Hallo lieve mamas, dit is mijn eerste bericht op de pagina. Ik heb een zoontje van 5 maanden, hij is al begonnen met het eten van groente. Alleen heb ik het idee dat ik iets niet goed doe!! Hierbij mijn ''normale'' dag: - S'ochtends 7:00 uur 100 cc borstvoeding (afgekolfd) - Slaapt door tot half 10, word 2x wakker voor de speen - 9:30 uur 50 cc borstvoeding - 11:30 Groente ongeveer 80 gram - 13:00 100 cc borstvoeding slapen ongeveer 40 min (Is dit niet te weinig?) - 16:00 borstvoeding 100-120 cc Even slapen tussendoor (half uurtje) - 19:00 70 cc Borstvoeding - 21:00 180 cc borstvoeding Slapen MAX 5 uurtjes! Snachts 2:00 uur 120 cc borstvoeding 05:00 100 cc borstvoeding en dan weer om 7:00 uur. Het is zo onregelmatig, is dit normaal? Hij heeft nooit doorgeslapen.. in de middag heb ik bijna nooit tijd voor mij zelf omdat hij heel weinig slaapt.. Doe ik het goed? AUB mama's geef me tips, hij word zoo vaak wakker... trouwens in zijn laatste fles doe ik rijstebloem Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij in 1 keer 140-150 cc binnenkrijgt ipv 50,70,100 cc. Is dit wel normaal? Moet ik gewoon zijn ritme volgen? Hoor graag jullie tips alvast heel erg bedankt
Het klinkt allemaal heel normaal wat je schrijft! Geen zorgen, je doet het prima. Die kleine hoeveelheden horen zo, de maag van je baby is nog niet zo groot. Door te grote hoeveelheden te geven, kun je die teveel oprekken. Die 180 cc s avonds is dus wel wat aan de grote kant ... Volg je kindje, dan doe je het nooit fout. Overigens, rijstebloem is alleen maar vulmiddel he? Dus ik zou dat misschien niet doen. Hij haalt er geen voedingsstoffen uit.
Overigens slaapt mijn kind ook weinig. De slaapcyclus van een baby is 30-45 minuten dus ook dat is niet gek. Je kan proberen hem een beetje weer in slaap te sussen na zon eerste slaapcyclus zodat hij ze "aan elkaar" gaat knopen. Maar het is niet raar. Tijd voor jezelf komt wel weer. Als je het niet trekt, kun je hulp vragen. Kolf je fulltime trouwens? Aangezien je het aantal cc erbij zet?
Klinkt niet raar zo. Dochter van 6 maanden heeft ook totaal geen ritme en slaapt overdag ook 3x max 45 minuten achter elkaar. Op de dagen dat ze gekolfd krijgt is dat ook ongeveer 100cc per voeding, is een normale hoeveelheid voor borstvoeding. Doorslapen komt wel als ze er aan toe zijn (hier komt ze ook nog 1of 2 keer voor voeding snachts). Volg je kindje en je gevoel, dan doe je het altijd goed!
Ja, ik doe inderdaad fulltime kolen, De eerste 3 weken was hij wel aan de borst en daarna alleen maar gekolft.Hij bleef veelste lang hangen aan de borst (1,5 uur soms) waardoor ik veel last had van kloven en schimmel. Daarna ben ik er mee opgehouden.
Klinkt als een goed 'schema' voor zover een baby van 5 maanden een schema kan hebben Mijn zoontje is ook 5 maanden en dit is ons 'schema'. 07.00 Flesvoeding 180/6 08.30 Halfuurtje/uurtje slapen 10.00 Fruithapje 11.00 Flesvoeding 180/6 11.20 Halfuurtje/uurtje slapen 15.00 Flesvoeding 180/6 Hier ergens tussen nog een slaapje 17.00 Groentehapje 18.30 In bad 19.00 Papfles 210/7 en daarna slapen tot weer 7 uur/half 8.