Hoi Meiden, Ben nu drie maanden gestopt met de pil. En mijn cyclus is nu rond de 28/29 dagen. Nu heb ik elke keer rond dag 16/17 opeens hele felle pijnlijke steken in mijn (nu linker) zij. Soms lig ik echt dubbel van de pijn. Dit houdt zeker drie dagen aan. En dan is het weg en komt het ook niet terug. Ik word dan wel netjes op dag 28/29 ongesteld. (liever niet natuurlijk) maar 2 weken na je eisprong zou je toch ongie moeten worden? Of kan dit ook na 1 of 1.5 week zijn? Heb ook al info op internet gezocht, maar niet echt duidelijkheid gekregen. Is dit normaal? Ik vraag me af of ik deze pijn nu VOOR of NA mijn eisprong heb? een eisprong duurt maar even, en die pijn die daarij hoort maximaal een dag. (staat in alle info) En vraag me af of dit normaal is. Dus wie heeft hier meer info over?? Alvast heel erg bedankt! xx Novella
Steken in je zij komen waarschijnlijk bij je eierstokken vandaan. Je kunt het vlak voor en tijdens de eisprong hebben. Waarschijnlijk voel je een eiblaasje groeien en als het bijna op knappen staat. Pijn van de eisprong zelf duurt meestal maximaal een dag. De groeipijn voor de eisprong kun je iets langer hebben. Dus het kan best zo zijn dat je drie dagen pijn hebt rond de eisprong, dat is op zich wel normaal. De luteale fase (periode tussen eisprong en menstruatie) kan 10-18 dagen zijn. Dat is niet standaard bij iedereen precies twee weken. En het kan ook per cyclus weer verschillen. Beneden de 10 dagen is eigenlijk te kort. Boven de 18 dagen is een uitzondering en komt niet vaak voor. Succes!