Hoe veel hebben jullie van de vraagprijs van huis afgekregen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 6 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Kan je nou ook gewoon een open bod doen op een woning?

Wij hebben wel een woning op het oog maar wij vinden het de vraagprijs niet waard. De woning staat al een ruime half jaar (als het niet langer is) leeg. Het is van een groot bedrijf en die heeft het huis jaren geleden gekocht om door te verkopen. Aangezien de woningmarkt toen daalde, hebben ze het al die tijd verhuurd en nu weer opnieuw de verkoop in gedaan. Naast je hypotheek betaal je ook elke maand 250 euro service kosten. Ik denk dat dat een van de redenen is waarom het huis nog steeds te koop staat.. Ik ben bang dat als we te weinig bieden, dat we dan niet serieus genomen worden. Aan de andere kant denk ik, ze hebben het nu al bijna 5 jaar in bezit en willen er wel vanaf... Een groot bedrijf kan vast wel wat verlies aan en wil misschien wel zakken tot ons bod.. Zouden jullie gewoon jullie bod doen? We willen lager bieden dan we ervoor over hebben zodat we dan uiteindelijk misschien tot een compromis komen wat in de buurt zit van wat wij er van over hebben.

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wat dacht je van een reëel bod en dan de servicekosten eraf laten halen. Dan bespaar je elke maand 250 euro minder.
    Vind het zowiezo raar dat wanneer je een huis koopt je nog servicekosten moet betalen of was dat alleen als je het huis huurde?

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier voor 255.000 te koop en voor 239.000 gekocht ( wonen er nu 1,5 maand)
    16.000 eraf dus :)

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee die moet je ook betalen als je het koopt. Het is een appartement dus je betaald de servicekosten zodat het gebouw schoongehouden word. Die kan je er denk ik ook niet vanaf praten. Anders hadden we wel meer voor ervoor over gehad:) We vinden het overigens wel een heel hoog bedrag die servicekosten. Als alle appartementen zoveel in het complex betalen... Dan kan je denk ik wel 3 of 4 full time schoonmakers voorzien van een maandloon. En zoveel zijn er vast niet elke dag aanwezig om te poetsen! Zo bijzonder is het gebouw niet haha

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Servicekosten bij een appartement is ook voor de onderhoud vh gebouw dus niet alleen schoonmaak maar ook verf. Groot onderhoud als dak e.d.

OT: ons appartement verkocht voor de bieden vanaf prijs (wel flinke restschuld aan over gehouden) en ons nieuwe huis voor 22.000 minder gekocht dan de vraagprijs.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

bedankt voor de info! :)

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Huis stond al tijdje te koop, 2 jaar....stond ook al zolang leeg.
    Vraagprijs was 289000 ze zijn toen gezakt naar 275000
    Wij hebben het gekocht voor 260000
    Wij waren begonnen met bod van 250000

Dus in totaal 29.000

8. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij hebben hiervoor een appartement gehad, servicekosten waren 170,- zat niet eens een lift in, maar was oud........kan ieder jaar hoger worden hoor de servicekosten.

Tevens moet er een goede vve zijn........koop nooit meer een appartement.

9. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Even een voorbeeld; hier in de straat staan 4 flats met koopwoningen. Ze verschillen alle 4 met de servicekosten. In de flat waar wij wonen hebben we een van de laagste servicekosten. (214 per maand, is inclusief verzekeringen, vaste stookkosten en water, dus op zich valt het wel mee.) Er moet soms wat onderhoud gebeuren en reparaties maar op zich is het hier niet slecht. De liften zijn oud, maar doen het goed.
    In tegenstelling tot de laatste flat in de straat. Daar hebben ze alles helemaal gerenoveerd, nieuwe liften, nieuw dak, alles opnieuw geschilderd en betegeld, het ziet er fantastisch en gloednieuw uit. Máár....de servicekosten zijn door de vernieuwing gestegen naar bijna 500 euro!! De bewoners die daar zitten en willen verkopen zijn goed pissig. Door de gestegen servicekosten zijn hun appartementen praktisch onverkoopbaar geworden. Niemand koopt een flat met servicekosten van bijna 500 euro.

Ik denk dat het verstandig is om bij de verkoopmakelaar de gegevens op te vragen van de VVE van het complex. Notulen van jaarvergaderingen, een specificatie van de servicekosten zal ook gewoon beschikbaar zijn. Soms heeft een VVE gewoon een website waar je dergelijke documenten kunt inzien, zijn vaak gewoon openbare gegevens. Als dergelijke zaken als stookkosten, verzekering etc. Er bij inzitten, kan het nog wel eens meevallen met de werkelijke "service" kosten.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Niets, dit was een nieuwbouwhuis.
    We hebben wel aardig wat van de bouwrente afgekregen en flink wat van het meerwerk.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij hebben er 8.000 afgekregen, dat is nu bijna 3 jaar geleden.
    Waar wil je gaan kopen? Ben wel benieuwd! Je mag me desnoods pben:)

Deel Deze Pagina