Mijn dochter van 8 maanden krijgt een combi van borst en flesvoeding. Tot voorheen dronk ze pepti, maar omdat de koemelk klachten bleven gisteren van de kinderarts puramino voorgeschreven gekregen. Ze heeft er net met moeite 60 cc van gedronken, en trekt er onwijs vieze bekken bij Iemand ervaring met wennen aan deze voeding? Of ervaring met een kindje wat een voeding wel heeft leren drinken door te herhalen?
Het lastige is is dat je dochter al 8 maanden is en dus al andere (betere ) smaken gewend is. Mijn kinderen hebben de stap andersom genomen van nutramigen (lgg) naar gewone melk en dit weigerden ze... Wat ik toen heb gedaan is nutramigen mengen met een klein beetje gewone melk. Omdat je bv geeft zou je dus kunnen proberen (als je kunt kolven) om bv met puramino te mengen. Dus als je bijv 150/5 geeft dat je 30 cc puramino pakt en restant bv. En dan steeds meer puramino en steeds minder bv. Dan wennen ze een beetje aan de smaak. Als dat geen optie is dan zal je kunnen blijven aanbieden en hopen dat ze aan de smaak went.