De eerste maanden niet spugen en nu wel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door februari2012, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Onze dochter is bijna 11 weken. De eerste 9 weken heeft ze totaal niet gespuugd, de flessen gingen prima. Nu zit ze op 5 flesjes overdag van 120+4 en 's nachts komt ze nog 1x voor een voeding, dan krijgt ze een klein flesje van 60/70. De flessen overdag gaan lang niet allemaal leeg, vaakt drinkt ze 3 flessen van 100 en 2 van 120/130. Sinds 2 weken spuugt ze regelmatig. Niet verschrikkelijk veel, maar bij een boer komt er toch behoorlijk wat mee. En als ze na de fles ligt te spelen op haar rug, loopt het ook vaak uit haar mondje. Soms komt er een paar uur na de voeding een klein beetje dikke drab uit haar mond. Het ruikt niet overdreven zuur.

Hebben meer kindjes dat, dat ze later zijn gaan spugen? En hoe zou dat komen? Ik heb niet de indruk dat ze teveel voeding krijgt. Ze zal nu ongeveer tussen de 4,5 en de 5 kilo wegen. En kan ik nog iets doen om dit te verhelpen? Na de voeding houd ik haar een kwartier/20 minuten rechtop.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier ook, gebruik inmiddels de dr browns flessen met goed resultaat
    Vanmiddag nog1x de avent fles gebruikt en het kwam er met een explosie weer uit

3. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik heb gemerkt dat mijn zoontje meer spuugt als hij veel lucht in heeft geslikt (hij drinkt soms heel gulzig). Misschien is dat bij jouw dochtertje ook zo?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een kwartier tot 20 minuten na de voeding is nog vrij kort. Bij kindjes met reflux wordt 30 minuten geadviseerd.
    Nu pas spugen kan ook komen door grotere flessen of bijv wat bewegelijker.

Zorgen dat een fles lang genoeg duurt, zo'n (15-)20 minuten. Zo min mogelijk lucht in de fles, dus voeding roeren niet schudden. Juiste manier voeden, kindje in zithouding en fles zo horizontaal mogelijk.
    Dat zijn de meest makkelijke dingen om toe te passen.

De overige leefregels kunnen sowieso ook geen kwaad.
    Dr browns fles is idd een hele fijne fles.

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    je kunt ook eens proberen om wat kleinere flesjes te geven, bv 90 of 100 cc. en dan wel eentje extra natuurlijk. het kan zijn dat de hoeveelheid wat te groot is voor haar maagje, zodat het 'teveel' eruit komt. dit hielp goed bij mijn dochter, ze spuugde op deze manier aanzienlijk minder.

Deel Deze Pagina