Vanmorgen werd ik door Iza wakker om 7.15u na een rustige nacht met maar twee keer plassen. Bij iedere beweging voelde mijn buik zeurderig en kreeg ik snel een harde buik. Ook mijn rug zeurde wat. Om kwart voor negen toch maar besloten om mijn man Iza naar de creche te laten brengen, want de weeën werden toch wat heftiger. Omdat ik nog een beetje twijfelde ben ik lekker in bad gegaan, maar ook daar stopten de weeën niet. Regelmatig waren ze absoluut niet, telkens 2-7 minuten ertussen, maar omdat ik op tijd moest bellen heb ik om 10u braaf de vk gebeld. Om half elf was ze hier en had ik al 5 centimeter ontsluiting. Nadat we om 11u in het ziekenhuis arriveerden, bleek ik om half twaalf 6 centimeter onsluiting te hebben en heeft ze mijn vliezen geprikt. Het hoofdje lag echter zo laag, dat er nauwelijks vruchtwater kwam. Wel werden de weeën rap pijnlijker en steeds sneller. Ik heb hele stukken gehad waarbij de weeën bijna aaneengesloten waren. Om 13u had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Ook dit keer had ik geen persweeën.... Omdat ik niet op bed wilde bevallen (van te voren besproken), ben ik direct op de baarkruk gaan zitten en na slechts 6 minuten (!) is onze dochter Jenne Marij geboren. Ze weegt 4020 gram en is 52 centimeter lang. En dus exact op de uitgerekende datum geboren! Jenne drinkt al goed aan de borst en is heerlijk tevreden. Ik hoop vannacht ook!!! Met mijzelf gaat het geweldig. Ik heb niet meer dan normaal bloed verloren en voel me prima. Kortom een heerlijke bevalling van ietsje meer dan 4 uren. Tuurlijk, pijnlijk, maar goed te doen!!!! Heb wel wat naweeën, maar echt indrukwekkend is het niet!
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jenne. Super dat je je zo goed voelt, en je kleine meisje ook natuurlijk.
Proficiat! En nu al verslag gedaan......Voor zo'n bevalling teken ik graag. Geniet & laat je lekker verwennen.
Nou van harte gefeliciteerd met jullie dochter. En wat een fijne bevalling heb je gehad zeg, dat lees ik natuurlijk heel graag nu op dit moment Heel veel geluk samen.
heey, proficiat, wow wat een fijne bevalling!!! hier teken ik voor hoor... geeft weer een beetje moed. veel liefs rensje ps geniet van je kraamtijd
Van harte gefeliciteerd... Ik ben blij dat ik je verhaal lees want ik begin zelf erg zenuwachtig te worden over de bevalling. Ik hoor nl minder leuke verhalen de laatste tijd... Bedankt dat je je verhaal met ons wilt delen. Liefs Bianca