Ik gebruik altijd standaard witte rijst, maar wil weleens wat anders dan dat. Iemand een idee wat erbij kan? Basmati of pandan ofzo?
allebei kan denk ik wel.. volgens mij zit er basmati in zo'n pakje mix.. daar zit dan ook wortel in. ik moet zeggen dat ik zelf het verschil niet proef tussen soorten witte rijst maar ik eet het dan ook niet zo vaak
Basmati eten wij altijd. Wij laten het eerst altijd een uur weken in lauw water en zout, daarna de rijst goed wassen en halfgaar koken met zout in het water. Daarna afgieten, rijst afspoelen en terug in de pan doen. De rijst in een 'punt' in de pan proberen te leggen en dan wat openingen hier en daar in de 'punt' met rijst maken. Daar doe je dan een half glas water bij, olijfolie en roomboter en dan de pan goed afdekken met een deksel en theedoek en zo een uur laten gaar stomen. Dan heb je echt hele lekkere smaakvolle basmati! 😊
Hier altijd basmati rijst. Ik was de rijst 2x goed. 1 kop rijst is 2 koppen water dan word de rijst hier altijd perfect! Voordat ik er water bij doe bak ik de rijst altijd met een beetje olie.
Basmati it is! De Jumbo komt het morgen weer lekker brengen. Zal het dan idd eerst wassen. Ik word nog eens een keukenprinses. Ga zelfs de teriyakisaus zelf maken, haha.