Mijn zoontje is 11 maanden oud en krijgt nu nog 's ochtends pap van opvolgmelk, de rest van de dag brood, fruit en zijn prakkie. De dag sluiten we af rond 19.00 uur met de laatste fles en dan naar bed. Nu krijg ik vaak te horen van mensen: krijgt ie nu nog een fles joh? Dit zeggen ze meer omdat ie om 5 uur een flinke prak kan eten en ze vinden of denken dan dat ie teveel eten krijgt. Maar volgens mij zit ik al "onder de norm" wat betreft melk aanbieden. Maar hoelang krijgen ze die laatste fles nog en wanneer ga je over op gewone melk?
Mijn zoontje krijgt nog steeds een fles voor het slapen. Hoort nu bij bedritueel Dan weet hij dat hij naar zijn bed toe gaat! Vanaf 12 maanden mag je gewone melk gaan geven.
Hier met ruim zestien maanden nog een avondfles. Ik vind het wel een lekkere rustige afsluiting van de dag eerlijk gezegd. Zelf drink ik 's avonds ook vaak een beker warme melk voor het slapen gaan en wil die traditie bij mijn kinderen wel voortzetten.
Hier ook nog lang, mijn zoontje kreeg die fles dan rond 8 uur, terwijl we rond half 6/6 uur warm eten kregen. Met 12 maanden hebben we de flesvoeding vervangen door gewone halfvolle melk. Eerst warm, later ook koud. Rond de 18-19 maanden zijn we overgegaan naar warme thee met een scheutjes melk. Maar hij krijgt dus nog steeds iets voor het slapen gaan.
oh, dan maak ik me niet zo druk nee. Hij drinkt het ook nog gewoon lekker op en valt de laatste dagen zelfs erbij in slaap, dus die fles houden we er gewoon nog in! Bedankt!
Ik heb deze vraag laatst ook op het CB gesteld. De verpleegkundige zei dat het per kind nogal verschilde. Als het echt bij het 'naar-bed-gaan-ritueel" hoort (zoals bij ons), dan kan dat wat langer duren, maar dat geeft helemaal niks. Ik vind het ook heerlijk, hij wordt er zo heerlijk rustig van!
Wij dachten met 11 maanden dat hij nog niet zonder kon, toen hij een keertje bij opa en oma was geweest en de fles daar niet had gehad. HIj sliep prima. Dus toen maar gewoon zo gelaten en hij heeft er nooit meer naar gevraagd. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij altijd overdag al goed gegeten heeft, veel brood ed.