Hoe veel lijkt een Wee op een harde buik / oefenwee??

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamatoB, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo dames,

Misschien een hele domme vraag, maar hoe veel vonden jullie een wee lijken op een oefenwee/harde buik?
    Ik heb sinds een paar dagen vrij heftige harde buiken, met name 's avonds, dan komen ze echt om de minuut...
    Ik vraag me af ... hoe herken je een echte wee, en lijkt het op een harde buik / oefenwee?

Alvast bedankt!!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vond het er totaal niet op lijken, een echt wee voelt gewoon anders maar echt uitleggen kan ik het niet. ik had er overigens geen harde buiken bij.

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    echt goede wee deed echt wel flink zeer in mn onderbuik, je buik wordt ook wel hard maar daar was ik tijdens een wee niet echt mee bezig die pijn was het ergste...

wee voel je aankomen, wordt erger erger erger... blijft ff zeer doen en wordt weer minder... tussendoor deed het geen pijn maar voelde wel wat ongemak

4. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Oke, dus dat is ook niet echt hetzelfde gevoel.. dat vermoedde ik al maar is toch goed om even te weten ;) Maar als je dan een buikwee hebt, waar voel je die dan precies? Is dat echt onder in of in de hele buik?

5. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik vind het juist wel hetzelfde.. het enige verswchil is dat een harde buik / oefenwee flink irritant is en licht pijnlijk kan zijn, maar een wee ook echt heel pijnlijk is. En euh.. men zegt altijd.. zolang je twijfelt is het geen wee.. klinkt rraar, maar is wel zo...

Je zult het direct weten...echt..

6. Marieke1983

niet helemaal, pas toen de vlos ruim 4 centimeter bij mij constateerde geloofde ik dat het echt weeem waren. er zat geen regelmaat in en zoals gezegd had ik er geen harde buiken bij. dus dat je het wel herkent ging bij mij niet op.
    oke, bij de laatste ontsluitingsweeen wist ik het wel, die deden best pijn :D

ik voelde de pijn alleen onder in mijn buik, uitstralend naar mijn liezen.

7. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ik vind het altijd zo vreemd dat geen moeder meer precies meer kan navertellen hoe een echte wee voelt. Waar het begint of het verschil tussen een harde buik en een wee. Ik snap dat echt niet. Jullie hebben het toch allemaal ondergaan?
    Of verdringt iedere vrouw die pijn? :)

Ik heb het al vaak aan moeder, zus en vriendinnen gevraagd en geen van alleen kunnen me antwoord geven. Echt gek! :(

8. Marieke1983

leuk foefje van moeder natuur, omdat anders geen vrouw de bevalling nog eens zou doen, zo schijnt het.

ik kan het je ook niet exact vertellen, alleen maar dat het goed te doen was.

9. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    als het echte weeen zijn dan weet je het gelijk :D! haha die zijn echt niet te onderscheiden hoor, dat voel je wel. Misschien in uitzonderlijke gevallen heb je het pas laat door, maar een wee doet erg veel zeer en je weet gelijk dat het een wee is.

Ik had nl. rugweeen (ik heb geen idee hoe buikweeen voelen..) en die waren in het begin als menstruatiepijntjes, maar die werden geleidelijker snel pijnlijker.

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Het blijft volgens mij een groot mysterie voor degenen onder ons die - zoals ik - nog nooit bevallen zijn... :D
    het zal ook door iedereen anders ervaren worden, omdat elk lijf anders is, en iedere moeder anders is. De een vindt iets heel erg pijn doen waar de ander nog denkt 'dit is nog te doen', dat heeft natuurlijk ook met je pijngrens te maken denk ik..
    het is wel jammer dat je niet weet hoe het voelt, op de een of andere manier wil ik graag weten hoe het voelt zodat ik me wat voorbereid voel... heb al een paar keer gedacht dat ik een wee had, maar dan zette het dus niet door... dus ik weet het nog steeds niet :D

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    #11 DeeLighT, 25 aug 2009
    Laatst bewerkt: 25 aug 2009
    Harde buiken deden bij mij totaal geen zeer, was gewoon harde bal die in de weg zat.
    "rommelen" voelde bij mij aan als een aankomende/lichte menstruatie (zullen wel voorweeën geweest zijn), voelde ik in mijn onderbuik.

Weeën voelden aan als heftige menstruatiepijn in de gehele onderbuik, die je voelt aankomen, erger en erger wordt en dan weer wegtrekt. Tussendoor voel je niks. Mijn buik werd wel hard tijdens een wee. (Een wee geeft je de neiging te verkrampen/verstijven van pijn, zoals bij darmkramp.)

Een perswee voelt alsof er een kei in je buik zit die met enorme kracht naar beneden geduwd wordt en je kunt de kei niet tegenhouden/terugduwen. Die pijn is weer totaal niet te vergelijken met een "gewone" wee.

Spannend he, ik was ook zo nieuwsgierig hoe het zou zijn!

Succes!

12. Marieke1983

ik vond de persweeen geweldig! echt heel bijzonder die kracht die er ineens vrijkomt! :)

13. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hey, dankjewel voor je uitleg :D super. Ik denk dat ik maar er van uit ga dat het inderdaad als menstruatie / darm krampen aanvoelt, een wee, want die vergelijking hoor /lees ik het meeste. Een soort krampende pijn die met een golf komt en ook weer weg trekt. Ik zal er op letten :D en als het goed is weet ik het vanzelf als het zo ver is ...

14. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Rommelen vond ik inderdaad als je af en toe een wee hebt , dan weer een harde buik en gewoon een zeurbuik.

Oefenweeen zijn weeen maar die worden niet pijnlijker en komen niet regelmatig.

Weeen komen inderdaad in een golfbeweging, kunnen in je buik,benen of rug voorkomen of tegelijk. Ze worden steeds pijnlijker en komen steeds regelmatiger tot het punt dat je denk nu wil ik dood want ik hou het niet meer haha en dan heb je vaak 10 cm en mag je persen.

Persweeen zijn heerlijk.
    Je lichaam neemt het over van je hoofd en je buik maakt een golfbeweging.
    Heb je weleens gehad dat je zo'n buikkramp had dat je op de wc zat en ineens het gevoel had dat je buik smanetrekt en je bijna moet spugen?
    Zoiets lijkt op een perswee. en die zijn veel fijner dan ontsluitingsweeen omdat je iets mag en kan doen.

Succes!

15. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hmmm..ben niet zo'n fan van spugen, dus hoop dat dat bij mij weg blijft :D

16. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Ik heb ook niet gespuugd bij mijn zwangerschappen of bevallingen hoor! maar ik bedoel dat je lichaam zo'n kracht heeft alsof dat gebeurd.

17. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Oh oke, gelukkig :D Ik heb ook in mijn zwangerschap niet hoeven spugen, ja één keer maar toen had ik volgens mij een buikgriepje, verder nooit hoeven overgeven. Godzijdank, want ik was daar wel heel bang voor, maar ben gelukkig nooit misselijk geweest. Heb ook totaal geen last van maagzuur nu aan het einde. Ik heb echt diep respect voor de dames die last van ochtendmisselijkheid hebben en maagzuur.. lijkt me vreselijk... ik heb wel weer andere klachten, bekkenpijn etc., maar toch ben ik blij dat ik dat niet heb...

18. Ha die mamatoB :)

Ik vind het leuk je reacties en vragen te lezen! Wellicht zijn we hetzelfde type, of komt het omdat we volledig sync lopen met de zwangerschap! I dunno, maar vind het grappig! :D

Ikzelf heb gisteravond voor het eerst een oefenweeen golfslagje gehad waarvan ik een duidelijke herkenning had: menstruatie klachten! Ik vond het erg raar om dat gevoel weer te hebben na 9 maanden van afwezigheid van die pijntjes...!!
    Ik hoop dat het geen voorspelling is van de weeen, want dan betekend dat, dat ik ook rugweeen ga krijgen, en ik teken voor minimale pijn! haha!

Het geinige is dat ik geen idee had wat een harde buik was, tot de vk laatst even moest wachten totdat m'n harde buik wegzakte voordat ze haar check kon doen...

Kortom ik heb het gevoel dat we in dezelfde discovery fase zitten ofzo! :)

(Oh! en ik had laatst dat ik opeens, uit het niets moest overgeven. -dat heb ik 't gehele 1e trimester gehad- M'n vriend denkt dat het de kleine was die m'n maag een trap gaf... Hoe dan ook heeft hij idd veel minder ruimte inmiddels... heb je daar geen last van? Bij mij zie je echt enkels en kontjes uitsteken! :)

hugx us

19. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Een wee kan je echt niet missen. Het is een menstruatiepijn tot de macht 100.

Het is voor mij alweer 3 jaar geleden, maar ben het echt niet vergeten hoor!

20. Duna

Duna Niet meer actief

Als je een echte wee hebt dan voel je die, trust me haha :D

Deel Deze Pagina