Spugen na groentehap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pieternel80, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pieternel80

16 dec 2009
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon eet iedere avond met smaak zijn groentehap, maar een tijdje na het eten (zo'n uur/anderhalf uur later) spuugt hij een deel weer uit. Na zijn fles spuugt hij ook wel eens een klein beetje, maar niet zo veel als na zijn warme eten. Bij het cb herkenden ze het helemaal niet, maar vonden het ook niet verontrustend. Iemand hier die dit herkent?

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    herken het wel, alleen niet na de groentehap. hier juist enige spuug-vrije maaltijd. Is bij ons nu een week of 2 aan de gang, meestal 1x per dag. Echt een kokhals zeg maar, niet 'gewoon' wat teruggeven. Meestal 1 grote kokhals, en verder wel veel voedsel dat weer omhoog komt. De momenten verschillen, soms na de ontbijt-pap, dan na zijn fruit, dan na zijn lunch (boterham met melk). Snackmoment 's middags, als ook avondeten en avondfles gaan meestal wél goed.

Ik heb ook geen idee wat het nu kan zijn... Vind het echt heel vervelend. Hij hoest wel al tijden echt heel lang. Of dat er iets mee te maken heeft? Ik ben iig zijn middag en avond fles al weer aan het minderen, mss is het toch te veel allemaal.

Ennieweej, ik dus ook zoekende. woensdag as moet ik weer naar het CB, en wil dit ook voorleggen aan CB arts. Mss is het toch ook iets met die (aanhoudende) verkoudheid. Oortjes/longen/amandelen?

3. adi

adi Niet meer actief

Is dat iedere avond of alleen bij sommige groente?

En hoe 'vast' is zijn groentehap? Geprakt eten of stukjes zijn een stuk vaster dan gepureerd.

Maar als hij er zelf geen last van heeft is het denk ik niet erg. Misschien geeft hij het overschot terug. Let je tijdens het eten op dat je ook stopt met geven als hij aangeeft voldoende te hebben. Ik weet niet op welke manier je hem eten geeft, maar bijv als je hem voert dat je meteen stopt als hij zijn hoofd omdraait, en niet nog een hapje erin probeert te krijgen.

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Hier was het ook steeds spugen na zijn groente, alleen ons zoontje heeft reflux en heeft daar losec voor.
    hij is nu wat verder en nu maken we het eten wat dikker, hij houd het nu beter binnen. Maar alsnog moeten we erg opletten dat we niet net iets teveel aan hem geven.

5. Pieternel80

16 dec 2009
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties. Nog even wat aanvullingen: hij spuugt alleen na de groentehap en niet na bijv. brood. We geven de groente meestal geprakt, dus met wat stukjes. Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft, hij kokhalst bijv. niet. Inderdaad moeten we denk ik wat meer op de hoeveelheid letten, maar hij geeft niet echt aan als hij niet meer wil.

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier bleek het veroorzaakt door een dubbele oorontsteking :(

Deel Deze Pagina