Morgen moeten wij met ons zoontje om 10.30 bij de osteopaat zijn. Om 10.00 uur moeten we zeker aanrijden hier. Nu moeten we zijn fles daar geven, normaal krijgt hij om 10.00 uur dus dat rekken lukt wel. Kan ik deze thuis al helemaal klaar maken en dus zo warm uit de magnetron met melkpoeder (Nutrilon) in mijn tas doen? Ik heb in mijn luiertas een speciaal vakje met isolatiespullen erin voor de flessen dus denk wel dat hij redelijk lang warm blijft of zou ik hem iets warmer moeten maken en kan het kwaad als ik hem een half uur/3 kwartier zo klaar in mijn tas doe? Anders moet ik daar zo lopen klungelen. Vondt dit wel op de site van Nutricia: "Bewaar je de flesvoeding langer dan één uur dan is er risico op bacterievorming." Dus dat zou betekenen dat ik hem max. 1 uur mag bewaren? Ik hoor het graag.
Ja dat klopt. Je kan het makkelijk tot 1 uur bewaren. Iets langer kan ook hoor, zo'n vaart loopt het niet met die bacteriën. Een uur kan dus prima.
Ja, ik zou hem wel iets warmer maken dan normaal. Tegen de tijd dat je het flesje gaat geven is het mooi op temperatuur.
Hoi, Ik neem altijd een fle met heet water mee. Op plaats van bestemming doe ik de poeder er pas in. Is minder bacterie gevoelig. Dit was het advies van mijn kraamhulp. Kokend water neem ik ook wel eens mee. In het isolatievak blijft hij dan ruim 4 uur warm. Succes
als je gekookt water gebruikt om de fles te maken rekt het ook de bewaartijd omdat er minder bacterien in zitten.
Ik nam ook altijd gekookt water mee en los poeder (juiste aantal schepjes afgepast in een bakje). Als het water nog te heet is kun je het ter plekke met koud water mengen en dan het poeder erbij doen. Even schudden, fles klaar.