Hoe vaste hapjes leren eten...6,5 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door Me26, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik heb toch even een vraagje.
    Vanaf ongeveer 5 maanden probeerden we af en toe een gepureerd fruit- of groentehapje te geven. Naar ons idee was ze er nog niet helemaal aan toe dus probeerden gewoon af en toe.
    Nu is ze inmiddels 6,5 maand en ze moet er nog niets van hebben.
    Smiddags laat ik haar op een korstje brood sabbelen, dat vind ze wel lekker. Maar doorslikken doet ze niet. Fruit en groente moet ze echter niets van hebben, ze doet haar mond er niet voor open. Yoghurt daarentegen vind ze wel lekker alleen snapt ze nog niet het idee van doorslikken. Ze sabbelt er op.
    We proberen nu ook haar gewoon stronkje bloemkool enzo te geven, ze speelt er vooral mee.
    Nu denk ik dat ze er gewoon nog niet helemaal klaar voor is, maar wat is jullie ervaring en hoe beste aan te pakken.

2. tuc

tuc Niet meer actief

hier met 6 maanden met stukken begonnen. De eerste 2 weken alleen sabbelen en spelen met de stronkjes en stukjes zoals jij beschrijft en daarna ging er al vlot wat in. Na een maandje al een bordje vol met stukjes.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Gewoon wat tijd geven..
    Je kindje kan het nu nog prima op kv alleen redden, dus geef het nog even :)

4. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Hier exact hetzelfde en ik opende onlangs een topic hierover en kreeg daar veel tips. Oa pap via de lepel maar ook de rapley methode. Tot nu toe nog geen resultaat. Ik wacht nog tot de pap binnenkomt, want ze mag de standaard niet.

Veel succes en als jij de gouden tip krijgt hoor ik het graag!

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

In principe groeien ze tot 1 jaar van melk, dus als ze rond 8 maanden bijv. wat naar binnen krijgt is dat ook al goed hoor. Gewoon blijven aanbieden op momenten dat je zelf ook eet, dat vinden ze vaak heel interessant en ze krijgt meteen een goed voorbeeld.

Hier snel met Rapley begonnen en ze at er eigenlijk meteen goed van, maar ze was er ook echt aan toe.

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Bedankt voor de tips!
    Ik zag inderdaad andere topic.
    Inmiddels sappelt ze op broodkorstjes en vind yoghurt lekker.
    Van groente en fruit eet ze paar kleine hapjes. We bieden paar hapjes aan met lepeltje en daarna gewoon stukjes fruit en groente (rapley). We zullen komende weken zien hoe het zich ontwikkelt

Deel Deze Pagina