20 maanden en eet nu helemaal zelf wij mogen haar niet meer helpen dan weigert ze. ze eet alleen ineens wel heel veel minder en dat maakt mij wel wat zorgen. half bordje pap half broodje en ook avondeten is stukken minder geworden yoghurt en melk gaan goed fruit ene dag beter dan de andere wat denken jullie? ik ga nu werken dus als ik niet reageer snappen jullie t
mijn zoon eet voortaan ook zelf alleen lukt het hem nog niet zo goed. hierdoor kijgt hij ook minder binnen maar goed hij moet het toch leren. denk dat als hije cht honger zou hebben ik wel zou mogen helpen. meestal na het eten dan komt hij toch nog even bij papa en mama van het bord schooien en krijg hij zo toch nog wat binnen. hij eet het zelfde als ons maar toch is het van mama der bord veel lekkerder mijn zoon is trouwens boterham verslaaft maar mag hem niet in stukjes maken. hij wil de boterham net als ons gewoon dubbelgevouwen. met gemak 3 stuks in de ochtend en dan nog 2 in de middag. misschien dat als je het op een andere manier aanbied dat het weer even spannend is om te eten
mijn zoontje is bijna 18 maand, die wil het nu echt helemaal zelf doen, hij word super boos als we hem willen helpen, het gaat een stuk minder snel, en hij krijgt de helft aan eten binnen, en het is een zooitje na het eten, alles in de stoel of op de grond... maar ik denk dat als hij echt honger had gehad hij wel meer zou eten, en ook hun zullen moeten leren zelf te eten, zodra ze in de gaten krijgen hoe het moet zullen ze misschien ook wel meer gaan eten
Kinderen hebben op een gegeven moment ook minder eten nodig omdat de ontwikkeling niet meer zo hard gaat. De groei wordt minder en ze leren in verhouding ook minder dingen. Zo lang dat ze maar elke maaltijd wat binnen krijgen is het denk ik wel goed, ze laten zichzelf normaal echt niet uithongeren.
We hebben hier een mooi apart topic voor "Voeding".... Jij bepaalt wat er gegeten wordt, je kindje hoeveel. Lekker laten aanrommelen, wordt vanzelf meer