar over.. als ik dan denk aan dat grote bolletje op die kleine nek, brr.
    Met 2,5 zien we dan wel weer, dan is hij vast weer steviger.

Deel Deze Pagina