Eten à la rapley aanbieden:wat?

Discussie in 'Voeding' gestart door SmvEenC, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SmvEenC

SmvEenC Lid

17 nov 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat bij het topic rapleymama's te lezen, maar dat zijn zo veel delen en al zulke ervaren kinderen.....
    Wij beginnen net. Een paar weken gelede mijn zoontje al wel eens een geekookte wortel oid in de handen gekeken, maar er werd niets meer mee gedaan dan gekeken en gegooid. Sinds een goede week ben ik dan toch maar hapjes gaan maken. En fruit gaat goed, zowel stukjes als hapjes bij de oppas gaan goed. Maar van groentehap moet hij niets weten. Nu gaf ik hem gisteren weer eens stukjes aardappel en brocolli en dit ging er met smaak in. Ook stukjes broodkorst en pasta eet hij.
    Maar dan mijn vraag: wij eten ook vaak stamppot, en een aantal groenten prakken wij, bijvoorbeeld spinazie, witlof etc. Hoe bieden jullie deze groenten aan?
    En pasta straks? Wel met groenten maar zonder saus?
    Wie helpt me op weg?
    En hij eet al goed een stukje brood, ik las op bv.com dat je al met zes maanden een korstje geeft, maar wanneer ga je echt een broodje geven? Want ik denk dat hij al wel een kwart tot derde broodje op zou kunnen.....

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Je kan gewoon bij de rapley mama's mee komen kletsen hoor! :) Er schuiven regelmatig nieuwe mama's aan. Zo ben ik ook begonnen. :p

Hoe oud is je kindje?

Stamppot kan je gewoon met de handjes laten eten. Je kan ook een aardappeltje heel laten en dat zo geven, idem met de groentes.

Pasta heb ik eerst gewoon zo gegeven met wat losse groente. Toen ze dat een beetje kon waarderen kreeg ze er ook saus bij.

Mijn dochter was niet zo fan van brood. Dus zij heeft vrij lang met een broodkorst gezeten. Volgens mij wordt geadviseerd om te beginnen met volkoren brood met 7 maanden.

3. fafa

fafa Niet meer actief

met stamppot ed bied ik het vaak op 2 manieren aan: los aardappeltje + groente (uit de pan vissen voor ik ga stampen) en een kwakje stamp. Wel alles zoutloos koken en pas later voor jezelf zout toevoegen als je dat wil.

Mijn meisje heeft een hekel aan glibberige, zachte meuk dus de stamp is hier absoluut geen succes, maar ik blijf het wel aanbieden. En ieder kindje is anders, dus die van jou vindt het misschien juist lekkerder zo. Gewoon proberen! Have fun :)

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik schrijf ook mee in het rapley topic. Veerle is nog helemaal niet zo'n voorloper hoor. Ik ben ook nog 'onervaren'. Juist leuk als er mama's bij komen die ook nog aan het begin staan.:)

Als het voor jullie een gewoonte is om bepaalde dingen te prakken, dan zou ik dat nu ook gewoon doen. Ik geef Veerle ook nog steeds wel prakjes, bij haar gastouder is dat praktischer. Ik merk ook dat de gastouder nog niet echt durft met stukken, ze prakt banaan ook terwijl Veerle dat heel goed eten kan.

Je begint meestal eerst om je kindje pure smaken te laten proeven. Zodra je dan het idee hebt dat een aantal groentes goed gaan, dan kan je die gaan mixen. Ik geef Veerle gewoon gepelde tomaten met groentes, knoflook en wat kruiden. Vind ze echt heerlijk!:)

Deel Deze Pagina