Box en huisdieren

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kahlen, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een appartement waarbij de slaapkamer van onze kleine man direkt grenst aan de woonkamer. Vrienden van ons hebben een soortgelijk appartement maar geen huisdieren en zij hebben de box nooit gebruikt. Ik heb wel huisdieren en wil een wippertje kopen en een draagzak en later een loopstoel. Ik twijfel of ik wel of niet een box moet aanschaffen want als ik ga koken durf ik de kleine niet alleen in de box te laten want geheid dat mijn katten dan in de box springen (stel je voor op zn hoofdje:$)

Dan doe ik hem liever in zijn bedje met de deur dicht denk ik of in het wippertje of draagzak. Ik heb geen ervaring met een baby, wat is handig met spring-grage katten?

2. Jazz

Jazz Niet meer actief

Ik ben ook wel benieuwd hoe mensen dat doen! Ik heb ook een kat en vroeg me af hoe ik hem uit de box ga houden en uit het wippertje :( Katten gaan zekerrrr JUIST daarin. Ook 'snachts zie ik m al voor me hoe hij de box als bedje gaat gebruiken ?!

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Hier 3 katten.
    Voordat de kleine geboren werd hebben we hier ballonnen in de box gelegd. Een paar keer is een ballon geknald omdat er een kat in sprong, en na een tijdje reageerden ze daar nog nauwelijks op haha.

Ze zijn nooit in de box gesprongen terwijl mijn zoontje er in lag, terwijl ik ze daar juist wel voor aan zag (nieuwsgierige aagjes). Denk dat ze toch een beetje op hun hoede waren voor dat kleine mensje in de box.

Als we geen gebruik maken van de box, vouw ik het boxkleed dubbel. In de wipstoel had ik altijd aluminiumfolie liggen en in de kinderwagen en maxicosi leg ik ook altijd folie in als deze niet gebruikt worden.

4. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hier twee katten. Toen onze box er net stond was het reuze interessant, nu gaan ze er nooit meer in. Toen onze meid no heel klein was liet ik haar nooit alleen in de box liggen als de katten in de huiskamer waren! Toen mijn dochter iets meer ging bewegen kwamen ze niet meer in de buurt... Nu is ze 1 en kan ze natuurlijk gerust samen met de katten in de huiskamer, die gaan echt niet in haar box als ze er in zit... Ik vind de box wel echt een must, maar wel even de katten in een andere ruimte als ze nog heel klein zijn en je wilt je kindje even alleen laten...

O ja, wij vouwen het Boxkleed s'nachts ook altijd dubbel en zetten het op zijn zij, kunnen ze dr ook niet op....

5. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Hier ook ballonnen in de box gelegd. In het begin waren ze heel geïnteresseerd in het nieuwe meubel. Ook de ballonnen waren een trekpleister. Eén van de katten vond het onwijs leuk om ze te laten springen :D Met de nodige schrik als de knal klonk.
    Nu, na twee weken, hebben ze de box aanvaard en kijken er niet meer naar om. We moeten natuurlijk nog zien of ze het ook volhouden eens de baby er is.

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hier liggen ook ballonnen in de box (je kunt er ook aluminiumfolie inleggen als ballonnen niet werken). Toen die er nog niet in lagen gingen de katten er in liggen als ik niet thuis was. Nu doen ze dat niet. Bij mijn dochter had ik ook 3 katten en er is er nooit een bij de kleine gaan liggen. Maar als we niet thuis zijn dan blijft dat zachte warme boxkleed wel verleidelijk voor ze hoor. Ik draai het dan om.

7. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier twee katten en vanaf het begin ligt de kleine overdag in de box... ook als de box leeg is blijven ze er weg.. ze hebben net een keer teveel gehad dat de box ineens begon te huilen..

We hebben de box pas opgezet nadat de kleine geboren was, dus ze hebben nooit de kans gehad het als potentiële kattenmand te zien.

Trouwens een loopstoel zou ik niet doen, die dingen zijn niet echt bevorderlijk voor de heupjes van je kleine.

8. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Onze katten zijn gek op allerlei plekjes die eigenlijk niet voor hen zijn. Maar het gekke is, de box zijn ze niet in geweest!!
    Eentje gaat er wel vaak onder zitten als hij ondeugend is, zodat je hem niet kan pakken :D

9. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ben ook benieuwd hoe dat gaat met mijn katten. Vind die ballonnen wel een goed idee. Aluminium folie zijn ze niet van onder de indruk, mijn ene kat heeft nog wel eens de neiging gehad om op de bank te plassen dus die ligt onder de folie 's nachts, maar daar gaan ze met ze tweetjes gewoon heerlijk op slapen.

10. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Wij hebben 2 katten. De ene is erg nieuwsgierig aangelegd de andere toch wat angstig, dus die kwam nooit in de buurt van de box.
    De nieuwsgierige kater had er totaal geen interesse in, dus we gaan er vanuit dat dat nu ook zo zal zijn.

11. Sanne152

Sanne152 Actief lid

18 jan 2012
    146
    2
    0
    Wij hebben de box alvast opgezet om onze kat eraan te laten wennen, dat ie net stond vond hij het erg interressant maar met wat streng toespreken dat hij er niet in mocht verder geen pogingen gedaan..
    Hij kan er bij ons wel onder, iets wat ie veel leuker vind :D

Deel Deze Pagina