Hoe van 4 naar 3 flessen?

Discussie in 'Voeding' gestart door RoAn1981, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik zit even te klooien met het voedingsschema van ons meisje. Ze is nogal klein van stuk, weegt nu net 7 kilo bij 9 maanden, en heeft in het verleden behoorlijk wat gedoe gehad met drinken. Ineens sloeg het om en nu eet/drinkt ze heel erg goed, maar dat zorgt er weer voor dat ik niet weet hoe ik iets eraf moet halen :) Hier het schema zoals het nu al een aantal weken is:

*7.30 uur 150cc opvolgmelk (meer wil ze niet, pap gaat er ook niet in, kennelijk geen ontbijtfan)
    *10.00 uur fruithap (vaak wel 2 stuks fruit) en water uit een beker
    *11.30 uur 1 boterham met smeersel, die ze compleet opeet, daarna nog een fles opvolgmelk, 180cc die ook helemaal naar binnen gaat
    *na middagslaapje soepstengel/rijstewafeltje/organix koekje met lauwe thee
    *16.00 uur 180cc opvolgmelk
    *18.00 uur groenten/aardappels, pasta, rijst / vlees, vis (ik maak het zelf, ik denk dat het qua hoeveelheid overeen komt met 3/4 potje Olvarit voor 8+ maanden), met als toetje nog een paar lepeltjes kwark
    *19.30 uur 210cc Friso Extra opvolgmelk voor de nacht

Overal om me heen hoor ik dat kindjes van 9 maanden vaak al lang op 3 flessen zitten, dus misschien moet er bij ons ook eentje vanaf? Zelf denk ik dat die fles van 16.00 uur dan het eerst in aanmerking zou komen, maar hoe pak ik dit aan?

2. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ik had hetzelfde als jij en ben toen het warm eten naar 16.00 gaan schuiven. Eerst het warm eten en een toetje en dan nog wat melk. Met twee weken wilde ze de fles niet meer en nu na een maand krijgt ze om 15.00 een koekje met wat drinken, om 17.30 warm en een toetje, en om 20.00 de fles.

3. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging ze die fles van 15.00-16.00 steeds moeilijker drinken dus die viel toen vanzelf weg. Ik zou bij jou die fles er ook afhalen, en gewoon vervangen door een beker sap met een koekje ofzo. Wij gingen toen trouwens rond dat tijdstip een bakje yoghurt geven, dat zou je ook kunnen proberen. Die fles kan er volgens mij echt wel vanaf hoor.
    Mijn dochter zat toen trouwens al op 2 flessen.

Deel Deze Pagina