Eerst hield ik me keurig aan 1 kopje per dag, later werden dit er 2 en de laatste week kan ik het niet laten om toch soms 3 kopjes koffie te drinken. Kan dit nou echt kwaad?
Als je er verder geen andere drankjes met cafeïne bij drinkt, dan kan dit echt geen kwaad! Zou er alleen niet meer gaan drinken.
Ik dronk er vroeger vaak 1 per dag, maar nu heb ik er totaal geen behoefte meer aan.. Misschien is déca een optie? Want teveel cafeïne lijkt me ook niet zo gezond!
Ik drink helemaal geen koffie meer sinds ik zwanger ben.. Vind de geur alleen al vies bleghhhh haha. Komt mooi uit toch!
Nee, denk ik niet. Je moet niet overmatig cafeïne drinken, maar denk dat 3 kopjes dat ook niet is. 3 kopjes is voor mij ook de max per dag.
Meer ga ik er ook niet drinken hoor en verder drink ik geen cola en andere drankjes met cafeïne. De enige gevolgen kunnen toch een iets lager geboortegewicht zijn of klopt dat niet?
Zover ik weet kan het geen kwaad.. Verhaal over laag geboortegewicht ken ik niet..? Geen idee. Volgend mij als je er genoeg water bij drinkt valt het allemaal wel wat mee
Meestal 1 kopje koffie of een bullit (1 of 2x per week) Ik moet zeggen dat ik vanaf 6 weken geen koffie meer hoefde en in ene met 14 weken weer heel erg zin in cappuccino kreeg en toen weer ben gaan drinken.
Geen koffie Geen cola Thee zonder theine ( sorry ik weet niet hoe ik een trema moet maken op de Ipad...)
Ik ben dus kennelijk aan het slaapwandelen geslagen sinds de zwangerschap en van de week 'betrapte' manlief me 's nachts bij de koelkast terwijl ik een literfles cola soldaat aan het maken was. Gelukkig was ik 'pas' op een kwart maar tis niet de bedoeling om daar een gewoonte van te maken haha. Ik neem aan dat 3 koffie geen kwaad kan hoor!
Maar was je daadwerkelijk aan het slaapwandelen? Of had je gewoon zin in cola? Ik ben sindsdat ik zwanger ben ook erg onrustig en praat in mijn slaap. Als mijn vriend dan vervolgens lieve dingen tegen mij zegt, word ik daar wakker van en boos op hem omdat hij mij wakker maakt. En er gewoon nog steeds begrip voor hebben, dat siert hem.
Heb precies eens gelezen dat 3 kopjes mag. Meer zou niet gezond zijn . Ikzelf drink niets meer! Voor de zwangerschap een echte verslaafde met minstens 3 kopjes per dag ! Nu kan ik het niet meer ruiken of ik word er enorm misselijk van, had ik vorige zwangerschap ook . Zie het maar als bescherming voor m'n frummeltje, kan ik ook zeker niet teveel drinken .
Ik zelf drink één kop koffie op een dag en soms als ik uiteten ga of op een feestje ben of op terras of zo nog eens een extra. Cola en groene thee idem, af en toe. Maar volgens de VK mag je 2 a 3 kopjes op een dag hoor dus no worries!
Red bull is volgens mij heel slecht om te drinken tijdens je zwangerschap! Ik drink maximaal 1 kopje koffie per dag en daar nog maximaal 1 glas cola bij en af en toe wat ice tea. Ik lees verschillende dingen over koffie. Op de ene site staat dat je 1 kopje mag en op de andere staat 4 kopjes koffie per dag. En in cola en ice tea zit veel minder cafeine dan in koffie. Ik ben gevoelig voor hyperventilatie, dus merk het ook wel als ik teveel cafeine/suiker binnen heb gekregen.