Hoelang duurt wennen aan de wintertijd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wappie82, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zal een fase zijn, maar ik gooi het nog op het wennen aan de wintertijd. Ze sliep al heel lang tot 6.45 maar sinds de wintertijd is het exacte en uur eerder...5.45 dus klaarwakker, vanochtend was het zelfs 5.30.
    Hoelang duurt het voor ze eraan gewend zijn? Dochter is nu 7 maanden, en een hele goede slaper dus ik was eigenlijk een beetje verbaasd dat ze er blijkbaar nu nog steeds last van heeft.
    Overdag lijkt er niets aan de hand, en slaapt ze goed. Doordat ze zo vroeg wakker is schuift alles natuurlijk op waardoor we eigenlijk telkens te vroeg uitkomen met haar maaltijden.
    Op zich niet erg, maar een uurtje later wakker zou enorm schelen. Helaas kan ik het niet afdwingen :)
    Later naar bed doen maakt niet uit, het blijft 5.45. Ik kan haar ook lastig ophouden want is op een gegeven moment gewoon klaar!

Zijn er toch tips? We gaan er overigens niet meteen uit hoor, omdat ze gerust een uur kan kletsen en zingen in bed, maar we zijn natuurlijk wel wakker. En het gaat me er met name om dat we overdag nu slechter uitkomen met het ritme

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik lees even mee...
    Bij ons precies hetzelfde.
    Ook al zitten we gewoon in het normale ritme, het is nu standaard een uur eerder wakker 's ochtends.

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal. Gister kleine man uurtje langer opgehouden en vanochtend om 6 uur wakker, zijn normale tijd dus... Hopelijk vandaag gewoon weer op tijd naar bed maar lekker tot 6 slapen...

4. rums

rums Niet meer actief

Zoon heeft gisteren voor het eerst weer tot de gewone tijd doorgeslapen. Maar daarvoor zelfs vroeger wakker dan normaal helemaal weg kwijt terwijl het overdag wel goed ging. Hier ook de avond gerekt.

5. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Was hier ook zo. Vandaag gelukkig weer 7.30 hopen dat het zo blijft weer...

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier ook sinds afgelopen weekend elke dag om 5:30 klaarwakker... gaap :) Hopelijk went 't snel!

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier de eerste dag ook 5.30 wakker, heb haar in bed gelaten tot 6.15. Daarna was het over. Ze is gewoon gaan "spelen".

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus 's avonds wat langer ophouden zou toch een goede optie zijn? Gisteravond ging ze vroeg naar bed, eigenlijk zoals we altijd deden (18.30 erin)...en het was 5.30 vanochtend, terwijl ze normaal echt 12 uur erin lag.
    Ik neig dus ook om haar wat langer op te houden, maar als ze dan nog steeds zo vroeg wakker is dan slaapt ze wel minder uiteindelijk. En die slaap heeft ze toch nog wel nodig.

Hoelaat gaan jullie baby's eigenlijk naar bed? Hier heeft ze het 3e slaapje aan het eind vd middag nog wel nodig dus dan gaat ze de nacht ook later in.
    Wat is een goede bedtijd?

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Het scheelt een uur dus dan kan je met de maaltijden wel wat 'spelen' denk ik zodat die weer op de oude tijd komen.

Met 7 maanden ging ie hier een uur of 20.00 naar bed, na de laatste fles en het laatste slaapje was van 15.30-17 uur....

10. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het laatste slaapje is hier pas rond 17.15/1730. Ze slaapt 's middags vaak lang, tot een uurtje of 14.30/15.00 en dan wil ze echt niet slapen voor 17.00. Maar vanaf 15.00 tot half 7/7 uur is dan weer te lang. Het lukt 's ochtends ook nog niet om het slaapje te verlaten, zeker nu ze vroeg wakker is is ze rond half 9 weer moe.
    En zo komen we dus aan het eind vd dag niet goed uit....

11. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik wil het net hier opschrijven.
    Ik baal altijd vreselijk van die klok.
    Wekenlang zitten we dan weer vroeg beneden. Ik bedoel, zie de tijd dat ik dit schrijf, grrrrrrr.

Ik ben ook echt niet te genieten als ik zo vroeg wakker moet worden.
    Het punt is, ze begint te huilen en stopt niet. Ik kan haar dus ook niet laten liggen. Daar baal ik ook altijd zo van.
    Mevrouw is wakker dus whaaaaaaaaaaaaa. Altijd gelijk huilen.
    Tja, ze huilt het huis en de buurt bij elkaar dus laten liggen is gewoon echt geen optie.

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier 2 slaapjes en doet ze het 2e slaapje slecht gaat ze eind vd middag nog.
    Ze gaat om 19.30 naar bed en wordt wakker rond 6

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook. De eerste nacht niet maar nu wel, vreselijk. Ik ga er al 4x voor haar uit, houd geen rust over!

Ook zat ze net op 1 slaapje maar ja, als ze zo vroeg wakker is red ze dat weer niet. bah bah bah.

14. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier ook erg vroeg s'morgens. Sowieso altijd al, maar met de wintertijd is het nog vroeger. 5.00/5.30. Meneer is dan wel klaar omde dag te beginnen. Hij is gewoon uitgeslapen. Heb al geprobeerd hem later op bed te doen, maar dat werkt niks.

Vannacht 22.00 1.00 1.30 3.00 6.00

Pppppffffff

Ik ben gebroken

15. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet dat uurtje extra juist in de ochtend gaan pakken, dus dan een uurtje later naar bed doen. Dit om weer een normaal ritme te krijgen. Juist de maaltijden moet je nu weer op de juiste tijd doen, dus deed je het oude tijd om 18,00uur warm eten dan dit nu ook doen. Anders worden ze wakker van de honger...

16. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    hier ook vreselijk veel last van die klok. 5 uur was hij al weer heel actief lachen, zingen, roepen. Maarja dat houdt ie niet lang vol dus om 9 uur weer naar bed terwijl hij normaal gesproken pas weer om 12 uur naar bed gaat! wat een dag zeg. en ik..ik zal ook wel weer om 9 uur op bed liggen ;)

17. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Wat vervelend voor jullie!! Hier echt 1 dag vroeg wakker geworden, maar in bed gehouden tot 'redelijk' tijdstip en toen geloof ik 6.30 uur nieuwe tijd opgestaan en toen was het meteen goed. Nergens verder geen last van gehad!

Deel Deze Pagina