Voeding verschuiven

Discussie in 'Voeding' gestart door AvdY, 2 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Hoi!

    Allereerst: uiteraard is mijn baby nog klein en wil ik hem niet in een ritme dwingen wat hij niet wil, maar een iets ander ritme zou voor ons wel fijn zijn.

    Mijn baby is nu 6,5 week oud, drinkt 5x 200ml. Sinds een aantal dagen zijn we weer gestopt met de Forte die hij eerst had (ivm al met 2 weken een liter willen drinken). Hij heeft vier dag voedingen (6:30-11:00-15:00-19:00) en komt dan s nachts rond 2:00-3:00 weer. Meestal drinkt hij zijn flessen geheel op, soms rest hij wat. In de avond wil hij vaak niet slapen (overdag geen probleem), dus hij ligt rond 21:30 pas in bed.

    Wat we graag zouden willen is dat hij in de nacht niet komt (tussen 22:00-6:00). Als we hem om 22:00 een fles geven (paar keer geprobeerd), dan moeten we hem dus wakker maken, hij drinkt dan niet veel en hij lijkt er krampen van te krijgen, daarnaast komt hij alsnog dan in de nacht. Dus dat is momenteel niet de oplossing.

    Iemand goede suggesties hoe dit aan te pakken/hoe jullie het hebben gedaan?

    De 5x200 lijkt trouwens weinig frequent en veel, maar kinderarts en CB zijn akkoord, hij is nu 5,5kg.
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Als je het al een paar keer geprobeerd hebt een late voeding te geven en het werkt niet, dan zou ik het gewoon zo laten, voor een kindje van 6 weken kan het bijna niet beter dan wat jullie nu hebben!
    Hier werkte bij beide kinderen een late avondvoeding ook niet, ze kwamen gewoon als nog in de nacht en soms zelfs nog sneller. Dus wij zijn gaan kijken wanneer ze in hun diepe slaap gingen en er toen naar toe gewerkt dat ze rond die tijd de laatste fles kregen. Dat was rond een uurtje of 21.00 op die leeftijd geloof ik en dan sliepen ze tot halverwege de nacht.
    Nachtvoeding hebben ze wel echt tot na hun eerste verjaardag gehad, maar we konden wel zelf altijd op tijd naar bed en dat was ons ook wel wat waard!
    Mijn tip is dus, niks aanpakken of veranderen zolang hij het hier goed op doet. Je mag echt in je handjes klappen met zo'n schema op deze leeftijd, hij is nog super jong dus je weet nooit wat er de komende weken nog gaat veranderen, zou hem dus gewoon lekker volgen.
     
    G89, nizzie86 en AvdY vinden dit leuk.
  3. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Sluit me hier bij aan. Ik snap dat het voor jullie fijn is om door te kunnen slapen, maar helaas werken baby's niet zo. De oudste kwam tot 14 maanden standaard om 04.00 voor een voeding.

    De jongste slaapt sinds een week of 2 van 19.00 tot 05.00 maar daarvoor werd hij vaak 2 keer s nachts wakker, meestal rond 01.00 en 04.00 Ik ging in elk geval zelf ook altijd vroeg op bed (uurtje of 20.00) zodat ik alsnog een uurtje of 5/6 kon slapen.

    Dus mijn tip: lekker vroeg op bed, dan heb je in elk geval al wat uren slaap gepakt.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina