Peuter (2,9 jr) geen verhoging o.i.d. maar eet niet.....???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Fem, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hoi allemaal,

Gisteren werd onze dochter een beetje ziekjes, binnen no time schoot haar temperatuur omhoog waardoor ik me zo'n zorgen maakte (ook ivm 2 x koortsstuip in het verleden) dat we naar de HAP zijn geweest. Gelukkig niks aan de hand.

Vandaag is ze de hele dag vrolijk geweest en ze is ook helemaal 'bij' alhoewel ze wel iets meer hangerig is dan normaal. Ze drinkt redelijk goed, maar; ze wilt gewoon niet eten... Maar dan ook gewoon niks, geen boterham, geen snoepje, geen koekje, geen avondeten. Ze heeft wel een stukje kaas op en een fles brinta.

Zojuist nam ze een klein hapje druif maar spuugt het weer uit, het lijkt wel alsof ze pijn in haar mond heeft maar we mogen niet voelen of kijken in haar mondje.

Ik reageer natuurlijk weer als een overbezorgde moeder (hmm, sorry hoor) maar heeft iemand misschien nog een idee wat we zouden kunnen proberen?? Of wat dit zou kunnen zijn (o.b.v. ervaring bijv?).

Alvast bedankt!

2. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Probeer eens een waterijsje. Heeft ze misschien keelpijn? Zegt ze niet dat ze ergens pijn heeft als je het vraagt?

Misschien heeft ze niet zoveel honger. Als mijn dochter niet lekker is eet ze ook niet. Zolang ze maar drinkt vind ik dat geen probleem. Het moet natuurlijk geen dagen duren maar zelf heb je ook wel eens geen trek als je hangerig bent.

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Gisteren heb ik idd ook al een ijsje geprobeerd, wilde ze niet. Misschien nog een keer proberen ja :).

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Een paar dagen eten is niet zo erg hoor, drinken moet ze wel blijven doen.
    Geeft ze niet aan waar ze pijn heeft?
    Heeft ze geen last van obstipatie?

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Als ik vraag waar ze pijn heeft komt ze met alles aanzetten, hand, voet, elleboog, etc etc.... kom er (nog) niet echt wijs uit...

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Obstipatie denk ik niet, ze heeft gisteren voor het laatst gepoept....

7. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Heeft ze al haar kiezen al?
    en anders toch beetje keelpijn denk ik.
    Brenden heeft vaak keelontsteking gehad en dan was het vaak hoge temp en daarna geen eetlust! Na een paar dagen is het dan wel over... Zolang ze maar blijft drinken en er wel plasjes in de luier zitten kan ze best even zonder wat eten...

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bedankt voor de tip meiden, hier ondertussen een ijsje naar binnen gewerkt en nog een fles brinta, dus dat gaat wel goed... mag niet in dr mondje of naar de keel kijken dus kan niet zien of er een kies doorkomt (alhoewel ik dacht dat ze alles al had). Wel net een poepluier die heeeeeeel erg stonk en erg plakte....

9. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Mooi dat ze wat binnen heeft! :)
    qua kiezen zou ze dan volgens mij 8 stuks moeten hebben als ze alles heeft...

Deel Deze Pagina