mijn dochter heeft heel veel last van oorsmeer. Soms echt dikke brokjes en nu lijkt het aan de randen aan te koeken. ( klinkt vies, sorry) de gehoor opening word zo heel smal. Ik weet wel zeker dat dit oorsmeer is. Heb het na laten kijken op het cb. Ik wil dit ook wel graag een beetje schoonmaken maar weet niet zo goed hoe. De oorschelp is wel gewoon schoon.
Ik doe het eigelijk altijd met het puntje of hydrofiele doek of washandje om mijn vinger gedraaid, ik weet niet of je oorstokjes mag gebruiken maar ik durfde het niet bij zo een kleintje. Je bent al snel bang dat je te diep in het oortje gaat.
Een watje nat maken en in een punt draaien.. Als je het met een beetje warm water doet, vinden ze het vaak nog lekker ook.. Dat elke dag gewoon even doen, zodat het niet meer aankoekt..
Met wattenstaafjes duw je het oorsmeer terug. Waardoor het oor verstopt kan raken. En eventueel gehoorverlies. Mijn dochtertje had als baby ook al veel oorsmeer en ik kreeg het advies om het gewoon te laten opdrogen. Dan valt het eruit. Een erg smakelijk advies vond ik het niet haha. Nu is ze inmiddels 3,5 jaar en heeft nog steeds veel last van oorsmeer. Laatst had de HA geadviseerd om speciale oorsmeerdruppels te gebruiken. Om het oorsmeer los te krijgen. Dat mag je alleen gebruiken als het trommelvlies heel is. Dat spul heeft bijna geholpen en was nog duur ook. Als het oor nu helemaal dicht gaat zitten, gaan ze ze uitspuiten.
Ik maak het na het badderen/douchen vaak even schoon, met een zakdoekje, gaasje, hydrofiel. In een puntje en er dan soort van uit vegen, niet erin draaien maar naar buiten vegen. Mn dochter heeft ook veel oorsmeer. Als het droog is "rol" ik het er met mn vinger ook zo uit.