Zoonlief drinkt sinds een paar dagen zeer slecht?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door vruchtje24, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

In hoeverre kan het kwaad als je kindje wat minder drinkt? Hij dronk de laatste tijd gemiddeld 950cc per 24 uur, maar nu mogen we blij zijn als we de 700cc halen?

Waar zou het aan kunnen liggen? Hebben al andere spenen geprobeerd maar helpt ook niet. Graag tips!

Bedankt groetjes vruchtje

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het kan een sprongetje zijn. Heel veel kindjes hebben rond de 3 maanden een "drinkdip". Kindjes die normaal gesproken gretig hun flessen leegdrinken, lopen dan ineens de klieren en drinken soms niet eens de helft van hun flessen op. Mss is jou kindje hier iets later mee....Mijn kinderen hebben het allebei gehad en het duurde bij de 1 een paar dagen, bij de ander iets van 2 weken.

Gewoon even aankijken, als het goed is gaat het vanzelf weer beter. Als je het niet vertrouwd, kun je natuurlijk even het cb bellen..

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    dankjewel loetje. Was alweer bang dat hij zou uitdrogen of zo. Pfff al die onzekerheid van het moederschap soms:)

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Die onzekerheid hebben we allemaal gehad, het valt gewoon niet mee soms, zo'n klein hummeltje veilig groot brengen. Helemaal met een eerste kindje, alles is nog nieuw en je kindje zo kostbaar...Komt helemaal goed hoor;)

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Voor uitdrogen hoef je niet ongerust te zijn. Het minimalen wat ze binnen moeten krijgen is 500 cc.
    Als je kindje verder vrolijk is en zich goed ontwikkeld zou ik me geen zorgen maken.
    Wel zou ik de groei even in de gaten houden, gewoon een keer extra laten wegen.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zou door de warmte kunnen komen? Bij de vorige "hitte golf" mocht ikblij zijn als mn zoontje 100cc dronk ipv de 200 of 240 wat ie normaal dronk! Ik was ook bang dat ie zou uitdrogen. Misschien kun je met het warme weer wat ecxtra water, sap of thee aanbieden? Verder is het t proberen waard om de melk minder warm aan te bieden? (Lauw?). Of voeden in een wipstoeltje ipv op schoot? Bij mn zoontje heeft t een week geduurd, daarn dronk hij weer "normaal".

Deel Deze Pagina