Waar spelen jullie ukkies van 1 jaar mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Mijn dochtertje wordt eind mei 1 jaar maar ik ben me nu al vast wat aan het orienteren op speelgoed voor die leeftijd om te kijken wat ze voor haar verjaardag gaat krijgen.
    Nou vind ik iets van Little People (bijv de Boerderij of pretpark) of Duplo erg leuk, maar ik ben een beetje bang dat ze daar eerst nog niet zoveel mee zal doen/kan doen. Nou is dat niet heel erg, maar ik vind het leuker om haar iets te geven waar ze dan echt meteen leuk mee kan spelen. Een half jaar later is het wel weer sinterklaas ;)
    Het is een meisje wat zichzelf (tot nu toe) heel goed kan vermaken met allerlei dingetjes. Lekker prutsen aan de labeltjes van de knuffels, stapelbekertjes laten rollen, op de grond timmeren, rammelaars laten rammelen. Mijn schoonouders hebben zo'n activity paneel ding van 30 jaar oud, dat vind ze ook geweldig. Maar goed dat is nu, ik weet niet of ze dat over een half jaar nog leuk vindt.

Waar spelen jullie kindjes van 1 tot 1,5 jaar veel mee of wie heeft er een goede tip voor een kado?

(ps; we hebben al de zebra 3 in 1 step klaar staan (gekregen van mijn werk) en ook een duwfietsje gekregen van kennissen)

2. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Mijn dochter is helemaal gek van boekjes, die 'leest' ze ook echt op haar manier.:D
    Wij hebben haar een speelgoedkist gegeven, die kan ze zelf open en dicht maken, ze kan zich nu heeeel lang vermaken met het uitpakken van de kist!
    Verder alles wat geluid maakt.
    Cd's met liedjes en dan samen zingen is ook favoriet.

Echt spelen met blokjes etc is er nog niet bij hoor.
    Ze heeft ook zown vormenhuis en een baby walker met activiteiten bord ding maar ze snapt nog niet zo goed hoe dat allemaal werkt.
    Gooien met blokjes gaat wel heeeel goed:D

Ik denk dat, dat van Little people leuker is als ze 1,5 of 2 wordt, ik vind het zelf ook helemaal leuk maar daar kan ze nu echt nog niets mee.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Op die leeftijd was mijn zoontje dol op boekjes, de Hema blokkentrein, little people (vooral de beestjes), zo'n ringen stapeltoren, en een vormenstoof. Een paar maanden later werd ook duplo heel populair.

4. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik heb van die bakjes gekocht van groot naar klein die in en op elkaar gestapeld kunnen worden. Die vindt ze erg leuk. Een ringentoren. Ehm, en vooral dingen die geen speelgoed zijn eigenlijk.. ze probeert nu echt dopjes ergens op en af te doen. Papier, boekjes..

Mijn ouders hebben een spel, dat is een soort bord en daar zitten een aantal plastic muziek instrumenten bij. Als je die er op zet maken ze hun eigen ritme, hoe meer instrumenten hoe meer muziek. Dus bijvoorbeeld de drum drumt alleen een bepaalde beat, totdat je er de piano bij zet, dan wordt het uiteindelijk een heel liedje. Daar kan ze echt een hele tijd zoet mee zijn door de instrumenten er 1 voor 1 op te zetten en er weer af te halen.. (en dan ook andere voorwerpen die natuurlijk geen geluid maken, maar je kan het altijd proberen :D)

Ehm verder heeft ze ook een voorlees boekje. Daar zit zo'n knop op die je in kan drukken en elke keer zegt ie weer iets anders over wat je op de plaatjes ziet.. "de kaas is een driehoek- zie je de bij? - de bal is rond' etc. ze vindt dat ook erg leuk.

Ze kan nog niet lopen dus misschien dat ze dan alweer andere dingen leuk had gevonden.

5. dromer28

dromer28 Actief lid

7 dec 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Toch wel little people
    Opblaasbaar zwembadje
    Emmer en schepje
    Pop
    Belleblaas ze kunnen het niet zelf maar vinden de bellen geweldig
    Vingerverf

6. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.059
    2.555
    113
    Limburg
    Boekjes vindt hij nu ineens interessant, vormenstoof, stapelbekers, trommel en eigenlijk alles wat maar lawaai maakt.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter speelt veel met Duplo, vooral met de poppetjes en dieren, nu is ze bv ook met een varkentje aan het spelen al knorrend :D

En boekjes vindt ze ook super leuk.

8. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Stapelbekers
    Loopwagen
    Activitytafel
    Blokken
    Vrachtwagen met houten dieren
    Boekjes (aanwijzen en benoemen)

Maar het leukste speelgoed blijft toch mama haha.

Verder heeft ze voor haar verjaardag ook VTech spullen gehad die hard geluid maken (zelfs de zachtste stand is hard) en die laat ze links liggen. Ze schrikt ervan.

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Misschien voorleesboeken, omdat ze komend jaar voorlezen vast ook geweldig gaat vinden ?? Ti's niet echt speelgoed maar wel een idee;)

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter speelt heel graag met haar pop, heeft van ons dan ook een poppenwagen gehad. Verder speelgoed waar fantasie bij nodig id. Blokken, duplo, trein. Hier veel houten speelgoed. Ik heb een hekel aan speelgoed wat geluid maakt en mijn dochter ook. Muziek instrumentjes vind ze trouwens wel leuk, maar dingen die uit zichzelf liedjes spelen gelukkig niet.

En boekjes inderdaad, daar komt ze zelf vaak mee aan lopen en dan gaan we lezen. Vooral de boekjes met flapjes die open moeten en de schuif boekjes.

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Gefeliciteerd met je dochter! Vandaag jarig toch?

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Klopt, wat lief, dankjewel!

Nu heb ik ineens geen baby meer.

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik moet er ook bijna aan geloven, 29 maart. Hebben we een dreumes, klinkt ook wel grappig :)

Sorry offtopic !

Maar een poppenwagen lijkt mij ook leuk.

Verder ga ik een driewieler kopen. Ik was vandaag op de boerderij en na hevig enthousiasme bij de dieren, was het hoogtepunt de driewieler die op het terrein stond. Ze klom erop maar is nog 72 cm en helaas te klein om bij de trappers te kunnen haha. Zal ik in het begin wel duwen dan.

Hier is de loopwagen ook in trek, alle blokken erin en eruit halen.

Gister een houten puzzel gekocht , met 5 stukjes in mooie vormen. Ze heeft door dat ze die eruit kan halen en terug kan stoppen, heeft wel wat hulp nodig maar puzzels blijven lang leuk.

Deel Deze Pagina