Jørre is nu 9½ maand. Hij krijgt smorgens een flesje groeipap, smiddags bij zn boterham een 120cc fles en voor het slapen savonds een fles van 240 cc. Hoeveel flessen krijgt jullie kindje van ongeveer 9 maanden nog? Britt kreeg ook deze flessen gewoon maar ik hoor steeds meer om me heen dat de middag fles bij zn boterham weg "moet"
Hier ook 3. 2 van 180 en 1 van 210 bij 3 schepjes bambix. Ik merk wel dat ik haar 2de fles niet gelijk bij haar boterham moet geven want dan eet ze heel slecht. Dus echt 1 uur minimaal tussen fles en boterham.
Jørre drinkt die fles tegelijk met zn boterham en dan eet hij nog 2 boterhammen, als het aan hem ligt zelfs 3
Hmm... Jelle drinkt zelfs nog 4 flessen... Z'n schema: 7.00: Fles 180/6 10.00: fruit 75/100 gr. 12.30 1 boterham en daarna een fles 180/6 15.30 Liga met thee 17.00 Potje warm eten. 19.00 FLes 120/4 22.30 Fles 180/6 met 3 lepels bambix. Sinds zaterdag proberen we de fles van 23.00 te vervroegen, door hem om 19.00 minder te geven, in de hoop dat hij ergens volgende week om 19.00 de papfles krijgt en dan de hele nacht doorhaalt. En dan dus op 3 flessen zit. Het is wel erg gezellig om hem om 23.00 nog een fles te geven, maar hij zal er toch een keer vanaf moeten...
Jarissa kreeg toen nog 3 flessen. En ze dronk ze met plezier leeg. Pas sinds ze 1 jaar is, krijgt ze 2 flessen. Maar nu drinkt ze er minstens 1 en meestal 2 flessen diksap bij.
Hehehehe.... Da's nou de insteek waar ik van hou.. Precies mijn gedachte toen *men* begon te zeuren over het feit dat Jelle nog een fles om 23.00 krijgt... En we zijn nu wel aan het afbouwen, maar als hij straks weer elke nacht om 4.00 begint te krijsen van de honger, geef ik hem zo weer...
Merel wil ook nog 4 flessen. Prima hoor! En wat de rest zegt......pffff het zal wel . Cb zei ook dat ze minder flessen moest.....Nou dat komt vanzelf wel een keer als ze het zelf aangeeft.
Misha kreeg met 9 1/2 maand nog maar 2 flessen. 's Ochtends in de vorm van een bordje pap en tussen de middag, een uurtje na haar brood. De avondfles kreeg ze niet meer, maar dat kwam omdat ze dat in principe zelf aangaf, anders had ze hem gewoon nog gekregen. Ze liet meer als de helft staan, dus ik heb hem er gewoon afgehaald...
Ha eigenlijk een beetje dezelfde vraag. Denk dat mijn dochter ook wel van drie naar twee flessen kan. Maar gaat dan meestal de middagfles of de avondfles eraf? Of is dat gewoon eigen inzicht? Groetjes Firella
Wij hebben eerst de middagfles laten vallen. Gewoon wat anders drinken bij de boterham. En dan op tijd warm eten en voor het slapen nog een fles. Inmiddels gaat Jarissa (soms) op tijd naar bed. Dus nu krijgt ze 's ochtends en 's middags een fles. En 's avonds eet ze wat later en gaat dan lekker slapen (of niet, haha).
Mijn zoontje drinkt 3 flessen. 's morgens als ontbijt 180 + 6 bij de boterham 120 ml + 4 voor het slapengaan 180 + 6
hier ook 3 flessen 830 flesje en brood of ontbijtkoek 1200 boterham en flesje na 1500 fruit en beetje drinken 1700 warm eten en yoghurt 1900 flesje
Hier precies zo... Al sinds hij 5 maanden is geen late avond fles meer (ik dacht dat die er toen al af moest en hij had 'm niet meer nodig, dus weg ermee ) Hij is nu 9,5 maand en krijgt 2 flessen per dag: -'s morgens één met pap (180/6) -tussen de middag een fles melk na de boterham (180/6)
Wij zitten op 3 flessen.. Rond 8 uur een fles van 210 + 7 Rond 12 uur een bodje bambix gemaakt met 180+6 (omdat ze nog geen brood wil eten) Rond 16 uur een fles van 210 + 7 Tussendoor krijgt ze fruit, water/thee, met avondeten groentehap en soms iets van een rijstewafel of liga ofzo.
hier ook 3 flessen om +/- 8uur fles 180+6 + 3 bambix 12.00 broodje+ drinken 13.30 fles 180+6 16.00 fruit 17.30 warm eten + yoghurt 20.30 fles 180+ 6 + 3 nutrix ik was deze week bij het CB, en omdat ik hier ook wel eens las dat sommige kindjes nog maar 2 flessen kregen, heb ik even gevraagt wanneer ze over gaan op 2 flessen en mij werd gezegt pas met een jaar, dus ik hou het nog lekker bij 3 flessen, dat is ook nog steeds waar Seff het meest van geniet!
Tja, dat heb je met de cb's.....De 1 zegt pas met een jaar naar 2 flessen, de ander zegt met 9 maanden al en met een jaar naar maximaal 300cc melkproducten per dag..Ze zouden daar toch iets strakkere, landelijke adviezen voor moeten geven, dit werkt zo ontzettend verwarrend, vooral als je al onzeker bent over bepaalde dingen..
Wendy krijgt ook nog steeds drie flessen per dag en ik laat het haar zelf uitzoeken wanneer ze over wil op twee. Als dat morgen is dan morgen en als het over twee maanden is dan dan. Ons schema ziet er nu zo uit. 7.30 fles 210+7 9.30/10.00 sneetje brood en diksap. 12.00 fles 210+7 dan naar bed en als ze wakker word een plake ontbijt koek met een beetje boter en een flesje diksap. 17.15 potje groente en danoontje. 19.30 fles 210+7 en dan slaapt ze door tot 6.30 7.00 We gaan straks wel proberen om de middagfles wat minder te geven dus bijv 150+5 en eens kijken wat ze dan gaat doen
mijn meissie "drinkt" nog 2 flessen... 's ochtends bordje 180/6 met bambix en aan het eind van de middag 150/5... na het eten krijgt ze een bakkie yoghurt. het cb adviseerde mij om op die manier de avondfles te vervangen.