Mijn zoontje is altijd een grote eter geweest. Hij krijgt nu om de 4 uur een voeding van 150+5 scheppen (dus 165ml voeding). Daardoor komen we overdag uit op 5 voedingen. De laatste fles is meestal rond 23.00/23.30 uur. Maar 's nachts rond een uur of 3 komt hij nog voor een voeding en ook die geef ik gewoon 150+5 scheppen. Dan slaapt hij door tot een uur of 7. Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat het alleen bij 5 voedingen blijft of gebeurt dat een keer vanzelf? Hij weegt rond de 5 kilo nu denk ik (moet over 2 weken pas weer naar het CB). Groetjes.
Ik zou het gewoon afwachten. Als hij door gaat slapen komt hij vanzelf uit op 5 voedingen. (bij Rodey was dat met +/- 3 maanden)
Je gaat naar 5 voedingen als je kindje zelf door gaat slapen. En daar kan je niet heel veel aan doen helaas.
Mijn dochter had hetzelfde. Ik dacht dat we nooit naar 5 flessen konden, ook omdat ze overdag niet meer dan 3 tot 3 1/2 uur tussen de flessen kon hebben. Uiteindelijk heb ik de laatste fles om 23.00 uur opgehoogd naar 180ml/6schepjes en sindsdien slaapt ze minimaal tot 7 uur door (de laatste dagen zelfs tot 8 uur). Ook is het ineens overdag geen probleem meer om 4 uur tussen de voedingen te hebben (150ml/5schepjes)........wonderlijk hoe snel zoiets kan veranderen.
bij ons is dat gebeurt toen ik niet in slaap was gevallen en de kleine de fles van 23 uur niet had gehad, ik schrok me kapot toen ik op de klok keek en zag dat het al bijna 05.30 was. qua aantal voedingen mocht het ook wel dus de dag erop heb ik de avondfles van 19.30 wat later gegeven met die gedachte even te kijken wat ze zou doen, en warempel ook toen weer doorslapen. vanaf die tijd zat ze eigenlijk dus op 5 flessen. je zou dus gewoon kunnen proberen de fles van 23 uur achterwege te laten en de avondfles iets later te geven zeg 20.30 uur. dat is hier heel goed gegaan, de keren dat ze wakker werd kreeg ze wel altijd gewoon een flesje maar ik kon nou niet bepaald zeggen dat ze die ook nodig had want daar dronk ze maar heel weinig van en kon ik haar zo weer terug in bed leggen. succes
Gewoon afwachten.. Met 8 weken hoeven ze echt nog niet door te slapen. C ging met 7 weken pas over naar 1 nachtfles. en rond de 13 weken kon hij van 22 tot 7 slapen. En hij was met 8 weken ook al 6 kilo! Gewicht zegt dus ook niet alles. Een kindje kan zelf (meestal) goed aangeven wat hun behoeftes zijn. Je zou de laatste fles een schepje+30ml extra kunnen doen. Maar waarschijnlijk komt de nachtfles dan alleen een uurtje later. En alle flessen ophogen is ook nogal wat voor zo'n klein maagje..