Hallo allemaal, sinds 31 januari ben ik mama geworden van onze Niels, Niels is met 32 weken gehaald ivm zwangerschapsvergiftiging. Hij is geboren in het MCA in Alkmaar en heeft 5 dagen in het VUmc gelegen, daarna weer terug gegaan naar het MCA. Hij is 29 februari thuis gekomen. Van het consultatiebureau mocht ik overgaan van 7 naar 8 voedingen. En heb dit gedaan. Het werd onwijs rommelig! hij sliep van 23 tot 3 maar kwam daarna weer snel. Heb dit een week geprobeerd en toch maar bedacht dat hij er misschien nog niet klaar voor is. In no-time kwam hij weer lekker in het 8-voedingen ritme! Nu vraag ik mij af, is dat 'cold turkey' van 8 naar 7 wel de manier?! Of zal het afbouwen werken? 8 voedingen aanhouden, maar de voeding van (in ons geval) 4 uur minderen en die over de andere voedingen verdelen? Wie heeft hier ervaring mee? Of ziet iets wat ik over het hoofd gezien heb Groetjes Lizzy
En volgens het cb moeten het wel flessen blijven van 70cc ? En je zoontje word altijd wakker na de 3 uur? Anders zou je hem op tijden iets later wakker kunnen maken. Dat je misschien uit komt op 7 - 10 - 14 - 17 - 20 - 23 - 3/4 uur Hoe dan ook... 7 flessen in 24 uur kun je moeilijk verdelen. Dat is altijd het lastige...
Nou, moet wel die 560cc blijven geven. En de tijden, daar ben ik volgens mij ook wel uit Hij is afwisselend wakker (vooral overdag mag ik hem vaak wakker maken) Maar 10cc omhoog per voeding is te veel. Ben vanaf vandaag met 75 begonnen en de voeding van 4 uur aan het afbouwen (die staat nu op 35cc).. Vond hij vanmorgen nog niet heel erg leuk, maar was wel te kalmeren (door bij papa op zijn borst verder te slapen .. de bofkont haha)
Maar wat is precies de reden dat je naar 7 flessen moet dan? Als 8 werkt, hoeft het toch niet per se?
Inderdaad, waarom naar 7 voedingen als 8 werkt. Je merkt het echt wel als ze aan een fles minder toe zijn en/of meer per voeding willen hebben.
Als het zo lekker loopt zou ik helemaal niks veranderen. Het advies wat het cb geeft moet niet hè. Als dit zo voor jullie werkt, niks aan veranderen!
Laat het cb maar kletsen. Die kijken vooral naar lijntjes en gemiddelden. "Oh nu ben je zoveel weken, nou dan moet je toch echt nog maar 5 voedingen aanhouden". Nee hoor, als 8 voedingen nu bij jullie goed werkt, dan zou ik het op 8 voedingen houden. Het gaat echt nog wel over in minder en grotere voedingen.. Ga vooral op je gevoel af..
Ik zou het ook niet teveel proberen te sturen. Als hij nu genoeg krijgt is dat toch prima? Mijn ervaring met mijn dochter is dat kindjes heel goed zelf kunnen bepalen wanneer er meer gedronken moet worden of wanneer er een voeding kan vervallen. Als hij steeds sneller voor weer een voeding komt, zou je wat kunnen gaan ophogen en dan zal er vanzelf een fles verdwijnen, gewoon lekker je zoon volgen! Ik zou alleen bijsturen als hij constant te weinig of juist teveel wil drinken.