Hoi lieverds, Gisteren vroeg Elmo me om een update. Ik ben inderdaad een hele tijd niet op het forum geweest en ik heb een hoop te vertellen, dus hier gaat 'ie. Zoals sommigen van jullie je misschien nog herinneren kwamen Meneer Belle en ik er na een vruchtbaarheidsonderzoek achter dat Meneer Belle om onverklaarbare redenen volledig onvruchtbaar is. Een lelijke tegenvaller na anderhalf jaar proberen. Gelukkig bood een onvoorstelbaar lief bevriend echtpaar aan dat ze ons graag wilden helpen om onze kinderwens alsnog in vervulling te laten gaan. Donor en Mevrouw Donor wisten uit eigen ervaring hoe het is als kinderen krijgen niet vanzelf gaat. Ze waren op het moment dat ze hun hulp aanboden zelf in verwachting van hun tweede kind, en ze gunden ons hetzelfde geluk. Na de bevalling konden we beginnen. Tijdens de eerste positieve ovulatietest zaten we in Praag. Jammer, maar de test was overduidelijk geweest en dat gaf me toch wel moed. De ovulatie daarop miste ik: Ik was net te laat begonnen met testen. Maar op 21 april kreeg ik een mooie streep op mijn test, dus na de spits reden we naar Donor en Mevrouw Donor. Daar zaten we dan... In mijn tas had ik het donorcontract in tweevoud, een steriel potje en een steriel wegwerpspuitje. En dan kun je best gezellig koffie drinken en over het werk kletsen (Meneer Belle is de enige van ons vier die niet in de zorg werkt), maar... Nou goed, dat is raar. De daadwerkelijke inseminatie was misschien wel het meest merkwaardige moment uit mijn leven. Liggend op het echtelijk bed van Donor en Mevrouw Donor, een handdoekje onder mijn blote billen, mijn knieën stevig tegen mijn borst geklemd om het sperma met behulp van de zwaartekracht de juiste richting op te helpen, terwijl mijn lief me kusjes gaf op mijn voorhoofd en ik maar steeds moest kijken naar de trouwfoto die boven het bed hing. En toen moesten we wachten. En natuurlijk kon ik niet wachten, maar toen ik twee weken na de inseminatie een zwangerschapstest deed was die negatief. Ik voelde me anders, ik zag in de spiegel dat mijn huid veranderd was, maar de test sprak mijn gevoel tegen. Gelukkig had ik een superdrukke week met veel afleiding. Maar ik werd niet ongesteld. En daarom deed ik vanmorgen nog een test. Twee dikke strepen. Ik wist het, ik wist het! Meneer Belle hield zijn adem in van schrik. Ik begon te lachen. Het was echt waar. Eén poging zelfinseminatie met donorzaad was voldoende. Eindelijk! We waren in verwachting! Ik belde mijn zusje, en zij zei: "Ik wist het! Ik had het vannacht gedroomd." Ik belde mijn moeder, en zij zei: "Ik wist het! De laatste keer dat jullie langs waren geweest voelde ik dat het goed was." Lieve meiden, ik weet dat sommigen van jullie al veel langer bezig zijn dan wij en dat jullie soms hele zware behandelingen moeten ondergaan. Ik leef met jullie mee. Ik weet hoe zwaar het is als je te horen krijgt dat je liefste wens, het diepste verlangen van je hart niet zomaar in vervulling gaat. Maar soms gebeurt er zomaar ineens een wonder. Liefs, Belle.
Wauw wat goed zeg! Hartelijk gefeliciteerd! Wat hebben jullie een goeie donor uitgezocht zeg In 1 keer raak. WHAAAA! En nou heeeeel lekker genieten!
Met kippenvel en met tranen in mijn ogen lees ik je fantastische bericht! Jeetje mina zeg! Dat is nog eens een hele grote, welverdiende, meevaller zeg! Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Dit moet voor velen hier toch wel een heel positief verhaal zijn. Hoe gaat het nu met jou? En met meneer Belle? Kan hij er goed mee overweg dat er een donor "gebruikt" is? Wat een bizar verhaal inderdaad zeg....de dag van inseminatie! Heel raar, op hun bed, hun trouwfoto.... Maar....niet in de beugels bij de Gyn! Nogmaals van harte zeg! Ik ben echt mega blij voor jullie! Wanneer heb je een echo? Hoever ben je nu? Ga je nog een mooie banner uitzoeken? Knuffel! Elmo (en de aanhang!)
Lieve Belle, Wat een fantastisch nieuws. Ondanks dat ik je niet persoonlijk ken, leefde ik toch erg met je mee en toen ik las dat je zwanger bent, maakte mijn hart een vreugdedansje. Wat geweldig! Ik hoop dat jij en meneer Belle volop van jullie kind en zwangerschap kunnen genieten. Veel geluk en liefs, Anouk.
nouja. vanaf de zijlijn heb ik altijd meegelezen met je. en nu valt mijn oog op je update topic en lees ik dit goede nieuws. wat fantastisch belle. gefeliciteerd!
Wat een ontzettend goed nieuws Belle. Onwijs gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Wat een onwijs lieve daad van jullie donoren, moet er spontaan een traan van wegpinken. Geniet lieve Belle Blijf je wel gezellige verhalen schrijven, dat doe je altijd zo pakkend? Groetjes, Elvira
Lieve Belle, Gefeliciteerd met dit fantastischie nieuws! Ik heb je verhaal steeds een beetje gevolgd. Ga lekker genieten van die kleine frummel die in je buik groeit! Liefs, Wup
Lieve Belle en Belleman, Met tranen in mijn ogen lees ik jullie verhaal... Heel heel heel erg gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie een enorm voorspoedige zwangerschap tegemoet gaan! Heel veel liefs, Josien
Belle, wat een fantastisch nieuws voor jou en Belleman. en wat fijn dat je gevoel je dus niet in de steek liet! Ik hoop dat je een heel voorspoedige zwangerschap mag hebben en begin volgend jaar hebben jullie een mooi wonder van jullie samen! ondanks dat daar een donor voor nodig was.