Hallo meiden ik heb jullie wijze ervaring even nodig voor me schoonzusje. Mijn neefje is nu 3 jaar en kan soms dagen achter elkaar niet poepen. Het doet ook echt pijn bij hem. hij gaat steeds stilletjes in een hoekje staan en loopt echt helemaal knal rood aan en de traantjes rollen over zijn wangen. Vind het zo zielig! Ze zijn er mee naar de huisarts geweest en die zegt meer bruin brood eten en veel drinken. Maar hij eet altijd bruin brood en drinken doet ie ook genoeg. Wie heeft hier ervaring mee en hoe hebben jullie het opgelost? Mijn schoonzusje weet zich geen raad meer.
Hier zelfde probleem gehad met mijn dochtertje en ik ben op raad van iemand iedere dag een glaasje versgeperste sinaasappelsap met wat suiker gaan geven en het ging na een paar dagen gewoon vanzelf zonder pijn en huilen ... tot op vandaag geen problemen meer gehad , succes ..
mijn meisje krijgt geeen banaan en bijvoorbeeld wel druiven en pruimen. Ook een avondje bruine bonen eten doet het goed. Nooit wit brood, dan is het meteen mis. Veel succes ermee, is echt vreselijk.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het gelijk door geven aan mijn schoonzusje. Hopelijk werkt het ook bij hem want het is echt zielig om aan te zien. Hij heeft al 3 dagen zijn behoefte niet kunnen doen.
kiwi met warm water of thee op de nuchtere maag zet de darmen ook aan t werk; werkt echt heel snel... en je hebt ook zon papje van nestle buikjespap; hier zitten pruimen in? of misschien roosvicee laxo (weet niet of kindjes van 3 jaar dat mogen moet je ff op etiket lezen of roosvicee bellen). en ohja wat zemelen door de yoghurt of vla heengooien...(zemelen hebben ze vaak bij de kruidvat te koop)... succes
Onze dochter heeft dat ook bij tijd en wijlen. Zo gaat het weken/maanden goed en zo is t weer mis. Begon toen ze ongeveer een half jaar oud was. Hartverscheurend was dat, steeds als ze probeerde te poepen, krijsde ze het uit. Het enige wat hier echt helpt, is een zetpil. Dit advies kreeg ik ook van de h.a, omdat het bij Eva zo is, dat als de harde keutel eruit is het daarna weer goed gaat. Eva vraagt er nu zelf om dan.....als het weer raak is. Dus gewoon paracetamol zetpil, dan zakt de pijn ook af waardoor ze weer durven te poepen en het maakt tevens de ontlasting die in de weg zit zachter. En verder heb ik alle sgeprobeerd; laxo (mag idd), appelsap, etc etc etc
Mijn dochter kàn ook een probleempoeper zijn, zit er al vanaf de babytijd in. Toen kreeg ze Omneo en dat werkte als een tierelier. Nu sla ik eigenlijk nooit haar bordje bambix (vanaf 12 maanden, 7 granen) over. Als ze gewoon brood krijgt 's ochtends, dan krijgt ze weer harde poep. Elke dag een bordje bambix staat garant voor zachte ontlasting.. En veel drinken, volkoren brood, ruim fruit (vooral kiwi, appel mèt schil en sinaasappels(sap, vers)) en veel groente. Ik doe altijd een half aardappeltje en vul de rest aan met groente, dat voert dus de hoofdmoot in haar avondeten.... Succes met je neefje, het is zo zielig als het zo'n pijn doet
Mijn collega haar kleine meisje van bijna 4 heeft het ook. Wanneer zij een half banaantje op heeft of een sneetje wit brood is het al mis. Enige wat hielp was dan een klysma op advies van de KA.
Ik heb het als kind ook gehad. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik een prikkelbare darm heb. Er zijn ook extra vezels die je kunt krijgen via de huisarts, maar of die al bij kindjes van 3 kunnen worden gebruikt, weet ik niet.
Hoi, misschien scheutje zonnebloemolie, of olijfolie over het eten. buik masseren met de klok mee. en benen optrekken en dan ook rondjes mee draaien (ik hoop duidelijk genoeg) ontbijtkoek?
Onze dochter heeft hetzelfde en die krijgt al vanaf dat ze 6 maanden is forlax junior ( van de huisarts ) . Ze krijgt nu 2 a 3 keer per week een zakje en dat werkt prima. Dus net zolang aan de bel hangen tot er aktie ondernomen word. sterkte ermee
Teun heeft dit ook gehad, hij heeft een jaar aan de forlax gezeten, kreeg elke dag 1 zakje, en nu is hij er vanaf poept nog niet elke dag maar meestal om de dag het slechte poepen heeft hij helaas van zijn mama gekregen heb nu nog steeds last, helaas helpen extra zemelen, water,pruimen enzo niet. op mijn 2e jaar heb ik alle darmonderzoeken gehad ze konden niets vinden ik moest er maar overheen groeien zeiden ze...maarja waneer dat is........nou drama was het ik wilde Teun dit besparen en ben dus ook met dit verhaal bij de 1e aanstoot naar de ha gegaan en we kregen gelijk forlax, hoop voor je neefje dat het snel beter word want anders zou hij nog een poepfobie gaan krijgen..... sterkte
Finn heeft hier ook last van en het is echt zielig! hart verscheurend als je hem zag zitten te drukken! Wij hebben Movicolon junior gekregen van de kinderarts. Dit gaat namelijk niet vanzelf over, zei hij! We moeten dit nu ook echt heel lang gaan geven. Schijnt veel voor te komen bij kinderen
Ik heb al jullie tips over geschreven en aan me schoonzusje gegeven en ze ging het zeker proberen. Heb ook de namen van de middeltjes op geschreven die jullie van de huisarts hebben gekregen. want als het nog niet hielp dat gaat ze zeker terug naar de huisarts en vragen om een van die middeltjes. Jullie zijn super meiden! bedankt!
Iedereen super bedankt voor jullie tips. Het middeltje jus dórange met wat suiker dat hielp al best wel. Half uurtje nadat ie dat op had heeft ie kunnen poepen. was nog wel heel dik en het deed hem pijn, maar hij was er in ieder geval van verlost. Elke ochtend heeft ze hem dit gegeven, maar toch bleef het pijnlijk voor hem. Nu heeft ze van de huisarts na aandringen het middeltje Forlax gekregen en dat schijnt hem echt te helpen. Gelukkig maar! Het is weer een vrolijk ondernemend mannetje geworden. Meiden jullie zijn toppertjes! Groetjes Jewe
lactulose zou idd kunnen, maar dat is weer heel slecht voor de tandjes. Sam krijgt 2 zakjes movicolon per dag. Ze kan echt niet zonder. Als Sam niet kan poepen, stopt ze ook met eten. Ik heb zelfs klysma's in huis. Voor als het weer een paar dagen niet lukt. Mag iom de ka zelf geven. Als die huis tuin en keuken middeltjes hielpen hier niks.
sneu he als die kleintjes niet kunnen poepen. Dylano heeft er ook last van, maar zo erg dat hij zeer geregeld moest spugen. Ben bij de ka gekomen en toen ook forlax gekregen. Spugen over en ook beter poepen. Fijn dat je neefje dit nu ook heeft.