Help, dochter heeft RS virus en we zijn gister op kraambezoek geweest!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nana33, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    De titel zegt het al. Sinds vanmorgen is mn dochter erg verkouden en snotterig en ze hoest vooral heel erg heftig. Ze heeft ook lichte koorts. Nu hoorde ik een uur geleden van mn buurvrouw, die ook een kindje op de opvang van mn dochter heeft, dat daar het RS virus flink heerst. Het lijkt me dus dat dit is wat mn dochter heeft.

Nu zijn we gisterochtend even op "kraambezoek" geweest bij een zes weken oude baby. Ik heb de moeder (een goede vriendin) al gebeld met mijn vermoedens en ik baal natuurlijk heel erg!! Mn vriendin is begrijpelijker wijs behoorlijk ongerust. :( Ik ben juist altijd zo voorzichtig met ziektekiemen als we op kraambezoek gaan. Gisterochtend was mn dochter echter amper verkouden en merkte we nog niks aan haar. Weet iemand of de kans bestaat dat mn dochter gisteren ook al besmettelijk is? Is er nog iets wat mn vriendin kan of moet doen?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Denk wel dat je dochter besmettelijk was/zou kunnen zijn. Meestal ben je al besmettelijk voordat je zelf ziek wordt.
    Wat betreft je vriendin: zij moet haar ukkie goed in de gaten houden en niet te lang 'aankijken' als haar kindje verkouden wordt. Bedenk wel dat RS een heel normaal virus is waar,zeker in de wintermaanden, niemand aan ontkomt. Meestal komen ook die kleintjes er prima doorheen. Slecht een enkeling heeft de pech er erg ziek van te worden. Maar als je er op tijd bijbent is er ook dan meestal geen man over boord.

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bedankt voor je reactie. Ik was zelf ook al bang dat ze wel besmettelijk was gisteren. :( Ze gaat haar dochtertje zeker in de gaten houden. Het is op zich wel een "fijn" idee dat het virus zo prominent aanwezig is in de herfst en winter Hopelijk heeft zij het zelf ook al een paar keer gehad en heeft ze haar dochter zo voldoende antistoffen mee kunnen geven. Ze krijgt gelukkig ook borstvoeding en ik las net ergens dat de kans dat het kindje dan erg ziek wordt ook veel kleiner is. Ik hoop maar dat dit waar is.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heel vervelend, maar je kunt zoiets gewoon niet voor zijn. Beterschap met je dochtertje.

5. misa

misa Niet meer actief

Ja heel vervelend, maar dit soort dingen weet je nooit van te voren. Bovendien kan ze ook gewoon verkouden zijn he. Succes en zo nodig beterschap!

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Polletjepiek en misa: bedankt! Ik weet eigenlijk ook wel dat ik er niet zo heel veel aan kan doen, maar ik voel me toch een beetje schuldig. Ik was in mijn kraamtijd en de weken erna ook altijd als de dood voor bacillen en nu neem ik ze zomaar mee naar een ander babytje. Ik hoop maar dat ze genoeg afweer heeft meegekregen via haar moeder of dat het toch een ander virusje blijkt.

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou je niks kwalijk nemen als je dochter gister nog niet ziek was, en dat was ze zo te lezen niet. Dan is het een kwestie van overmacht, alhoewel ik me ook erg bezwaard zou voelen hoor als ik in jouw schoenen had gestaan.

Over het algemeen is het vaak een gewone verkoudheidsvirus. Af en toe is een kindje er erg ziek van en moet opgenomen worden.
    Maar ja.. Mijn dochter heeft buikgriep en zat gister ook tegen een ziekenhuis opname aan ivm uitdroging. Dat wil niet zeggen dat kindjes met buikgriep opgenomen worden of heel erg ziek worden. Maar ze is herstellende van een longontsteking en kreeg dit er over heen, dus daarom heeft zij er meer last van.
    Is met rs-virus hetzelfde, voor veel.is het een gewone verkoudheid, sommige kindjes hebben om.bepaalde redenen meer last ervan en zijn er zieker van.

Hopelijk valt t allemaal mee.voor het kindje van je vriendin!

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Oh, en ook beterschap voor jou dochter natuurlijk!!

Deel Deze Pagina