hoe gaat het in zijn werking als je van tandarts wil overstappen? Wij hebben namelijk een tandarts waar we helemaal niet blij van worden. Me man is al enorm bang voor de tandarts en ziet er al steeds tegen op maar zij doen daar heel stom tegenover. Het moet maar gebeuren en wel zo snel mogelijk, het is zo klaar, doet niet zeer bla bla bla....dat weet hij ook wel....toch is het moeilijk voor hem. Mijn kinderen moeten ALTIJD onder schooltijd. Ik net gebeld of het niet op een woensdag middag kan. Nee hoor dan hebben wij een hele drukke controle dag dat doen we niet. IK zeg nou ik vind het een beetje vervelend dat hij steeds onder schooltijd weg moet. Nou het is toch niet zo ramp dat hij 5 minuten van school mist!! Pff na ja het zijn ten eerste niet 5 minuten het is elke keer bijna een uur. Het is gewoon vervelend dat hij onder schooltijd moet.....Ze zit mij elke keer dwars met vanalles. Ik ben gewoon helemaal klaar met die mensen. Nu wil ik dus overstappen maar vraag me af hoe? Als ik een nieuwe heb gevonden waar ik mag komen wat doe ik dan met de oude? Moet ik daar heen bellen of schrijven? of doet de tandartspraktijk dat zelf? Moet ik dan ook weer foto's laten maken? (nogal kostenplaatje) hoe gaat dit allemaal? wie kan mij wat meer vertellen. Hier blijven doe ik niet, want me man komt zo echt niet aan zijn behandeling door zijn angst en haar gepraat en gepush. En me kinderen en ik worden er ook niet ontspannender van bij hun!
ik heb me gewoon aangemeld bij een nieuwe tandarts, en hoefde zelf niets te regelen met de oude... hoe het zit met nieuwe foto's enzo dat weet ik niet.. (maar ik denk dat de meeste tandartsen deze wel opnieuw willen maken... )
Aanmelden bij een nieuwe en de andere bellen en de assistente de gegevens van jullie laten opsturen naar de nieuwe tandarts. Wij hebben het vaker moeten doen in verband met verhuizingen.
Inderdaad. de nieuwe tandarts bellen. Meestal regelen de assistentes dan wel dat het dossier wordt opgestuurd. Vaak wil een nieuwe tandarts wel foto's maken, maar als er recente in het dossier zit, laat hij dat misschien ook wel. Dan zou ik even vragen als je toch belt..
ik had toen ook echt een rottandarts...liet me dan met zo'n ding in mijn mond heel lang wachten, dan ging hij even naar een andere patient en ondertussen zaten 2 assistentes die achter mij zaten hun weekend te bespreken?! Ook geen prettig gevoel daar, heb daar mijn angst weer terug gekregen.. Heb nu een andere tandarts en wat een verschil!Ze begrijpen het als je angsten hebt en leggen alles stap voor stap uit wat ze gaan doen, en zeggen regelmatig tussendoor: gaat het nog, als we moeten stoppen je hand omhoog,dan stoppen we meteen. Ook gerust stellen enzo. Toen ik een keer erheen moest en met de kinderen was, wasdat geen probleem. Had daarover gebeld maar was niet erg, de assistente heeft toen heel lief op de meiden even gepast (in dezelfde ruimte waar ik was) dus met ze gekleurd enzo,erg leuke en lieve mensen allemaal daar!Ben er heel blij mee! pas had ik een vervangende tandarts ivm vakantie van mijn eigen tandarts en echt weer een verschil zeg, helemaal niet zo aardig enzo en onpersoonlijk. Dus ik zou idd lekker naar een andere gaan,is belangrijk dat je je prettig voelt. (bij de tandarts waar ik toen heen ben gegaaan stond ook op de site dat je je wensen kenbaar kan maken als je je inschrijft, waar je bang voor bent etc zodat zij je zo goed mogelijk kunnen helpen enzo Ik heb me dus gewoon ingeschreven bij nieuwe tandarts, weet niet meer hoe het met de foto's zat, maar ze hebben wel een hoop info doorgestuurd aan de nieuwe. succes ermee
Ik ben gewoon overgestapt naar een andere tandarts. Ik heb de vorige niet eens gebeld dat ik niet meer zou komen, misschien niet zo netjes maar het was een ontzettende kloothommel. Ik ben ontzettend bang voor de tandarts maar denk maar niet dat hij daar ook maar 1 seconde rekening mee hield. Het was echt een beul. Toevallig moet ik zometeen naar de nieuwe tandarts om een paar gaatjes te laten boren.. Doe het nu al in m'n broek
Zelf op zoek gaan naar een nieuwe tandarts en als je er 1 gevonden hebt informeren of ze nog patiënten aannemen. Zo ja, kun je gewoon een afspraak maken en overstappen. Het kan zijn dat de assistente de gegevens bij je oude tandarts opvraagt, kan ook zijn dat je hier zelf even voor moet bellen. Toen ik overstapte werden er wel nieuwe foto's gemaakt. Maar dat vond ik zelf eigenlijk alleen maar prettig, weet je meteen dat de nieuwe tandarts het plaatje ook meteen helemaal duidelijk heeft. Heb je al een tandarts in gedachten? Misschien dat vrienden of familie wel een goede tandarts als aanrader weten, want je kunt er natuurlijk wel 1 uitzoeken in de gouden gids, maar dan weet je nog niet of het was is. Ik ben toen naar een tandarts gegaan waar een vriendin van mij ook komt, zij vond het een heel prettige tandarts en ik voel me daar sinds dag 1 ook ontzettend op mijn gemak.... Ben echt blij dat ik ben overgestapt.
ik moet echt even op zoek naar een goede tandarts. Maar bij deze blijf ik gewoon echt niet. Hoe wij behandeld worden vind ik gewoon niet normaal. Ber klaar mee. Ga nu snel op zoek naar een goede!
Nee, ik kan me goed voorstellen dat je daar weg wilt. Heb er zelf helaas ook ervaring mee, maar ik was blij dat mijn vriendin dus een 'aanrader' had, is toch wat prettiger dan gewoon maar iemand uit de gids aan te wijzen. Je kan altijd eens rondvragen in je kennissenkring..... Succes ermee! Hopelijk heb je snel een prettige tandarts gevonden.
wij zijn ook verhuisd naar andere tandarts heb het dossier van de vorige meegevraagd zaten ook allemaal rontgenfoto; s in enzo
Ik ben pas geleden ook veranderd van tandarts, niet vanwege dat ie slecht was maar vanwege de reistijd..moet onderhand 1 1/2 uur van huis afgaan voordat ik er ben (met openbaar vervoer) Heb me eerst aangemeld bij de nieuwe tandarts die had nog een wachtlijst tot ik bericht kreeg heb ik me oude tandarts telefonisch vermeld dat ik een nieuwe had gevonden en heb gevraagd of ze me dossier wilde toesturen naar de nieuwe tandarts, en nu heb ik afgelopen januari me 1e consult gehad en hij wou toch nog foto's maken omdat het toch al een tijdje geleden was. Heb dat trouwens geen rekening gehad daarvoor!
nou ik heb een op het oog, kreeg telefonisch net even geen contact met ze. Maar heb ze meteen via de site gemaild met wat vragen. Op het eerste oog na hun website en alle info die ze hebben, lijken ze me wel goed. Ze hebben ervaringen met angst voor tandarts, en ik heb een aantal mensen al eens over hun gehoord die positief waren dus ben benieuwd! Wel wat langere reistijd maar als zij echt goed zijn dan me word verteld heb ik dat er zeker voorover. Vooral voor me man, want die moet gewoon echt behandeld worden voor een paar dingen en ik ook!
Volgens mij sturen ze gewoon je dossier door met de gegevens van de oude tandarts. Ik heb het erg getroffen met de tandarts. Een aardige jonge meid van een jaar of 30. Ze is heel erg geinteresseerd in je en voert hele gesprekken met je onder de controle, ook al kun je niet praten. En ze heeft nog een uitgebreide kaart naar ons toegestuurd toen onze dochter overleden was. Hoe erg ze het voor ons vond etc... Erg netjes. De vorige tandarts (waar ik toen nog zat in mijn vorige woonplaats) was ook wel aardig maar ik vond het een beetje een slijmbal. Het was een Indo van een jaar of 35. Nu ouder. Maar dan zei hij bijvoorbeeld: "Doe je mond maar iets verder open" en dan deed ik dat en dat zei hij op zo'n slijmerige toon: "Prima" en "Perfect" en steeds weer een ander woord. Dat ik dacht: "wat is er zo perfect en prima aan dan?" En die ging met zijn hele lichaam tegen mijn hoofd aanstaan als hij in mijn mond aan het kijken was. Voelde een tikkie vreemd... Maar verder was ie wel aardig.
die van ons is gewoon niet leuk. Me man moet een wortelkanaalbehandeling en 4 gaatjes vullen dit is iets van jaren. Me man durft al jaren niet meer na de tandarts nou is ie vorig jaar geweest en weet ie dus wat er moet gebeuren maar een afspraak ervoor maken durft ie gewoon niet, omdat zij hem gewoon echt dwingen, achter de kont zitten en totaal niet op zijn gemak stellen enz....dus zijn angst word alleen maar erger terwijl hij graag zich wil laten behandelen. Ik heb laats een gaatje gevuld en kies laten trekken. Ik kon door de grond heen zakken de verdoving werkte niet, ze deden net of ik me aanstelde en gingen gewoon lekker door. Door de pijn en dat ze me niet geloofde durfde ik dus ook geen vervolgafspraak meer te maken. Nou moet me zoontje terug komen maar dat kan alleen elke dag tijdens schooltijd nou dat vind ik ook niet normaal want hij moet elke keer onder schooltijd weg....
Jongmoedertje: zoals jij dat omschrijft, zo was mijn vorige tandarts ook, echt niet leuk en vreselijk om er heen te gaan! Heb toen ook gewoon moeten huilen van pijn en angst omdat hij nergens rekening mee hield (hup moet gewoon hoor, kan niet stoppen hoor, dat gaat me dan wel erg veel tijd kosten he, haha..zo op die manier, me zo'n beetje uitlachen omdat ik moest huilen, schaamde me er al zo voor en dan reageert ie ook nog zo) dus is wel goed als er info op de site staat over angst enzo,min huidige tandarts vind het belangrijk dat ik dingen aangeef, als ik ergens bang voor ben etc. Ben blij dat ik deze gevonden heb
Vreselijk als je zo dan na de tandarts moet he. ik vind het gewoon niet leuk meer, en voor me man vind ik het al helemaal niet leuk. Hij wil gewoon zo graag zich laten behandelen maar hij durft het echt niet aan bij hun..... Ja de info staat op de site over angst en wat je met angst kan doen, en wat zij er mee doen. EN tandartsen dus ook horen te doen met patienten met angst enz.......dus nu hopen dat ze plek hebben voor ons. En dat zij ons veel beter behandelen dan deze die we nu hebben....
Ik hoop dat je bij die tandarts terecht kan en je je daar veel beter op je gemak voelt. Je voelt je heel klein als een tandarts zo vervelend tegen je doet..... Succes.
Heb net gebeld met de nieuwe tandarts en ze klinken echt super. Ze doen alles stap voor stap met mensen met angst, je mag gewoon alles aangeven, er word niks tegen je zin gedaan. Alles word uitgelegd en afspraken gemaakt als het tussendoor even teveel word. Kortom echt voor mensen met angst. Pff ben zo happy!! Nu moet ik alleen me oude tandarts nog op de hoogte stellen ben daar niet zo held in maar goed....