Dreumes wil niet met de pot mee eten!

Discussie in 'Voeding' gestart door Wereldjongetje, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wereldjongetje

27 jan 2011
    88
    0
    0
    Al een tijdje mag mijn mannetje met de pot mee eten. We zijn hier vanaf 1 jaar mee begonnen maar eigenlijk was t vanaf t begin een ramp. Zodra we aan tafel gaan begint hij de krijsen. Eerst dacht ik nog dat komt vast omdat we zo laat eten dus daarom gaf ik hem nog regelmatig een potje...dit gaat zonder problemen helemaal op. Nu de afgelopen 2 dagen aten we groente met aardappeltjes en vriend was vroeg thuis dus we konden vroeg eten....maar zodra we aan tafel gaan is het dus weer brullen. Krijg er met moeite een paar hapjes in. Toetje daarna gaat er natuurlijk wel gewoon in. Ik weet alleen nu even niet wat te doen...ik moet toch een keer van die potjes af en hij moet gewoon mee eten maar dit wil hij dus niet. Zijn er hier moeders die hetzelfde mee hebben gemaakt? Hebben jullie soms tips?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Eet hij zelf? Mijn zoontje zet het op een krijsen als ik hem wil 'voeren', dan wordt hij echt boos, maar als ik hem gewoon zelf zijn eten laat eten (met handjes, bestekje lukt nog niet ;)) gaat het wel goed!

3. Wereldjongetje

27 jan 2011
    88
    0
    0
    Nee hij eet Niet zelf! Heb ik ook al geprobeerd maar ook dat wil hij niet! En als ik dus een potje geef dat wil hij wel!

4. adi

adi Niet meer actief

Misschien moet ie gewoon wennen. En met 16mnd zou ik wel doorzetten, op deze leeftijd mist hij met potjes de kauwmotoriek en de structuur, geur en smaak van echte groente/vlees enz.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou hem écht geen potje geven als hij zijn andere eten weigert!
    Op die leeftijd heeft hij dat echt wel in de gaten (als ik ga gillen, dan krijg ik wat ik wil)... En een bordje voor z'n neus zetten.
    Gaat hij er mee spelen of wil hij het 'weggooien' dan weer wegzetten tot hij rustig is.
    Hier heeft ze bijna altijd eigenlijk met ons meegegeten (af en toe wel aangepast natuurlijk voordat ze 1 werd). Maar ook hier hebben we deze periodes gehad... iedere keer weer alle creativiteit uit de kast halen om te verzinnen wat wel werkt!
    Afhankelijk van hoeveel ze gegeten had kreeg ze meer of minder toetje, maar ze kreeg het altijd (stuk fruit bij weinig eten, beetje yoghurt/kwark bij goed eten etc).

Het is even erg pittig, maar je moet wel nu doorzetten. Iedere keer als je weer toegeeft door bijv een potje te geven moet je weer vooraan beginnen...
    Heel veel succes en probeer er geen strijd van te maken, die verlies je namelijk. Hier werkte negeren ook heel goed, vanuit mijn ooghoeken zag ik haar dan voorzichtig weer wat nieuws proeven....

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Door zetten en geen potjes meer geven!

Vind het niet gek dat hij dit doet want hij is het niet gewent en zoals ik het opmaak uit je verhaal krijgt hij nog vaker een potje dan jullie eten.

Hij moet er gewoon nog aan wennen, dat heeft tijd nodig maar op een gegeven moment gaat hij echt wel eten hoor.
    Misschien ook iets om dan zelf maar eerder met de kleine te eten ipv te wachten op je vriend. Is misschien wel minder gezellig maar voor de eetontwikkeling van je zoon wel handig lijkt me.

7. Wereldjongetje

27 jan 2011
    88
    0
    0
    Ik geef geen potje meer als hij niet wil eten! Als hij niet wil eten dan niet!
    Ook is het naar mijn idee niet zo dat hij moet wennen aan het eten...ik kookte ook wel regelmatig voor hem alleen en dan at hij wel gewoon. Ook eet hij vaak nog een hapje mee met ons als hij al eerder gegeten heeft...en dan eet hij dus wel!

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ben het eens met degene die zeggen geen potje en gewoon jullie eten... Ben niet tegen potjes onze dochter krijgt ze ook weleens omdat het beter uit komt maar het vult veel minder dan vers eten en vers is veel lekkerder.

Als je kindje honger heeft gaat hij vanzelf wel eten...

9. adi

adi Niet meer actief

Het is ook 'gewoon' een fase he! De meeste dreumessen komen in een fase dat ze heel moeilijk zijn met eten. Sommige kindjes weigeren weken/maandenland hun avondeten. In welke vorm dan ook.
    Dus probeer je te 'troosten' met het idee dat het niet hoeft te liggen aan de vorm van zijn eten, maar meer het intwikkelen van eigenwijsheid :p

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

onze zoon heeft ook altijd potjes gegeten.....

tot hij 1 jaar was..... en hij weigerde gewoon te eten....

wij gingen doorzetten en hij kreeg gewoon geen potje !

heeft echt wel maanden geduurd

11. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hier hetzelfde probleem....
    Vers eten wil ze de ene keer wel en de andere keer niet! Bietjes vind ze wel erg lekker..
    Ze kijkt al hoe het eruit ziet op haar bord en draait soms haar hoofd al af voordat ze een hap heeft genomen!
    Soms wel een potje, we wisselen het af..

Ik lees dus ook ff mee :)

12. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    onze dochter krijgt ook nog regelmatig een potje.
    toch handig als je bijv sla ofzo eet.

13. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Hier ook een drama. Hij wil alleen maar potjes of macaroni. Voor de rest niets. Oja hij heeft inmiddels ook friet ontdekt.

Hij wil het liefste avondeten waar hij niet hoeft te kauwen. Hij kan het wel want hij eet ook koekjes, crackers, friet en brood. Maar als er stukjes in zijn eten zitten gaat hij kokkken en als ik stukjes groente of vlees neerzet moet hij helemaal niets hebben. Hij heeft ook nog nooit een stukje appel gegeten. Terwijl hij het wel lust.
    Het doet trouwens geen pijn bij hem slikken ofzo, dus dat is het niet

14. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier alleen potjes als wij heel pittige dingen eten, maar ik heb ook wel gemerkt dat hij een potje wil als hij last heeft van doorkomende tandjes of kiesjes.

Met ons gewone eten prak ik de boel nog wel door elkaar hoor, lekker met een beetje melk. Anders probeer je dat toch? desnoods tijdelijk een schep appelmoes er doorheen.

Succes, Charlie

15. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een zoon die héél selectief is met avondeten.
    Hij lustte best veel, maar wil nu al 4 maanden geen groenten meer.

Grote grap, hij lust wél:
    - kale bruine bonen (gortdroog, vind het zelf niks ;) ) en andere soorten bonen, zo lang er maar geen saus aan zit
    - kale macaroni en andere pasta's
    - kale gekookte/gebakken aardappelen
    - lente-ui en een blaadje rucola
    - héél af en toe mais
    - alle vlees behalve kip, dat vindt hij te droog, hahaha.

In het begin probeer je nog wel eens wat uit, ben ik nu mee opgehouden. Dwingen, groenten verstoppen e.d. werkt hier niet.
    Hij krijgt elke avond gewoon hetzelfde als wij, soms wat dingen los van elkaar ipv door elkaar (met chili con carne bijvoorbeeld wat bruine bonen los er extra bij ipv alles door de 'saus')
    Wat hij eet, eet hij en wat niet, dan niet. Hij krijgt niks anders daarna. Is nog nooit wakker geworden van de honger.

We zien wel waar het schip strandt.
    Overigens krijgt hij wel een vitaminepil elke dag.

Deel Deze Pagina