Bijna alle...die van s'morgens 8uur drinkt hij niet helemaal leeg, omdat er dan maar drie uur tussen zit. Mijn kindje is een behoorlijke hongerlap, maar zo is hij letterlijk geboren. Hij kwam al zuigend uit de baarmoeder..hij leek wel een goudvis
Hahaha, leuke omschrijving. Kun je de voeding niet iets dikker maken of zo? Mijne is ook een echt hongerlapje, maar heeft toch wel genoeg aan 5x 180. Odet, als hij dan wakker wordt, dan zou ik hem misschien niet wakker maken voor de laatste fles. het is een beetje zoeken. Ik denk doordat je de voedingen verhoogt, je meer tijd tussen de flessen zult krijgen en ook beter uitkomt met tijden en flessen. Even doorrommelen dus nog! Succes!
je kind gewoon voeden op vraag van het kind is de beste manier om op zijn ritme en vaste tijden te komen maar zeker je flessen niet lichter maken door een schepje minder in te doen want zo geraakt hij niet verzadigd. enja als hij bij die laatste voeding wakker gemaakt moet worden en niet goed drinkt zou ik hem gewoon laten slapen. mijn 2 dronken ook niet goed bij de voeding van 23.00 doordat ik ze wakker ervoor moest maken en heb dit gelaten en in het begin kwamen ze rond 4u hun voeding vragen en na een 1.5 week zijn ze van de ene dag op de andere gaan doorslapen. @irisje het is mischien dan wel goed om de fles voeding inderdaad eens wat dikker te maken met johannesbroodpitmeel en als dit blijkbaar nog niet genoeg is moet je mischien wel eens over gaan naar 210?
nou, bedankt voor de tips. de 2e dag heb ik hemal op 6 voedingen gekregen. nu heel soms nog 7, als hij te vroeg wakker wordt. maar, hoe kom je nu naar 5 voedingen? hij drinkt nu zijn fles nooit helemaal leeg, dus hoe ga ik 5 flessen aanpakken. het heeft nl geen zin om eerst de fles te verhogen want hij eet het niet op. dus, hoe naar 5 flessen?
ik zou hem voorlopig nog echt wakker blijven maken voor die laatste voeding. die heeft hij echt nog nodig en vooral als je van de nachtvoeding afwil zou ik die blilvjen geven. wij hebben wel bewust moeten rekken naar 4 uren, eerst naar 3,5 en toen na 4 uren. ze bleef zelf steeds om de 3 uren komen.
Ik ben op een gegeven moment gestopt met de fles van 23.00 uur want ik kreeg Kim ook amper wakker, ze dronk maar een beetje en kwam dan op vier uur 's nachts alsnog. Paar dagen nadat ik met die late fles gestopt ben ging ze doorslapen van 20.00 uur tot 09.30 uur (!) en dat doet ze nu nog steeds.
Onze boef zit op 5 flessen (van 6 naar 5 gegaan toen hij ging doorslapen). Zijn laatste geef ik rond 22.00 uur. Maar hem mee naar beneden nemen, doe ik nooit. Ik pak de kleine man uit z'n bedje, ga met m op de stoel zitten naast z'n bedje en hij drinkt al slapend de fles helemaal leeg (heel snel). Dan leg ik m terug en slaapt ie weer verder tot een uur of 6.00-6.30 uur. Zolang onze boef z'n laatste fles helemaal leegdrinkt (als is dat zo goed als slapend) blijf ik m geven.
gewoon rustig afwachten, hij geeft het vanzelf aan! Althans zo gaat het bij onze Demi.... En waarom zou je dat nu al willen, waarom niet wachten totdat hij daar zelf aan toe is?
Odet, Aangezien hij niet alle flessen leegdrinkt, zou ik die 6e gewoon blijven aanbieden. Heeft hij dus gewoon nodig!
Fabian heeft maar heel even op 6 flessen gezeten. Hij slaapt 's nachts door tot 6 uur en komt hierna om de 4 uur. ons schema ziet er als volgt uit. 06.00/06.30 10.00/10.30 14.00/14.30 18.00/18.30 22.00/22.30 Hij drinkt dan 150ml + 5 schepjes.
ja, maar mijn kleine blijft om de 3 uur komen. om op 6 flessen te komen krijgt ie de avondvoeding gewoon wat eerder en de ochtendvoeding komt ie zelf wat later nu. dus als ik de laatste voeding eraf haal, dan krijgt ie de laatse rond 19.00 en dat is veel te vroeg. ik krijg er geen 4 uur tussen, tussen de voedingen. en hij drinkt zijn fles ook niet helemaal leeg, dus ik kan ok niet meer gaan geven en dan wachten totdat hij om de 4 uur gaat komen. zo kom ik nooit op 5 flessen. hij slaapt tegenwoordig tot 7.30 dus mijn voedingsscheme is zo: 7.30 10.30 13.30 16.30 19.30 22.00-22.30 ik krijg er geen 3,5 uur tussen
anders met de ka eens overleggen odette om te zien of je geen hongerige baby hebt en mischien moet overschakelen op andere voeding speciaal voor hongerige babies mijn vriendin heeft dat nl ook met haar zoontje moeten doen
ja, daar zat ik ookal aan te denken, maar als ie echt zo hongerig zou zijn, dan eet ie toch de hele fles leeg?
hongerig heeft niet zoveel met hoeveelheden te maken maar wel met verzadiging, het is dus niet omdat hij zijn flessen niet leegdrinkt dat hij niet hongerig kan zijn het is meer dat hij onverzadigbaar is en dus geen 4 uur zonder voeding kan en op zijn leeftijd moet die dat toch echt wel kunnen hoor
daar komt natuurlijk ook nog bij dat hij heel ligt verteerbare voeding heeft op recept van de ka. dus daar kan het dan ook nog aan liggen? dan ga ik die voeding eens mengen met voeding voor hongerige babys. of is er iets beters?
ja, het mocht wel van de ka. hij is lang ziek geweest en ze wisten niet wat ie had. ze hebben toen op de gok medicijnen gegeven en hypoalleregene voeding. maar laatst zei ze dat ik kon gaan proberen om gewone voeding te gaan geven. als hij dan reageerd hierop dan moet ik weer terugschakelen op die andere. dan ga ik dat toch maar eens proberen
dan zou ik het inderdaad eens zo proberen en mùoest het nog niet lukken dan toch maar eens effe overleggen met je arts, hij heeft daar natuurlijk iets beter zicht op dan wij en je hebt zoveel verschillende voeding ook dat het effe kan duren eer je de juiste hebt voor je zoontje, en niet te vergeten dat het op de duur ook kostelijk wordt
ja, voeding is duur. gelukkig wordt deze die ik nu heb vergoedt door het ziekenfonds dus dat scheeld dan weer. deze kost ook 32 euro per pot en met 1 pot doe je ongeveer 1 week. dus tel maar uit.