Hi dames. Kan iemand mij vertellen of blaasjes (die opengaan en waar vocht uitkomt) horen bij babyacné? Via Google word ik nl. niet heel erg veel wijzer! Mijn dochter heeft babyacné maar er zitten nu ook echt blaasjes op die opengaan. Ik vraag me dus af of dit erbij hoort of dat dit iets anders is?
Mijn docter heeft babyacne, maar geen blaasjes. Het zijn echt pukkeltjes, zoals de puberteit. Anders even consultatiebureau bellen??
Ik sluit me aan bij missmara: babyacne is echt alleen kleine puistjes, geen blaasjes. Zouden het misschien waterpokken kunnen zijn?
Het gaat om een baby van 4 weken, volgens mij kan ze nog geen waterpokken hebben, toch? Moet dinsdag naar het cb dus zal ff navragen....
Ik was afgelopen week bij de kinderarts. De vlekken waren toen al aanwezig en toen is dus de baby-acné geconstateerd. Toen waren er nog geen blaasjes. Maar die blaasjes kunnen dus duiden op krentenbaard of waterpokken? Is dat echt daadwerkelijk al mogelijk bij een baby van 1 maand? Heeft die geen natuurlijk afweersysteem waardoor dit zich de eerste maanden niet kan uiten?
Ik heb even contact gehad met de HAP. Er is hier carnaval dus volgens mij willen ze zo weinig mensen zien. Omdat ik en afgelopen week bij de kinderarts ben geweest en die baby-acné heeft geconstateerd én ik dinsdag naar de arts van het cb moet vinden ze het niet nodig dat ik langskwam. Ze zei dat het soms voorkomt dat er zich blaasjes vormden bij kindjes. Zolang het geen grote blaasjes werden en er alleen vocht uitkwam, was het goed? Edit: ze heeft ook geen koorts gehad o.i.d.
Raar hoor, en cb kan al helemaal niks doen.... Die mogen niks voorschrijven. Neem aan huisarts wel dienst maandag? Die bellen
Volgens mij niet. Volgens mij kom je dan weer bij HAP. Ik probeer het maandag wel even of de dokter ee is.