Hallo Dames, Normaal krijgt mijn zoontje om 7-11-15-19-23 voeding dit is 120 cc + 4 schepjes. Als hij 's nachts zich meld mag hij nog een keer 120 cc + 4 schepjes. Nu komt ie eigenlijk standaard 1x per nacht meestal tussen 3 en 4 uur 's nachts. Alleen nu had ie vannacht tussen 3 en 4 dat ie even wakker was en weer in slaap viel. En iets over 5en was ie weer even wakker en begon ie wat te trappen met zijn benen dus ik denk dan krampjes ? Ik vindt soms het nog wel moeilijk 's nachts om te zien als hij echt honger heeft of niet .. Vannacht was dus wel de eerste keer dat hij 's nachts geen fles heeft gehad en dus heel lang heeft doorgeslapen en hij hoeft zo pas om 7 uur weer. Vanaf wanneer was dat bij jullie zo dat hij of zij 's nachts ging doorslapen en dus geen fles meer nodig had ?
Met 8 weken begon hij met een paar keer per week door te slapen. Een week of 2-3 later waren we helemaal van de nachtvoedingen af. Ik vond het 's nachts ook lastig om te zien of hij nou huilde van de honger of krampjes. Ik ben toen hij af en toe begon met doorslapen 's nachts eens gaan proberen niet een fles te geven als hij huilend wakker werd, maar hem gewoon te troosten. Hij viel daarna gewoon weer in slaap. Tis dus een beetje zoeken...
Uhm mijn dochter nu vaak nog?! Ik ben van het motto altijd proberen want het kan het natuurlijk wel zijn. En je ventje is nog zo klein!
Hier heeft hij tot bijna een jaar nog een flesje gehad 's nachts. Soms een paar weekjes niet, dan weer wel. Als hij met een speentje of een knuffel weer verder slaapt lijkt het me geen probleem. Ik zou er echter niet zelf al echt aan gaan werken om die voeding te gaan laten vallen, kijk gewoon hoe het komt. Hier hebben we wel op een gegeven moment 's nachts maar max. 100cc gegeven. Als het aan mijn zoontje lag dronk hij gerust 180/6 weg (was hij natuurlijk al wel een stuk ouder), maar dat vond ik een beetje te gek voor in de nacht. Dus vanaf toen gaan afbouwen en 's nachts nooit meer dan 90/3 gegeven.
Mijn zoontje sliep vanaf 10 weken door van 23u tot 7u en vanaf 13 weken van 20u tot 7. Dus toen is het ineens heel snel gegaan. Mijn zoontje kwam steeds wat later. Eerst 3 uur tussen de voedingen, dat werd 4, 5, 6 uur enz.. Ik probeerde eerst altijd speentje te geven en te troosten. Maar als dat niet hielp gaf ik een flesje. Dan sliep hij meteen weer door. De nachtvoeding heb ik niet verder opgehoogd dan 90+3. Dat was genoeg om weer te gaan slapen. En toen hij op een gegeven moment tot 5 uur in de ochtend sliep ben ik maar 60+2 gaan geven. Zodat ik weer rond 7-8 uur de dag kon starten. Het gaat dus eigenlijk vanzelf.. Als je merkt dat hij meteen weer slaapt na een flesje dan heeft hij toch de behoefte om te drinken.
Mijn zoontje is nu 11 dagen oud en krijgt de laatste fles om 23:00 en dan 's morgen om 5 uur. Onze kraamhulp zei als je overdag om de 3 uur doet mag je hem s nachts max 6 uur Door laten slapen als die maar wel 6 voedingen op een dag krijgt. Bij ons gaat dit goed. Af en toe komt die om 4 uur. Hij krijgt 90 water met 3 scheppen. Nu is die van ons iets kleiner als die van jou. Bij ons is geadviseer zolang hij doorslaapt hoef je niet te voeden maar wel met een max van 6 uur.
Hoi, Bij ons was het ook om 7/11/15/19/23 en dan meestal rond 3/4uur in de nacht, toen zijn we om 23u 150 cc gaan geven 1e nacht geen succes snachts nog een klein beetje gegeven 2e nacht weer om 23u 150cc en hij sliep heerlijk door Bij 10 weken gingen we na volledig 5 flesjes van 150cc en meneer sliep heerlijk door Het blijft dingen proberen Succes
Nee, geen max van 6 uur, maar een max van 2x het gewicht in kilo's. Weegt je kindje 3,5 kilo, dan mag je er 7 uur tussen laten 's nachts. Weegt je kindje 5 kilo, is dat dus 10 uur. Of dat verstandig is als ze zo jong zijn, is een tweede natuurlijk
Hij komt nu toch af en toe nog wel s 'nachts maar ik merk wel steeds later. Eerst was het altijd tussen 3 en 4 uur nu is het vaak rond 5 uur nog wel eens