S' avonds wat meer voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Momfulness, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ons kindje van 4 weken meldt zich s'avonds sneller tussen zijn flessen. Kan ik hem s'avonds wat meer geven?

Volgens de standaard berekening mag hij per 24 uur 675 cc en hij krijgt nu al 720 cc. namelijk 6x120 cc. Hij weegt 4.5 kilo....

Ik zou dan s'avonds bij zijn laatste 2 flessen wat meer willen doen. Hoeveel zouden jullie er dan nog bij doen? Of helemaal niet doen?

Ik overleg morgen ook even met het cb.

2. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

mijn dochtertje is vrijdag 5 weken en ze krijgt ook de laatste fles meer

ze zit op 4 flessen van 120 cc en de laatste fles 150 cc

ze is ook 4,5 kilo

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Je mag max. 180 ml. per kg geven hè? Dus dan zou je nu max. 810 ml. mogen geven. Lijkt me dat je dan prima zit qua voeding. Sommige kindjes drinken 's avonds wat meer om zo een buffertje voor 's nachts op te slaan. Dus je kunt best de flesjes wat ophogen.

4. Momfulness

bedankt, dat gaan we vanavond dan ook maar doen. Hij heeft vannacht al 6 uur geslapen maar dat komt omdat de laatste 2 flessen heel kort op elkaar zaten waardoor hij nog om 4 uur wakker was. Geeft niets! Maar al we hem op deze manier de nacht goed in kunnen laten gaan is dat toch fijner.

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Laatste fles ophogen. Lekker doen. Zo hebben we bij Noor ook de voeding steeds opgehoogd door bij de laatste fles te beginnen.

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik deed ook altijd de laatste voeding ophogen soms ook de laatste 2.
    Dus ipv 120 gaf ik dan 150.

7. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Idd, gewoon ophogen en desnoods s'avonds ook de flessen wat dichter op elkaar geven. Dat je ophoogt, wil niet betekenen dat hij het nu langer uithoudt 's avonds...
    soms merk je gewoon dat ze willen slapen, en dan willen ze even een vooraadje opslaan...

ik merk dat heel erg aan mijn zoontje, die wil gewoon om 18:30 u de fles en daarna naar bed...Die ga ik dan echt niet rekken tot 19:00/19:30...
    wat ook lekker is, is dat de laatste fles dan niet zolaat uitkomt. Vaak maakt het namelijk niet zoveel uit of je nu de laatste fles om 22:00 of 23:00 u geeft...slapen doen ze vaak wel tot het tijdstip dat ze gewend zijn....(misschien jou kindje wel niet, maar dat merk je dan snel genoeg:D)

8. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Als hij zelf aangeeft dat hij 's avonds honger heeft, kun je het best proberen hoor!
    Geef je hem 's avonds wat meer.
    Je ziet vanzelf of hij het opdrinkt of niet.

Hier hebben we ook zo'n lekkere drinkster...ze is ongeveer 5 kilo.
    Madam gaf aan dat 120 cc in de middag en de avond te weinig is, dus geef haar nu 2 x 120 cc, 2 x 150 cc en om 22.00 krijgt ze als laatste fles 180 cc.
    Alles gaat schoon leeg en sinds we 180 cc in de laatste fles doen, slaapt ze door van 22.00 tot 6.00/6.30.
    Helemaal geweldig dus!
    Ze krijgt overigens de Kruidvat Standaard voeding in combinatie met Kruidvat Forte.

Onze oudste was trouwens ook zo'n lekkere drinkster en die sliep na een dikke week al door.
    Weet dat we hier enorm mazzel mee hebben.
    Misschien kun je dit ook proberen, succes ermee!

Liefs Elly.

9. Momfulness

In de een naar laatste fles 150 cc gedaan en vanavond in de 10uurfles ook.

Hij slaapt als een roos waar hij eerst iedere avond wakker was tot de volgende fles.

Hier dus ook zo'n gulzig mannetje. Gelukkig heeft hij nu genoeg op. Lekker ding.

Deel Deze Pagina