Hallo meiden, Mijn dochter van anderhalf wordt ineens sinds een maand elke nacht weer wakker.. Eerste tijd haalde ik haar uit haar bedje, aangezien ze anders ook mijn man en andere dochter wakker maakt.. Ze wilde dan wat drinken en dan ging ze weer slapen. Na 2 weken wilde ze niet meer drinken, maar gewoon bij mama zijn. Ze wilde dan alleen maar tegen me aanliggen en viel dan half in slaap in mijn armen. Terug leggen was dan weer drama, want dan schreeuwde ze de hele boel weer bij elkaar. Nu sinds de afgelopen week heb ik besloten om haar 's nachts niet meer uit haar bedje te halen (ik heb het idee dat het misschien gewenning is namelijk) Ik ga nu naar haar toe, geef haar het speentje aan dat ze 9 van de 10 keer verloren is, zeg haar dat het nacht is en dat ze weer moet gaan slapen.. Maar we zijn nu een week verder en het is nog steeds drama! het huilen kan soms wel 2 uur door gaan! (niet aan 1 stuk, soms zo'n 5 minuten ertussen, maar ze blijft huilen) om dan vervolgens toch weer in slaap te vallen! Iemand die dit herkent? of tips heeft hoe wij dit aan kunnen pakken??
ja ik herken het... Heeft ze ergens last van, tandjes/kiezen ofzo? Ik ging er meestal bij liggen tot ze was gekalmeerd en weer bijna sliep en dan ging ik weg.. Of soms viel ik zelf ook in slaap en ging ik iets later weg Nu word ze nog wel eens wakker s nachts, zit dan wat te spelen en valt vanzelf weer in slaap.. Zolang ze niet huilt, ga ik er niet meer na toe..
Wij hebben het ook. Al een paar maandjes. Eerst bijna elke nacht.. Nu af en toe nog een keer. Kleine man blijft dan ook huilen en is niet rustig als hij niet bij ons op bed is. Duurt soms wel 3 uur voordat hij pas weer slaapt (wel weer in eigen bedje) Hoop zelf dat dit een fase is en weer over gaat
Hier net 3 maanden slapeloze nachten achter de rug, flesje melk deed hem weer slapen en uit het niets slaapt hij weer door sinds 2 weken ( en nu langer dan ooit!) ik zou haar oppakken troosten. Ze gaan rond deze leeftijd ook echt levendig dromen, en dat kan best eng zijn. Sterkte!
Helaas geen tip, hebben hier hetzelfde probleem. Mijn dochter wordt sinds een week of 2 ook wakker en is dan erg overstuur. Wil ook niet meer teruggelegd worden, wat voorheen wel ging. Vorige week was ik het zat en dacht ik ga eens op haar kamer erbij zitten. En ze hield op met huilen en viel prompt in slaap! Dus nu maar een luchtbed in de buurt en om beurten gaan we bij haar liggen tot ze weer slaapt. Alhoewel dat vannacht ook niet echt werkte ze ging er een spelletje van maken door steeds de speen op de grond te gooien haha. Toen viel ze juist weer in slaap nadat ik van haar kamer wegging Dus snap er helemaal niks van, ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Luchtbed staat in ieder geval alweer klaar
Wij hebben soms een paar nachten dat zoonlief wakker wordt. Als er niks aan de hand is (geen doorkomende kiezen, ziek o.i.d.) passen we sinds kort de '10-minuten-regel' toe. Dat is hier goed gegaan. De eerste nacht duurde het 1 uur voordat hij sliep, de tweede nacht een half uur, de derde nacht een kwartier en daarna sliep hij weer door. Als er wel iets aan de hand is gaat 1 van ons op een matras naast zijn ledikant slapen. Hij blijft dan toch in z'n eigen bed liggen en wij slapen tenminste ook fatsoenlijk. Hij wordt dan meestal een aantal keren wakker, ziet papa of mama naast zich liggen en slaapt dan weer verder. Meestal is dit ook na een paar nachtjes niet meer nodig.