onze zoon drinkt 3x 180ml (waarvan 1 met pap), 1x 120ml en eet ongeveer 175gram warm eten en 150gram fruit op een dag, en een hele tarwe boterham met beleg. De boterham eet hij tussen de middag, en daarna drinkt hij de fles van 120. Maar nu mijn vraag, hoe veel brood mag een kind van bijna 8 maanden eten? Is te veel niet goed? Hij eet het broodje namelijk schoon op, en ik heb het idee dat hij zelfs nog wel meer lust. Mogen we hem meer gaan geven als hij straks 8 maanden is, of eerst maar even zo laten?
Hier heb ik altijd net zoveel gegeven als ze op kon en dus aangaf dat ze genoeg had. De ene dag was dat maar een halve boterham, de volgende dag 2. Zou gewoon nog een boterham erbij aanbieden, kijk maar hoeveel hij er van op eet. Over een tijdje kun je ook 's morgens met een boterham beginnen. Hier is het vanaf een maand of 11-12 zo: ontbijt 1 boterham, lunch 2 boterhammen. (wisselt natuurlijk wel eens, maar dit is gemiddeld).
1-2 boterhammen lijkt me gewoon. Niet teveel ivm zout . Wij gaven 's ochtends pap omdat we graag wilden dat er voldoende opvolgmelk inging maar je kan natuurlijk ook een boterham geven met een bekertje er naast (dat werkte hier dus minder goed op die leeftijd)