@ Mamamaaike, haha, wat grappig ja! Inderdaad, we zijn exact even ver! Ik werd vanochtend wakker met buikpijn en menstruatieachtige pijn onder in buik. Ben naar de wc geweest maar daarna ging het niet weg. Het blijft eigenlijk aan zeuren. Ik weet het nu helemaal niet meer, want deze pijn heb ik al lang niet meer gevoeld (menstruatie achtig) maar van de andere kant denk ik dan weer 'als het echte weeën waren wist je het wel'
heey mamatob. Hier hetzelfde verhaal!! vannacht ook geen oog dicht gedaan. Gister in rond 16.00 in bad gegaan maar werd daarna alleen maar erger. Toen is het weer even rustig geweest vanaf 20.00 tot 23.00. En toen begon het weer, veel harde buiken en menstruatie pijn die naar mijn rug wegtrekt. Dacht vannacht echt een keer als dit voorwerk is dan maak ik mijn borst maar nat want vond dit echt al niet prettig en zeer doen. Verder verlies ik sinds 3 dagen ook erg veel slijm (sorry er onsmakkelijk). Herken jij dit ook??? Moet om 12.40 naar de verloskundige ben benieuwd wat ze zegt. Heb echt wel 10 harde buiken per uur. En op dit moment is het wel weer te houden zeg maar alleen wat zeurderig.... Ben benieuwd hoe het bij jou is..??? veel succes groetjes rensje
@ Rensje, oeh...spannend he!! Hier is het ook nog steeds onrustig. Ik heb gewoon echt het gevoel alsof ik ongesteld ben, vaginaal en ook in de buik krampen, die komen en gaan. (niet echt golfbeweging ofzo) maar wel veel harde buiken. Het wordt ook niet minder als ik ga zitten of liggen. Ik lees hier op het forum dat het 'rommelen' (wat waarschijnlijk is wat ik nu voel) bij sommigen een dag duurt en bij sommigen weken, dus dan weet je dus nog helemaal niks he... Ik moet vrijdag naar de VK voor controle, ik denk wel dat ik haar dan eens laat checken of ik soms toch al wat ontsluiting heb. Tenzij het eerder dan vrijdag door begint te zetten natuurlijk Ik heb al een paar keer eerder me afgevraagd of het zou gaan beginnen, maar nooit eerder zo sterk als nu eerlijk gezegd.. maar je bent toch bang dat je jezelf wat wijs maakt omdat je het zo graag wil.. maar goed die menstruatiepijn die is er gewoon echt, dus ik vraag me werkelijk af of dit voorweeën zijn, begin van de echte weeën, of 'rommelen'.... ik vind het ook heel lastig om te bepalen wanneer je je VK moet bellen... wil niet zomaar voor niks bellen zeg maar... en denk nog steeds, als het echte weeën zijn, dan weet je het wel zeker... maar van de andere kant zijn er ook vrouwen die denken dat ze nog wat aan het rommelen zijn, en dan toch opeens 5 cm ontsluiting blijken te hebben dus tja............ ik vind het maar spannend allemaal! Ik had eigenlijk nog wat willen gaan shoppen vandaag, maar weet niet of ik durf Sterkte! Hou je me op de hoogte?
Oh ja, PS, vergeten te antwoorden op je vraag (hoezo zwangerschapsdementie ), ik heb ook veel slijm verlies, maar dat heb ik al een tijdje...
Even een vraagje, zijn jullie kindjes al ingedaald? Zo niet dan kunnen het ook indalingsweeen zijn. En rommelen kan weken duren, bij mijn eerste heeft het gerommeld vanaf de indalingsweeen ( met 32 weken) tot de bevalling met ruim 41 weken....
heb je dan bij indalingsweeën ook last van buikkramp en diarree? want dat heb ik wel momenteel.. moet de hele tijd denken aan wat een vriendin van me zei, dat ze die dag voor de bevalling een aantal keren naar de wc moest met diarree, dat het lichaam zich al leeg aan het maken was voor de bevalling (alleen had zij dat niet door)
Ik voel ook het verschil niet ! Af en toe dan denk ik AUW ! zal dit een wee zijn ? Maar dan een half uur later heb ik weer nergens geen last van.. En dat slijmverlies , verschrikkelijk ! Ik had het vamorgen na mn eerste bezoek aan de toilet , gatverdamme.. Ik heb in week 36 al een hoop slijm verloren , toen dacht ik aan de ''slijmprop'' , maar nu zijn het elke keer kleine beetjes.. Ik verschoon wel 5 x op een dag me ondergoed ! Mijn verloskundige wou gister niet eens voelen of ik al ontsluiting had , kon haar wel moorden ! (waren ook me hormonen op dat moment , zit nu dicht bij de uitgerekende datum en was toch wel eens benieuwdt) Ik hoop voor jou dat je goed nieuws krijgt van de week Mischien dat het lekker doorzet , dan ben je er optijd bij ! En volgends mijn verloskundige zijn die hardebuiken niet voor niets , het zou de bevalling wat ''gemakkelijker'' kunnen maken..
yep, ik ken het, ik kan ook drie keer per dag nieuw ondergoed aan doen. Ook de afscheiding is de laatste weken van de zwangerschap wat vloeibaarder schijnt het. Ik probeer me maar bezig te houden hier... er niet te veel mee bezig proberen te zijn (lukt niet echt)
hee meiden, Ik kom dus net van de verloskundige af. Tja eigenlijk ben ik er niet zo super veel mee opgeschoten. Met de kleine was alles goed en lag netjes ingedaald (al vanaf week 30). Heb ook duidelijk gevraagd of ze niet wilde kijken of dat ik ontsluiting of iets dergelijks had maar dat wilde ze niet omdat ik nog niet 37 weken zwanger ben. Ze gaf aan dat ze het dan extra gaan prikkelen en dat het dan wel eens echt aan de gang kan gaan. En blijkbaar vinden zij iedere dag mee genomen. Toen ik op dat bed lag voelde ze me buik en ik gaf aan dat ik weer een kramp kreeg en was voor haar ook duidelijk voelbaar. Dus ze gaf ook wel aan dat het flink rommelde. Het enigste wat wel zo was is dat mijn bloeddruk omhoog was gegaan en dat zij ze dat we dat in de gaten moesten houden ivm zwangerschapvergifteging. Ook kon dit betekenen dat de bevallling nabij was. Had geen extreem hoge bloeddruk maar wel een stukje hoger als normaal 130/80. Normaal heb ik dus 120/68. Maar ze zei het enigste wat ik kon doen was afwachten en moest aan de bel trekken als de weeen echt pas om de 5 min kwamen. Oja ze hebben net meteen ook mijn urine getest op blaasontsteking want blijkbaar kun je daar ook vroege weeen en harde buiken van krijgen maar dit heb ik niet. Dus ben eigenlijk helemaal niks opgeschoten, ohh ja en dat slijmverlies hoort ook echt bij het einde van de zwangerschap volgens haar. Dus word hier gewoon doorpuffen en zuchten haha. Het is nu weer eventjes wat rustiger maar zal vanavond wel weer beginnen... Vind het wel leuk als we elkaar een beetje op de hoogte houden aangezien we allemaal een beetje hetzelfde hebben. En hopelijk hebben we snel ons beebje in onze armen.... veel liefs rensje
hey Rensje, Hoe doen ze dat dan eigenlijk, kijken of je ontsluiting hebt? want bij mij hebben ze twee weken geleden wel nog met de eendebek en handmatig onderzocht ivm vermoeden van vruchtwater verlies... zou het misschien daardoor hier ook al aan het rommelen zijn..?? vraag ik me nu wel af... Wel jammer dat je nog niet echt veel wijzer bent geworden... hopen maar dat die iets hogere bloeddruk wel betekent dat het er aan zit te komen he meid... ik ga voor je duimen.. ben net nog even wezen winkelen (half uurtje) voor nog wat laatste dingetjes voor de kinderkamer, maar ik vond het toch niet meer prettig!! Voelde de hele tijd een druk daar beneden en liep alleen maar te hopen dat mijn vliezen niet midden in het centrum zouden breken daar... dus voorlopig gaat deze zwangere effe nergens heen, haha... Inderdaad wel heel fijn om samen met elkaar mee te leven hier, merk dat ik daar echt behoefte aan heb nu die laatste weken. Ik heb ook een boek gekocht net, Bevallen en Opstaan heet het, en daar ga ik me vanavond eens in verdiepen. liefs!
hey mamatob, Normaal voelen ze inderdaad met eendebek volgens mij en vingers of dat je onsluiting hebt. Maar de verlos zei dat het dan niet anders is en ze niks meer doen om het tegen te houden. Maar ze gaan het niet extra prikkelen want ze hebben gewoon liever dat die kleine nog een paar weekjes blijft zitten. Ze zei letterlijk iedere dag is meegenomen, en zou je nu al ontsluiting hebben dan activeer ik het alleen maar om er aan te gaan zitten. Denk dat ze bij jou misschien geen keus hadden omdat ze dachten dat het vruchtwater was, en dat heb ik natuurlijk niet gehad. En betreft het winkelen, ik neem me moeder overal mee naar toe haha voel me ook niet meer zo zeker alleen, niet dat ons ukkie er zo maar uitvalt maar voel me soms gewoon niet helemaal meer lekker als de krampen op komen zetten. Voel me gewoon iets meer op me gemak als ze erbij is. En me moeder vind het allemaal wel prima. Vandaag na de verlos ook nog eventjes wat nieuwe plantjes enzo gehaald en iets moois voor op tafel. Maar ik denk wel omdat je het zelfde hebt als mij dat we echt aan het rommelen zijn. Verloskundige heeft dat ook wel bevestigd bij mij. En dit was voor je lichaam ook gewoon goed want dan wen je vast aan alles wat komen gaat. Maar hoop toch dat het niet meer zo lang duurt want als ik zo ieder nacht in moet ben ik helemaal kapot voordat de bevalling echt begint. Nou meis, hoop dat we vannacht goed slapen en ik hou je online wel een beetje in de gaten want vind het toch ook wel spannend allemaal. Het is gewoon fijn dat je niet als enigste deze dingen hebt. Veel leesplezier...in je nieuwe boek. groetjes rensje
ik zal nooit meer zeggen dat je een echte wee echt wel herkent. Ik had al de hele dag harde buiken om de 5 a 7 minuten en pas tegen half 2 's nachts werd het pijnlijker. Bleek al 6 centimeter te hebben zonder dat ik het wist.
uhm hoe voelt een wee? Een buikwee zoals ik die had voelt als een enorme kramp, hij beheerst heel je lichaam! Je kunt er helemaal niks aan doen het overkomt je en doet ontzettend veel pijn.... persweeën heb ik geen idee van. Heb het idee dat ik die dingen niet gehad heb. Kyana is geboren in 3 uurtjes en hebn 20 minuten geperst maar ik perste per we 1 keer een ienibeetje en 1 keer fatsoenlijk omdat ik vond dat er vast nog wel een wee kwam en het anders té pijn deed! hahaha de vk vond het wel grappig want ik zei letterlijk; ja daag ik wacht wel op de volgende! over het rommelen.. hier ook al behoorlijk aan de rommel! Morgen moet ik weer naar de vk, ben dan volgens de vk 37 wkn {ik tel 1 dag later maar ok} en ga haar ook vragen om te checken, al is het alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust omdat ik een turbo bevalling achter derug heb. Heb heir van zaterdag op zondag ook 2 uur "gerommel" gehad werd er niet goed van... naja komt goed
Bij mijn zoontje had ik een dag flink last van harde buiken ze kwamen maar komen. Niet intens pijnlijk maar wel vervelend. Toen ik 2 dagen later op controle kwam bij gyn, bleek ik al 7cm ontsluiting te hebben. Terwijl ik dus echt niet gemerkt had dat ik weeen had. Nadat ze me de vliezen hadden gebroken voelde ik echt weeen op komen die ook erg pijnlijk was. Nu ben ik 33 weken en 1 dag zwanger van een 2ling en eergisteravond had ik dus weer last van harde vervelende buiken. Gisteren bij controle bleek ik gelukkig nog geen onstluiting te hebben. Maar mijn baarmoedermond was al wel wat verweekt. Maar gelukkig was er geen reden voor opname. Maar goed daar kan in princiepe snel verandering in komen.
Hey dames, Hier is het nog altijd aan het rommelen... Ik zal morgen bij de VK (ik ben dan ook 37 weken volgens haar telling, maar ik houd altijd zaterdag aan) ook eens vragen of ze eens wil kijken of er soms toch al wat ontsluiting is toevallig. Ik heb toch wel regelmatig krampen onder in en heel veel harde buiken die terug blijven komen. Ook lijkt het al drie dagen alsof mijn lichaam zich ´s ochtends leeg maakt (diarree) dus ik neem toch het zekere voor het onzekere en vraag het morgen even... zeker nu ik hier lees dat toch niet iedereen het voelt aankomen