Onze dochter heeft sinds haar 2e maand flesvoeding Pepti. Daarvoor gewone flesvoeding. Ze huilde heel veel (lees bijna de hele dag én nacht) en toen we haar Pepti gaven was het over! We hadden binnen een paar dagen een kindje dat huilde van moeheid of een vieze luier. Zoals het "hoort". Nu zijn we langzaam dingen met koemelk aan het introduceren. Ze heeft smeerkaas op en yoghurt. Nu dachten wij dat het hartstikke goed ging, maar sinds een paar dagen eet ze wat meer yoghurt (ong, 50 ml) en gaat het denk ik mis. Een uur na de yoghurt krijgt ze meteen een poepluier (soms bijna diarree) en er komen wat schrale plekjes op haar hoofd en gezicht. Ook in haar knieholten heeft ze rode plekken. Wij denken dat dit door de koemelk komt. Ze is verder hartstikke vrolijk en hoeft niet te huilen. Komt dit jullie bekend voor? Hoe ging het bij jullie die introductie? Zijn dit nu de bekende reacties van koemelk? (Zoveel weet ik er ook nog niet van...) Alvast bedankt! Groetjes shampoo
ja zou heel goed kunnen, zo begon het bij ons ook, zal zeker een afspraak maken met de huisarts en een verwijzing vragen voor een kinderarts.. succes. groetjes angelique
Wij zijn gelukkig al onder begeleiding bij een kinderarts, alleen is ze wel een beetje van "probeer het maar uit". En ik weet niet zo goed waar ik nu allemaal op moet letten. Haar antwoord was "als je iets vreemds merkt, want dat is bij ieder kind verschillend". Daarom wil ik graag van anderen horen hoe het bij hen is gegaan.
Heb je geen begeleiding van een dietist? Want dat is echt aan te raden bij kindjes met KMA. Mijn zoon kreeg van 1 eetlepel melk al eczeem op die leeftijd. Pas met 2,5 jaar ofzo reageerde hij niet meer op koemelk, MAAR het enige wat hij wel eens wil eten is een danoontje ofzo. Kaas, melk en alles waar maar een beetje melk smaak aan zit wil hij niet eten. Mijn zoon krijgt trouwens sinds dat hij 9 maand is sojamelk en daar doet hij het geweldig op! succes meis!
Nou, er is nooit een provocatietest gedaan. Omdat onze dochter zo goed reageerde op Pepti, heeft de kinderarts ons een machtiging gegeven en moeten we nu KM producten langzaam gaan introduceren. Mochten er klachten komen dan zou ik haar bellen. Maar ik weet nu dus niet zo goed of dit de "bekende" klachten van KMA zijn omdat onze dochter toen ze nog heel klein was alleen ontzettend veel huilde. Ze had een paar droge plekjes op haar hoofd en hoofdhuid, maar kon net zo goed beetje berg zijn... Maar het viel me op dat nu we meer yoghurt geven ze opeens heel even later een poepluier heeft. Ook die plekken in haar knieholten zijn er pas een maand of 2. Dus of dit nu door die KM producten komt of door iets anders? Het is zo moeilijk. Wil niet alles daar aan relateren.
kan je niet helpen, heb wel een dochter met kma van 19 maanden maar we gaan voorlopig nog geen melkproducten introduceren ivm de heftigheid bij haar. zou toch voorzichtig ziijn als ik jou was en overleggen met de ka.
wij wachten ook tot 1 jaar. Zure melk produkten moeten goed gaan maar dan lepel voor lepel opvoeren. Ik zou even stoppen met melk produkten. Zeker 4-6 weken. Dan langzaam weer opbouwen en bekijken hoe ze reageert.
Ik zou eens een aantal dagen stoppen met koemelk producten te geven en dan kijken of de schrale plekken weg gaan. En als je dan helemaal zeker wilt weten of het daarvan is, dan weer voorzichtig wat geven en als de plekken dan terug komen is het duidelijk. Hier ook een kindje met kma, maar kan je niet vertellen hoe het gaat met introduceren van koemelk, want dat is hier nog niet het geval. Wel krijgt Milan uitslag (vooral op hoofd en gezicht) en jeuk als hij iets van voeding krijgt waar hij niet tegen kan.
Mijn zoontje had ook koemelkallergie. Ik zou sowieso nog even wachten met het introduceren. Ik heb mijn zoontje voor het eerst een paar hapjes yoghurt gegeven toen hij bijna 1 kaar was. Mijn zoon kreeg darmkrampen van de koemelk. Hij is ook gevoelig voor eczeem. Hij kreeg dit ook wat sterker tijdens de introductie van km. De kinderarts vond het onwaarschijnlijk dat hij nu geen buikklachten meer had, maar er wel eczeem van kreeg en ging er vanuit dat dit er los van stond. Dat denken wij nu ook wel. Eczeem kan ook komen door het koude weer, gevoelig zijn voor zeep en dat soort dingen. Mijn zoon krijgt nu wel producten waar KM inzit maar nog geen volle beker melk, hij drinkt sojamelk. Stom misschien maar ergens voelt het niet goed om hem melk te geven.....
Wij kregen via de dietiste een provocatie schema, maar bij 10 cc ging het al mis. Vanaf die tijd had ons meisje ook ineens eczeem... Toen ze 13 maanden was weer geprovoceerd en ze was er overheen gegroeid! Ze heeft nu nog steeds af en toe eczeemplekjes, maar wel een heeeeel stuk minder! Ik zou niet zelf gaan uittesten hoe en wat hoor...
Wij lopen ook bij een diëtiste...de 1e provocatie is niet goed gegaan en nu krijgen we na zn eerste verjaardag een dubbel blinde proef in het ZH. Raar dat ze zegt dat jullie het zelf maar uit moeten vogelen! Dit vind ik wel een reactie! Ik zou niet te lang tobben hoor! Als jij denkt dat het niet goed gaat lekker weer stoppen!
Ik denk ook dat dit een reactie is, maar zeker wat betreft die dunne poepluier zou je nog kunnen testen of dat toeval is of niet door de yoghurt eens op een ander tijdstip aan te bieden en zien of het dan ook gebeurt?
Zoals Rozemarijke zegt... probeer eens yoghurt in de ochtend te geven en kijken of ze dan ook reageert met een poepluier. Dat kan ook van tandjes zijn en schrale plekken op de wangen ook. Maar inderdaad kan het ook van de kma zijn. Hier zijn we pas met melk producten begonnen na 1 jaar. Bij 15 maanden en toen ging het wel goed. Hier ook nooit provocatie test gehad, maar wel een gesprek met de dietist, die een lijst had gemaakt van wat wel en niet eten. Daar stonden voor het eerste jaar geen melk producten op. Toetje kun je ook makkelijk overslaan en bv een beetje melk geven. Plantaardige boter op brood en veel fruit en groente geven. Geen koekjes, liga oid. Zelf zou ik acuut stoppen met de yoghurt en na een jaar weer eens proberen. Vaak gaat het na een jaar beter. De jongste is nu 8 maanden en daar wachten we ook mee tot na een jaar.