Hoe veel flessen bij 5 weken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Pluisje, 6 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisje

Pluisje Lid

15 mrt 2006
    85
    0
    0
    Hallo,

Ik was van de week met onze zoon van bijna 5 weken op het consultatieburo. Hij krijgt 7 flessen van 140 cc en drinkt hiervan zeker 5 flessen leeg, de andere 2 laat hij wel eens 10-20 cc zitten.

Ze vonden op het buro dat hij nu wel naar 6 flessen kon. Maar hij meld zich om de 3 uur en heeft dan echt honger. Hoe kan ik hem dan op 6 flessen krijgen?
    Ik vraag me af wat ik hiermee aan moet. Hem lekker op die 7 flessen laten, omdat mij lijkt dat hij dat nodig heeft. Of alles op alles zetten om hem naar 6 flessen te krijgen.

Wat drinken jullie kindjes bij deze leeftijd?
    Ik hoop op reactie's, ik wordt er wat onzeker van.

Groetjes en alvast bedankt.

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi meid,

Als ik jou was en je voelt je er goed bij zou ik hem lekker op 7 flessen laten hoor.
    Iman dronk tot voor kort nog 6 flessen per dag en zij is al 4,5 maand!
    Op het CB zeiden ze ook altijd tegen me dat ze er 1 minder mocht, maar ik voed op verzoek en Iman is uit zichzelf van 7 naar 6 flessen gegaan en nu naar 5.

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn dronk met 5 weken zo'n 100cc x 7 flessen. Met 6 weken was de nachtvoeding eraf en zat ze op 6 flessen van zo'n 110 a 120 cc.

Je moet uitkijken dat je niet boven 1 liter voeding uitkomt, en 7x 140 cc is behoorlijk, je kunt dan bijna niet ophogen...

Misschien voeding voor hongerige baby's?

4. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Niet op eigen gevoel over stappen op voeding voor hongerige baby's. Dit moet altijd in overleg.

Wat betreft de voedingen kun je proberen of je het kunt rekken. Ipv 3 uur, 4 uur ertussen. Als ie bijv nog slaapt, lekker laten slapen en zo een beetje schommelen met de tijden.

Succes

5. Pluisje

Pluisje Lid

15 mrt 2006
    85
    0
    0
    Hoi dames,

Fijn dat er mensen zo snel reageren. Wat ervaringen van ervaren moeders daar heb ik vast wel wat aan.

Ik voed ook op verzoek en denk dat ie zelf aan moet geven wanneer hij naar 6 flessen gaat. Maar wanneer doen de meesten dit?

7 keer 140 is inderdaad vrij veel, maar hij drinkt het zonder moeite op. Het was ook een flinke baby, dik 8 pond en 52 cm. Van de week was ie 57 cm en 10 pond.

Hij meld zich echt om de 3 uur, behalve snachts dan zit er vaak 5 uur tussen. Als ie slaapt laat ik hem slapen, maar 9 van de 10 keer wordt ie na 3 uur krijsend wakker van de honger.

Lastig hoor.

Groetjes.

6. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Als ie 's nachts na 5 uur komt, hoe kom je dan uit op 7 flessen? En als je hem meer aanbiedt en dan probeert te rekken tot 4 uur. Dan zit zijn buikje voller en komt ie minder snel. Bijv 6x165cc. je komt dan op 990cc per dag. Is best veel, maar mag nog wel.
    Of je probeert de nacht eraf te krijgen. Met Lynn ben ik gaan proberen of ik het kon rekken met de fiep. Na een paar sukkel nachten begreep ze het en toen zat ik op 5x165cc en om de 3,5 - 4,5 uur.

Of je moet even het cb bellen. Of even langs een weeguurtje gaan en dan vragen.

Succes

7. Pluisje

Pluisje Lid

15 mrt 2006
    85
    0
    0
    Hoi Juud,

Ik kom op 7 flessen als volgt;

late voeding rond 23 uur, dan om 4 uur, 7 uur, 10 uur, 13 uur, 16 uur, 19 uur. Zo ongeveer heeft hij z'n ritme, schommelt wel eens en uurtje maar wel steeds om de 3 uur.

Meer geven zoals je zegt heb ik nog niet geprobeerd. Is misschien wel een idee, weet alleen niet of ie wel meer per fles op kan, maar dat moeten we eens testen.
    De nachtvoeding eraf krijgen.......nou graag ik wil ook wel weer lekker doorslapen, maar ik vind dat hij uit zichzelf moet door slapen.

Bedankt voor je tips.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Bij Iman heeft het een hele tijd geduurd voordat ze van 7 naar 6 naar 5 flessen ging.
    En op het moment zit ze in een sprongetje en drinkt ze er weer 6, waarvan ze er geen 1 leegdrinkt haha...
    Iman kon echt niet meer op per fles.
    Ik geef haar echt voeding op gevoel en verzoek.

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik kan het ook soms niet rekken met Lynn, vooral overdag is het lastig. Ik probeer om de 4 uur te geven, maar soms lukt de 3 uur net en dan heeft ze echt honger....dan probeer ik het te rekken wanneer ze slaapt, bijvoorbeeld 's avonds....

Normaal gesproken krijgt Lynn om 19.00 uur een voeding, maar dit is een lastige om te rekken, ook omdat ze dan vaak moe is en ook nog in badje gaat voor die tijd. Vaak krijgt ze om 18.15 uur al een fles en die 3 kwartier sprokkel ik er weer bij bij de laatste voeding, zodat we toch op 23.00 uur uitkomen...

Je kan ook proberen om de laatste voeding op te hogen en kijken of het dan langer duurt voordat hij komt. Gewoon uitproberen en succes ermee.

Deel Deze Pagina